Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@03:57:02 GMT

کمبود فضای آموزشی در طرقبه- شاندیز قابل توجه است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۱۱۰۴

کمبود فضای آموزشی در طرقبه- شاندیز قابل توجه است

باتوجه به مهاجر پذیر بودن طرقبه- شاندیز در زمینه فضای آموزشی با چالش‌هایی مواجه شده و از طرفی با گسترش حجم ساخت و سازها جمعیت رو به افزایش است که باید تدبیری اساسی در این زمینه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه نیوز، در سال تحصیلی جدید حدود ۱۴ هزار دانش آموز در شهرستان طرقبه- شاندیز در کلیه مقاطع از پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه مشغول تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باتوجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان طرقبه- شاندیز و اینکه جاذبه های خاصی دارد در این زمینه فضای آموزشی با چالش هایی مواجه شده و از طرفی باتوجه به گسترش حجم ساخت و سازها جمعیت رو به افزایش است.

 

داشتن زیرساخت های مناسب برای فضای آموزشی شهرستان یکی از اولویت های امروز آموزش و پرورش است و باتوجه به نرخ افزایش جمعیت در حوزه آموزشی نیاز به زیرساخت هایی داریم؛ چرا که رشد  فضاهای آموزشی از رشد جمعیت کمتر است و پیش بینی میشود اگر برنامه ریزی جدی صورت نگیرد با کمبود فضای آموزشی، کمبود معلم، افزایش تراکم کلاس های درس و دو نوبته کردن مدارس روبرو می شویم.

 

امروز در مقطع ابتدایی با کمبود فضا و نیروی انسانی مواجه هستیم، بنابراین توسعه مدارس غیر دولتی یکی دیگر از راهکارهاست.

 

کمبود فضای آموزشی مورد نیاز در شهرستان قابل توجه است

 

صبح امروز ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان طرقبه- شاندیز با حضور فرماندار این شهرستان، رییس آموزش و پرورش شهرستان و امامان جمعه طرقبه و شاندیز در سالن جلسات شورای اسلامی شهر شاندیز برگزار شد.

طی این جلسه که به موضوع گزارش وضعیت فضای آموزشی و وضعیت املاک آموزش و پرورش شهرستان اختصاص داشت، رضا رفسنجانی، رئیس اداره آموزش و پرورش طرقبه- شاندیز گفت: کمبود فضای آموزشی مورد نیاز در شهرستان قابل توجه است.

 

وی با اشاره به اینکه از مسئولین درخواست کردیم که به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشند، وضعیت کمبود مدرسه و کلاس درس در شهر شاندیز را بحرانی دانست و خواستار اختصاص زمین کافی برای ساخت مدرسه شد.

 

سید حسن حسینی، فرماندار شهرستان طرقبه- شاندیز در این جلسه از اختصاص 2500 متر مربع زمین برای ساخت مدرسه در اراضی مسکن مهر شاندیز خبر داد.

 

اختصاص 2500 متر مربع زمین برای ساخت مدرسه در اراضی مسکن مهر شاندیز

 

وی ضمن تقدیر از اهتمام آموزش و پرورش به این موضوع افزود: بر اساس مصوبه شورا مقرر شد کارگروهی تخصصی تشکیل شده و ادارات و ارگان های ذیربط با همکاری یکدیگر برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی طرح هایی آماده و اجرا کنند.

 

فرماندار طرقبه- شاندیز گفت: با همکاری شهرداری طرقبه، بنا شد کار تکمیل پروژه استخر طرقبه ادامه پیدا کند.

 

وی ضمن تأکید بر مستندسازی املاک آموزش و پرورش شهرستان طرقبه- شاندیز افزود: خواستار تسریع در روند گرفتن سند برای املاک آموزش و پرورش شهرستان هستیم و از ادارات ذیربط نیز درخواست همکاری بیشتر در این امر را داریم.

 

مهدی محمدپور، معاون مدیرکل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی ضمن اعلام آمادگی این اداره برای تکمیل و تجهیز این پروژه در شهرستان گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان آمادگی دارد برای ساخت یک واحد مدرسه 9 کلاسه در مسکن مهر شاندیز اقدام کند.

 

وی افزود: خواستار تسریع در تحویل زمین آموزشی اختصاص یافته در مسکن مهر هستیم.

 

معاون مدیرکل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی کار مستندسازی املاک در شهرستان طرقبه- شاندیز را دارای حساسیت ویژه دانست و از مسئولین امر خواستار توجه ویژه و کمک به آموزش و پرورش برای تسریع و تکمیل و تحویل سندهای املاک شد.

 

وی بیان کرد: از مجموع 140 ملک آموزش و پرورش، کار مستندسازی 18 مورد از این املاک انجام شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد

ایسنا/مرکزی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار مدرسه تدریس می‌کنند و با توجه به تدابیر اتخاذ شده چالش این حوزه در سال تحصیلی آینده کاهش خواهد داشت.

حسین مولوی ۶ اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم با اشاره به اینکه معلم همچنان مورد اعتمادترین قشر در نظرسنجی ها اعلام شده است اظهار کرد: در سه سال اخیر در کشور و استان مرکزی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز حذف شده و امسال قرار است مدارس کانکسی با دانش آموزان کمتر از ۱۰ نفر نیز جمع آوری شوند.

وی در خصوص برنامه های هفته مقام معلم با اشاره به اینکه ۱۷ هزار معلم در سطح استان مرکزی تدریس می کنند، افزود: در هفته معلم بزرگداشت مقام معلم در تماس مدارس از سوی دانش آموزان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به هفته مقام معلم تصریح کرد: در این هفته در هر منطقه آموزشی یک برنامه ویژه بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان بازنشسته برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری یک ویژه برنامه تحت عنوان "معرفی معلم ماندگار" بیان کرد: در این برنامه معلمانی که ویژگی شاخص و بارزی دارند معرفی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: همچنین در این هفته جشنواره عکس مدرسه صمصامی بیات به عنوان‌ یک حرکت نمادین در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه های شاخص این هفته در استان می توان به تقدیر از ۴۵ معلم نمونه منطقه ای و سه معلم استانی، دیدار معلمان نمونه با رییس جمهور، نواختن زنگ سپاس معلم، برگزاری شورای آموزش و پرورش ویژه این هفته، دیدار با نماینده ولی فقیه و... اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار مدرسه تدریس می کنند، به نظر می رسد با توجه به تدابیر اتخاذ شده در  ابتدای سال تحصیلی آینده، مشکل چندانی در حوزه کمبود معلم نداشته باشیم‌ و چالش این حوزه کاهش خواهد داشت چراکه تقویم کاری به جلو حرکت کرده و استخدام های ویژه انجام شده و تا پایان خرداد ماه به آموزش و پرورش معرفی می شوند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف