Web Analytics Made Easy - Statcounter


جلسه بررسی طرح ایجاد ۶۰هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع‌دستی روستایی و عشایری با حضور معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی ومعاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به‌گزارش امتداد نیوز، در این نشست که ۲۷ دی ماه و به میزبانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و با حضور تعدادی از مدیران کل معاونت صنایع‌دستی و وزارت کار و کارشناسان این دو دستگاه برگزار شد، گزارش اقدامات انجام‌شده در دو ماه نخست اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این نشست گفت: «خوشبختانه با رایزنی‌های صورت‌گرفته و حضور در جلسات کمیسیون اقتصادی دولت در جریان تصویب طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با اعتبار یک‌ونیم‌میلیارد دلار، موفق به کسب دو سهم ۱۰درصدی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری شدیم.» 

او افزود: «این یک فرصت بسیار خوبی است که باید برای استفاده هرچه بهتر از این فرصت آمادگی کامل داشته باشیم و با برنامه‌ریزی کامل بتوانیم از این اعتبار تخصیص یافته به خوبی استفاده کنیم.» 

نامورمطلق تصریح کرد: «برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر در این حوزه و استفاده مناسب از این اعتبار اختصاص یافته است، کمیته اشتغال تشکیل می‌شود که ۹ نفر به‌عنوان اعضای اصلی این کمیته انتخاب شده‌اند.» 

او افزود: «این ۹ نفر، سه منطقه بزرگ کشور را برای جذب اعتبارات و برنامه‌ریزی بهتر اجرای این طرح مدیریت می‌کنند.» 

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: «این تسهیلات در مناطق روستایی با کارمزد ۶درصد و در مناطق عشایری با کارمزد ۴درصد به متقاضیان اختصاص خواهد یافت.» 

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مزیت‌های توسعه و ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه صنایع‌دستی روستایی اشاره کرد و افزود: «اگرچه کشاورزی یکی از اولویت‌های مهم در روستا به‌شمار می‌رود، اما مسائلی مانند خشک‌سالی و کم‌آبی باعث شده تا روستاییان شرایط مناسبی در این بخش نداشته باشند؛ لذا باید در حوزه‌هایی مانند صنایع‌دستی در روستاها سرمایه‌گذاری کنیم.» 

نامورمطلق افزود: «صنایع‌دستی اشتغال آینده‌دار برای روستاییان و جامعه عشایری است و جزو مشاغل اصیل به‌حساب می‌آید.» 

وزارت کار در کنار سازمان میراث‌فرهنگی

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با تأکید بر رونق هرچه بهتر تولید و فروش صنایع‌دستی در مناطق روستایی و عشایری گفت: «باید با همکاری و توافق‌نظر بتوانیم قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری را در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری اجرایی کنیم.» 

او افزود: «صنایع‌دستی در کنار دیگر اولویت‌های موجود در روستاها مانند گیاهان دارویی باید مورد توجه قرار گیرد و وزارت کار و رفاه اجتماعی آماده هرگونه همکاری در اجرای این طرح با معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی است.» 

منصوری افزود: «این قانون در سال ۹۶ و نیز ۹۷ ادامه خواهد داشت لذا باید از شتاب‌زدگی پرهیز کرد و با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوان این طرح را به‌خوبی اجرا کرد.» 

او خاطرنشان کرد: «تا کنون جلسات بسیار خوبی برگزار شده و امیدوارم بتوانیم با استفاده از تجربیات هر دو دستگاه این قانون به خوبی اجرا شود و شاهد ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری باشیم.»

true برچسب ها : اشتغال بهمن نامور مطلق صنایع دستی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازهمدان، سیدمجتبی حسینی امروز در افتتاحیه رویداد صدرا که با همت دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شده است، اظهار‌ داشت: حدود 42 درصد از تعهد 17 هزار 770 نفری ایجاد اشتغال سال‌جاری در راستای دغدغه دولت سیزدهم برای ایجاد شغل فارغ‌التحصیلان بیکار در استان همدان به این گروه اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های شغلی باید به درستی و متناسب و متوازن توزیع شوند، تأکید کرد: تحقق هدف ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بیکار باید با آموزش‌های مناسب و اشتغال‌یابی درست پیش برود. بنا‌بر‌این ابتدا باید با کمک دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها چگونه مهارت‌آموزی را به دانشجو آموزش دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر اینکه دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است، بیان کرد: خارج شدن از تفکرات کلیشه و اداری و فراهم کردن فضا برای ورود ایده‌ها و اندیشه نو، استفاده از تکنیک حل مسئله باید در دستور کار قرار گیرد تا منتج به فعالیت‌های فناورانه و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شود.

حسینی تأکید کرد: با تعامل بین دانشگاه‌های استان و صنعت و مجموعه اقتصادی استان باید سازو‌کاری در نظر گرفته شود که هر دستگاهی برای اشتغال فارغ التحصیلان چه کارهایی می‌تواند انجام دهد، بر اساس آن موارد را احصا کرده و سند راهبردی در این رابطه تدوین شود که سرلوحه عملکرد استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین راهکار ایجاد شغل برای تحصیلکردگان استفاده از ظرفیت های دانش بنیانی است و باید به این مهم توجه شود، افزود: تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد سونامی فناوری باعث شده برخی مشاغل رود یا در آینده از دست خواهد رفت بنابراین حتما باید نوآور و به‌روز باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه سال جاری تمرکز استان بر توسعه سرمایه‌گذاری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌هایی است که منجر به توسعه اشتغال در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شود، گفت: پیشنهاد ما این است دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی را برگزار کند که از ابتدا و تا انتها یک شغل مولد را آموزش دهد، خلق ایده و ایجاد مشاغل پیگیری را کند تا نتیجه آن به صورت عملیاتی مشهود شود.

حسینی، همچنین خواستار برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها شد و افزود: پاشنه آشیل دولت سیزدهم مسئله اشتغال است و ما باید توجه به اشتغال‌آفرینی و هدایت شغلی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ایجاد گرایش‌های بین رشته‌ای و تغییر سرفصل برخی دروس توسط دانشگاه‌های استان می‌تواند در رفع مشکل به کار‌گیری فارغ‌التحصیلان موثر باشد، بیان کرد: هدف اصلی ما تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار با تمرکز بر دانشجویان و فارغ التحصیلان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان آموزش، کارآفرینی و اشتغال را سه مؤلفه رشد جامعه دانست و گفت: دانشگاه محور فرهنگ، کارآفرینی و اقتصاد است. براین اساس باید به دنبال توسعه کارآفرینی در دانشگاه بود و سرمایه‌گذاری‌ها باید با اکوسیستم منطقه سازگاری داشته باشد.

حسینی تأکید کرد: اقتصاد و کارآفرینی باید در دانشگاه نقش محوری داشته باشد و در همه پیوندها و لایه‌های آن پیاده‌سازی شود؛ هر دانشگاه باید بر اساس توانایی و محیط پیرامونی خود مدل کارآفرینی ویژه خود را ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی