Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@14:20:45 GMT

۴۴ درصد جوانان استان قزوین چاق هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۳۶۱۶

۴۴ درصد جوانان استان قزوین چاق هستند

کارشناس سلامت مرکز بهداشت قزوین با بیان اینکه طبق بررسی سال 95، 44 درصد جوانان استان قزوین چاق هستند گفت: در استان قزوین نیز اضافه وزن و چاقی جوانان رو به افزایش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آمنه خالقی کارشناس سلامت جوانان مرکز بهداشت استان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص،اظهار کرد: در ایران بر اساس نتایج مطالعه عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در سال گذشته حدود ۶۰ درصد جمعیت ۱۸ سال و بالاتر دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق بررسی سال ۹۵، ۴۴ درصد جوانان استان قزوین چاق هستند افزود: در استان قزوین نیز اضافه وزن و چاقی جوانان رو به افزایش است به گونه ای که ۳۳٫۷ درصد جوانانی که در سال ۱۳۹۴ در مراکز خدمات جامع سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته اند، دارای اضافه وزن یا چاقی بوده اند.

کارشناس سلامت جوانان مرکز بهداشت استان قزوین گفت: تغییر در الگوی مصرف مواد غذایی، مصرف بی رویه مواد قندی و چربی ها، غذاهای چرب و سرخ شده و کم تحرکی منجر به افزایش وزن و چاقی شده که خود خطر بروز بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی – عروقی، دیابت، فشار خون بالا ‌و سرطان را افزایش می دهد.

این کارشناس ابراز کرد: انجام مداخلات آموزشی، ابزار موثری برای اصلاح باورها و تغییر رفتارهای فردی و اجتماعی افراد به منظور پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی است.

وی عنوان کرد: به همین منظور به مناسبت بسیج ملی پیشگیری و کنترل ‌چاقی، «همایش های چاقی، تهدید سلامت امروز و فردا» برای کادر ۱۶ زرهی قزوین و پادگان هوانیروز آبیک، در هفته سوم دی ماه ۱۳۹۶ برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود

  مسلم مخفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس دهی به مسافران است گفت: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهر‌های هم جوار کفایت نمی‌کند.

او با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه آهن همدان گفت: در جلسه‌ای با مدیرکل راه آهن مسائل و دغدغه‌های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد، به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مخفی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت گفت: متاسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

او گفت: مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

فرماندار همدان گفت: راه آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در ۲ قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دوم ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است