Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@02:26:23 GMT

مسؤولان در سخنان خود دقت کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۹۴۰۴

مسؤولان در سخنان خود دقت کنند

خبرگزاری شبستان: آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مسؤولان باید در سخنان خود دقت کنند، گفت: مسؤولان باید حرف های خود را یادداشت کنند و بخوانند، این دقت باید وجود داشته باشد تا انسان گرفتار نشود.

به گزرش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که مسؤولان باید در سخنان خود دقت کنند، گفت: مسؤولان باید حرف های خود را یادداشت کنند و بخوانند، این دقت باید وجود داشته باشد تا انسان گرفتار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به طرح برخی شبهات درباره نقد پیامبر و معصومان(ع) افزود: گفت وگوهای زیادی درباره سخنان یکی از مسؤولان بود که چرا دامنه نقد را به معصومان(ع) نیز کشیده است که بعدا بخشی از آن تکذیب شد، نامه های زیاد و تلفن های فراوان به دفتر رسید که چرا حریم معصومان(ع) شکسته شده و شما سکوت کرده اید، عرض کردیم که سکوت نمی کنیم.

 

وی اظهار داشت: صرف نظر از این که محتوای کلام آن مسؤول دقیقا چه بوده، عرض ما این است که معصومان(ع) خطر قرمز ما هستند و معصوم بودن آن ها از خطا و گناه از مسلمات مذهب شیعه است.

 

وی ادامه داد: چرا هنگامی که می خواهید مسأله نقد را به همه عمومیت دهید به سراغ زمان معصومان می روید، شما می گویید در جامعه افراد غیر معصوم بوده و قابل نقد هستند اما کاری به خط قرمز نداشته باشید، چه ضرورتی به این کار وجود دارد؟ در این زمان که نیاز شدید به وحدت داریم  چرا سخنانی گفته می شود که جامعه را ملتهب می کند.

 

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: شما بگویید مسؤولان قابل نقد هستند اما چه کار به معصومان و زمان آن ها دارید که دردسر بی دلیل برای خود درست می کنید، در شرایط فعلی تضعیف قوای سه گانه صلاح جامعه نیست اما گاهی خودشان مشکل درست می کنند، این گونه مسائل سبب شده که این باور برای برخی پیدا شود که منظور ایشان این است که ذهن مردم را از مشکلات و مطالبات دور کنند و به حاشیه ببرند.

 

وی عنوان کرد: نباید کاری کرد که این باور برای مردم پیدا شود، شما کار اصلی خود را در سه چیز خلاص کنید که شامل جلوگیری از گرانی، ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه افراد تحصیل کرده و اصلاح فضای مجازی و در دسترس قرار دادن فضایی سالم می شود که مشکلات را حل کند و مفاسد و خطرات شبکه های بیگانه را نداشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: به یقین تمام اختیارات فضای مجازی فعلی که رفع مانع از آن شد در دست صهیونیست ها و آمریکایی ها است، کسانی که در این فضا وارد می شوند مانند یک نوکر بی اختیار هستند، آیا در شأن یک ملت بزرگ و پرافتخار این است که نوکر بی اختیار صهیونیست ها باشد، چرا فضای سالم ایجاد نمی شود؟

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر این فضا باز شده اما اگر بار دیگر سبب اغتشاش شود مردم شما را نخواهند بخشید؛ در بیان دیگر گفته اند چرا در عصر ما شهید مطهری ها و علامه طباطبایی ها نیستند، عرض می کنیم که بحمدالله هستند اما حجاب معاصرت به شما اجازه نمی دهد که آن ها را ببیند اما وقتی آن ها را از دست می دهیم می گوییم که چه افراد بزرگی را از دست داده ایم.

 

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که شرایط کشور به گونه ای است که همه باید متحد باشند، گفت: قوای سه گانه باید حفظ شوند البته به شرطی این که خودشان در حفظ خود اهتمام داشته باشند، باید دست به دست هم دهیم تا جلوی خطرات گرفته شود؛ امیدواریم که چنین مسائلی تکرار نشود.

 

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: حضرت فرمودند از تسویف و کم کاری کردن و تنبلی باید پرهیز شود، عقب انداختن کارها سبب هلاکت امت ها است، تأکید پیامبر این است که انسان نباید از زیر بار مسؤولیت فرار کند.

 

وی با بیان این که انسان باید در کار خود جدی باشد، افزود: به تأخیر انداختن کارها سبب نارضایتی مردم می شود، مسأله دیگری که بر اساس فرمایش پیامبر(ص) سبب هلاکت انسان می شود آرزوهای طولانی و بلند است.

 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لنگرود اظهار کرد: جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع و متعلق به انبیای الهی است.

وی با اشاره به اینکه لنگرود شهرستانی با نام و نشان و ریشه دار است، گفت: لنگرود در حوزه‌های مختلف از جمله در دیانت و عمق شیعه افتخاراتی داشته و اسم این شهرستان را برجسته کرده است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه لنگرود از لحاظ تراکم جمعیت رتبه سوم را در گیلان دارد، ادامه داد: اما از حیث تشکیل پرونده برای اثر اختلاف جرایم دارای رتبه سیزدهم است و این آمار با توجه به تراکم جمعیت خوب است.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان دهنده این است که تمام مسؤولان در این شهرستان به خوبی کار کردند و انسجام خوبی در بین مردم و مسؤولان وجود دارد، ادامه داد: زمانی مسؤولیت ارزش پیدا می‌کند که بتوانیم اقامه عدل و دفع ظلمی را انجام دهیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به آتش سوزی رخ داده در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اضافه کرد: اگر در حادثه امام زاده ابراهیم شفت عمل به وظیفه صورت می‌گرفت آن حادثه تلخ رخ نمی‌داد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید مشکلات مردم را جزو دغدغه‌های خود بدانند و در جهت رفع آن گام بردارند، افزود: جایگاه قضا و قاضی بسیار بالا است، بنابر این انتظار ما از قضات این است با قاطعیت و همت مضاعف برای اجرای عدالت و رسیدگی به مشکلات مردم تلاش کنند.

صادقی نیارکی ادامه داد: توجه به حوزه پیشگیری در شهرستان یک اقدام مؤثر، کم هزینه و پر فایده است و انتظار می‌رود رئیس جدید حوزه قضائی به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان بیان کرد: برای پیشبرد اهداف نیازمند به وحدت هستیم و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه دست به دست هم دهند و انسجام داشته باشند تا گره‌های شهرستان گشوده شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا باید حمایت‌های لازم از مدیران را در تصمیمات شهر داشته باشند، گفت: باید اولیت‌های شهرستان را با هم فکری مسؤولان شهرستان در دستور کار قرار دهند و مشکلات را حل رفع کنند.

صادقی نیارکی از جمله این مشکلات شهرستان را پرونده‌های امور مرتبط به خانواده ذکر کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده تا هزینه‌های پیشگیری کاهش یابد و در راستای تحقق این امر مهم همه باید پای‌کار باشند.

گفتنی است، در این مراسم «محمد کرمی» به عنوان دادستان جدید و «سید هاشم میرحسینی» به عنوان رئیس دادگستری لنگرود معرفی شد و «تیمور یوسفی» به عنوان معاون قضائی دادگستری گیلان معرفی شد.

کد خبر 6098125

دیگر خبرها

  • 8 نکته درباره سخنان دوم بانکی پور: به جای سرک کشیدن به "تختخواب" دیگران ، حواس تان به "سفره" مردم خودمان باشد
  • سپاهان از کمدین هتاک و پرسپولیس به کمیته اخلاق شکایت می‌کند
  • دعوت از تیم ملی فوتسال برزیل برای حضور در ایران
  • دعوت از تیم ملی فوتسال برزیل برای حضور از ایران
  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت