Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه نشست هیات دولت درباره تصمیمات امروز دولت اظهار داشت: دولت تصمیم گرفت دستگاه‌های دولتی در صورت وجود اختلاف با کسب‌ و کارهای نوپا، قبل از طرح شکایت در مرجع قضایی، مراتب را در کمیته‌ای با مسئولیت معاونت حقوقی رییس جمهور و عضویت وزارت ارتباطات، کار و نیز معاونت علمی عنوان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی درباره موضوع دوم مورد بحث، گفت: شبکه ملی اطلاعات دارای سه بخش است که مباحث زیرساختی برعهده وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات است. لایه بعدی، محتوا است که با موافقت رییس جمهور، مقرر شد تا ۵۰۰ میلیارد تومان طی دو سال برای توسعه خدمات و تامین مالی کسب و کارهای نوپا اختصاص یابد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این تامین مالی به دو صورت مستقیم یا در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد یا به صورت غیر مستقیم در صندوق سرمایه گذاری های خطرپذیر تزریق خواهد شد.
 
آذری جهرمی گفت: این تامین مالی در حوزه های مختلفی که اسامی آن با جمع بندی وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی اعلام می شود، انرژی خوبی به بخش دانش بنیان و جوانان برای توسعه لایه خدمات خواهد کرد.
 
وی درباره سومین موضوع مورد بحث، افزود: سند استراتژی ایران در اقتصاد دیجیتال نیز ظرف یکماه آینده از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین کمیته متشکل از سایر وزرا، تهیه و در اختیار دولت گذاشته خواهد شد.
 
این وزیر دولت دوازدهم گفت: ظرف شش ماه آینده سند توسعه اقتصاد دیجیتال را در کشور خواهیم داشت و به نظر می رسد با گام های پیش رو بتوانیم در بومی سازی لایه خدمات گام مهمی برداریم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پیام رسان های داخلی، توضیح داد: در موقعیتی که پیش آمد آزمون خوبی برای پیام رسان های داخلی و بررسی ضعف و قوت آن بود.
 
وی ادامه داد: برای تقویت این پیام رسان ها شورای عالی فضای مجازی سند مصوبی دارد و هر دستگاه و وزارتخانه ای نیز تکالیف مشخصی دارد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تکالیف و گزارش عملکرد خود را ارائه خواهد کرد.
 
آذری جهرمی اظهارداشت: اما بحث تنها سند و چارچوب نیست و موضع تکنولوژی هم مهم است. به نظر می رسد استراتژی ما باید تقویت تکنولوژی و ایجاد رقابت و خروج از انحصار شرایط فعلی باشد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم

تعداد بازدید : 9 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تابناک، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه با توجه به عدم ظرفیت مودم‌های داخلی پوشش گسترده فیبر نوری چگونه قرار است دنبال شود، پاسخ داد: تنها یک درصد از مودم‌های تولید داخل ظرفیت ساپورت فرکانس‌های ۵ و ۶ مگاهرتز را ندارند.  به عبارتی، تعداد کل مشترکانی که از این مودم‌ها استفاده می‌کنند، نهایت ۵۰۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در حال حاضر قرارداد‌هایی با شرکت‌های تولیدکننده مودم امضا شده است که در راستای ارتقا کیفیت مودم‌های تولیدی اقدام کنند و در صورتی که چنین روندی پیگیری نشود، برای رفع نیاز کشور واردات را از سر خواهیم گرفت، چون رضایت مردم در اولویت ماست.

زارع‌پور تصریح کرد: همچنین قرار است با دارندگان فیبر نوری قراردادی امضا شود که بر اساس آن بخشی از نیاز‌های کشور در سال ۱۴۰۳ تامین شود.

گفتنی است، مودم‌های بی‌کیفیت در کشور کم نیستند و اقدامات اینچنینی صرفا در راستای بهبود شرایط موجود است.  

دیگر خبرها

  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد