Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما قانون اساسی نوشته‌ایم یک فصلش تعطیل است. همین اتفاقاتی که اخیراً افتاد آیا ما به مردم حق انتقاد دادیم؟ چند وقت پیش مقام معظم رهبری گفتند "مردم حق انتقاد از مسئولین را دارند، اما به مسئولین حق انتقاد ندادیم چه برسد مردم". ما به مردم حق دادیم بیایند و اعتراضاتشان را اعلام کنند؟ آفتاب‌‌نیوز : محمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری (وکیل خانوادگی رفسنجانی) گفت: در سال ۶۷ بودجه شورای نگهبان ۶ میلیون تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزشمدارترین دستگاه ما شورای نگهبان است. آقای دکتر حبیبی هم وزیر دادگستری بود و هم عضو شورای نگهبان. پیش من آمد و گفت: "آقای طباطبایی، من برای پول بنزین ماشین آقایان و برای پول تایپ مانده‌ام. تو ۵۰۰ هزار تومان به این بودجه اضافه کن". من ۵۰۰ هزار تومان اضافه کردم. در ستاد بودجه که زنجانی رفیق ۲۰ ساله من بود یک دادی سر من زد و گفت: "مملکت ندارد، برای چه می‌خواهی بودجه را زیاد کنی؟ " وظیفه شورای نگهبان از سال ۶۷ تا الآن که اضافه نشده است. غیر از بودجه انتخابات، بودجه شورای نگهبان ۲۰ هزار برابر شده است.

بودجه مجلس ۴ هزار برابر شده، مگر وظیفه مجلس اضافه شده است؟ تعداد نمایند‌ه‌ها از ۲۷۰ نفر شده ۲۹۰ نفر در حالی که بودجه‌اش ۴۵۰۰ برابر شده است، این نیست که بگوییم آقای هاشمی این فرهنگ را ایجاد کرد. توسعه با خودش فرهنگی می‌آورد مگر اینکه ما توسعه بومی و اسلامی را تمرین کنیم که این کار‌ها نشده است. مسئولین فرهنگی کم‌کاری کرده‌اند یعنی کار نکرده‌اند، کارشان فقط پوستر چسباندن بوده ۲ تا شعار دادند و ۲ تا تظاهرات برگزار کردند و شعار‌های کلیشه‌ای را از پشت بلندگو خواندند و مردم تکرار کردند.

ما قانون اساسی نوشته‌ایم یک فصلش تعطیل است. همین اتفاقاتی که اخیراً افتاد آیا ما به مردم حق انتقاد دادیم؟ چند وقت پیش مقام معظم رهبری گفتند "مردم حق انتقاد از مسئولین را دارند، اما به مسئولین حق انتقاد ندادیم چه برسد مردم". ما به مردم حق دادیم بیایند و اعتراضاتشان را اعلام کنند؟

علیزاده طباطبایی: فضای نقد در هیچ دوره‌ای در کشور نبوده است البته آقای هاشمی خودشان قبول داشتند و می‌گفتند اشتباهاتی بوده، ولی من فکر می‌کنم آقای هاشمی از نقدپذیرترین مسئولین بوده است و واقعاً به نظر کارشناسی اهمیت می‌داد. کارشناس راحت جلوی آقای هاشمی حرفش را می‌زد و حرفش را به‌کرسی می‌نشاند به‌خلاف امروز که کارشناسی در کشور تعطیل شده است یعنی از زمان آقای خاتمی این تعطیلی شروع شد. زمان آقای احمدی‌نژاد که برنامه و بودجه را کلاً تعطیل کردند، در این ۶ سال هم که آقای روحانی یک آدم کاملاً سیاسی، غیرمتخصص و غیرکارشناس را گذاشت رئیس سازمان برنامه و بودجه و وضع همین جور ادامه دارد.
این فرهنگ همراه توسعه آمد و کسانی که باید «توسعه فرهنگ‌مدار» را تعریف می‌کردند کار نکردند. هنوز در دانشگاه اساتید متدین تئوری‌های غربی را تدریس می‌کنند. من الآن خودم در دانشگاه حقوق تدریس می‌کنم، کسانی که در حوزه مجتهد شده‌اند الآن آمده‌اند همه گرایش به تئوری‌های غربی دارند برای اینکه دستشان خالی است.

منبع: ایران

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی گفت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.
وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.
وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم گفت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.
این عضو کمسیون فرهنگی مجلس یازدهم افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.
وی با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.
به گفته راستینه، افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم