Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، "مجید علیخواه" در سومین نشست شورای راهبری خوشه های صنعتی استان، گفت: حمایت از توسعه خوشه های صنعتی به‌عنوان نقطه عطفی در حوزه صنایع کوچک بوده و هست لذا با فعالیت های صورت پذیرفته در آنها باید به گونه ای عمل شود که به خودی خود سبب جلب حمایت های بیشتر نهادهای خصوصی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با حمایت های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خوشه های صادرات گرا مانند زعفران و کفش از رشد فزاینده ای در حوزه های رقابت، توسعه بازار و بین الملل در بازارهای خارجی برخوردار شدند و در بستر خوشه های صنعتی 30 میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف مانند آلمان، اسپانیا، امارات، هنگ کنگ، کویت، ایتالیا، چین، قرقیزستان و قزاقستان صادر شد.

علیخواه ادامه داد: همچنین این شورا به عنوان نهاد اصلی سیاست گذاری و هدایت فرآیند توسعه خوشه های صنعتی بر روند توسعه و عملکرد آنها نظارت مطلوبی داشته است.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این نشست بحث و بررسی در خصوص پارادایم شیف و اهمیت شناسایی و توجه به آن در حوزه خوشه های کسب و کار، طرح مشکلات خوشه ها و حمایت شرکت از ارائه خدمات کلینیکی،عدم شناخت کافی از ساختارهای موجود در گروههای کسب و کار و عدم توجه به آن در تهیه طرحهای حمایتی و ارائه گزارش اقدامات به عمل آمده در جهت توسعه خوشه های صنعتی استان، بررسی و اعلام حمایت های مورد نیاز جهت حل مسائل توسط نهادهای پشتیبان و ارائه سیاست ها در خصوی حمایت از فعالان خوشه های صنعتی بود.  

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همین روند که در خوشه‌های صنعتی است باید در خوشه‌های روستایی نیز فراهم و زمینه توسعه آن‌ها ایجاد شود تا با توسعه آن‌ها افزایش صادرات نیز به خوشه های دیگرانتقال یابد.

وی درپایان گفت: شبکه های فراگیر خوشه های استان برنامه های عمل سال 97 خود را اعلام ونهادهای خصوصی و دولتی حمایتهای مالی و معنوی خود را بیان و بررسی نیازهای خوشه ها مانند مشاوره کلینیکی به ویژه در خصوص بیمه و مالیات تصمیم گیری و مصوب شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

فرزاد محمدی  اظهار کرد: موضوع راهبری خوشه‌ها بحثی مفصل است که در این راستا خوشه پلاستیک را در سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد کردیم که خروجی خوبی داشت و نیاز‌های این خوشه تامین شدند.

وی از تشکیل کلینیک کسب و کار در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این کلینیک، افراد به صورت سیار از واحد‌های صنعتی استان بازدید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در ادامه با بیان اینکه پایانه صادراتی در استان فعال شده است، بیان کرد: این پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا فعال شده و در صدد هستیم واردات خارج از منطقه نیز از طریق این پایانه انجام شود که خوشبختانه مجوز بهره‌برداری از آن نیز اخذ شده است.

محمدی، امکان دسترسی یکسان تولیدکنندگان به خدمات با هزینه مناسب، کنترل و حفظ کیفیت مطلوب در محصولات جهت رعایت استاندارد‌های بازار‌های صادراتی و بهره‌گیری از خدمات مشاوره تحقیق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازار‌های جهانی را از مزیت‌های مهم پایانه صادراتی در استان ذکر کرد.

وی افزود: همچنین به طور جدی پیگیر ایجاد زیرساخت و الزامات منطقه ویژه اقتصادی هستیم تا این منطقه تا پایان سال ۱۴۰۳ به مدار خدماتی وارد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اما در مجموع همه تلاش برای این است که مشکلات حوزه تولید و صنعت استان برطرف شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود