Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اولين همايش بيمه هاي عمر و تأمين آتيه با هدف بررسي تجارب، چالش ها و راهکارهاي توسعه بيمه هاي زندگي توسط بيمه پاسارگاد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، اولين همايش بيمه هاي عمر و تأمين آتيه به همت شرکت بيمه پاسارگاد با حضور دکتر عبدالناصرهمتي رئيس کل بيمه مرکزي ، حبيب ميرزايي معاون نظارت و رحيم مصدق معاون طرح و توسعه بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران، مديران عامل شرکت هاي بيمه، دکتر مجيد قاسمي رئيس هيأت مديره، معصوم ضميري مدير عامل ، معاونان ، مديران کل، مديران مناطق و روساي شعب و نمايندگان شرکت بيمه پاسارگاد در روز سه شنبه 26دي ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل بيمه پاسارگاد در اولين همايش بيمه هاي عمر و تأمين آتيه که با هدف بررسي تجارب، چالش ها و راهکارهاي توسعه بيمه هاي زندگي برپا شد، از بيمه مرکزي خواست تا با سه اقدام مهم ، گام بزرگي براي توسعه بيمه هاي عمر در کشور بردارد. اولين درخواست معصوم ضميري اصلاح شرايط عمومي بيمه هاي زندگي و پوشش تکميلي بيمه هاي عمر بود. وي تهيه استاندارد حسابداري بيمه هاي عمر و تهيه صورت هاي مالي اختصاصي براي اين رشته بيمه اي را دومين درخواست خود عنوان کرد و ادامه داد : تشکيل سازمان فروش اختصاصي بيمه هاي عمر نيز درخواست ديگري است که مي تواند تأثير مثبتي برروند توسعه بيمه هاي عمر داشته باشد.
معصوم ضميري با بيان اين که يکي از اهداف اصلي بيمه پاسارگاد در زمان تأسيس توسعه بيمه هاي عمر بود ، يادآورشد : از ده سال پيش فعاليت خود را در صدور بيمه هاي عمر و زندگي آغاز کرديم و آمارهاي امروز نشان مي دهد تمامي برنامه هاي بيمه پاسارگاد در راستاي بيمه هاي عمر و تأمين آتيه محقق شده است.
مدير عامل بيمه پاسارگاد با اشاره به تجربه خوب بيمه پاسارگاد از تأسيس سازمان تخصصي فروش بيمه هاي عمر ، حق بيمه توليدي بيمه هاي عمر و تأمين آتيه پاسارگاد از سال 1386تا پايان آذر 1396را مبلغ 630ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: اين رقم در پايان امسال به بيش از 930ميليارد تومان مي رسد.
ضميري با بيان اين که سهم بيمه هاي عمر از کل پرتفوي بيمه پاسارگاد 58درصد است ، خاطرنشان کرد: يکي از ويژگي هاي بيمه هاي عمر تشکيل ذخاير رياضي است و بيمه پاسارگاد در دوره ياد شده بالغ بر يک هزار و 500ميليارد تومان ذخيره رياضي دارد که انتظار مي رود اين رقم تا پايان سال 1396به حدود يک هزار و 700ميليارد تومان بالغ شود. در حال حاضر بيمه پاسارگاد به بيمه گذاران عمر و تأمين آتيه خود از محل ذخاير رياضي نزديک به 170ميليارد تومان وام داده است .
در ادامه همايش دکتر مجيد قاسمي رئيس هيأت مديره بيمه پاسارگاد از دست اندرکاران و مسئولان اين شرکت بيمه که مسئوليت اجتماعي خطيري را به عهده دارند قدرداني کرد و هوشمندي و مديريت بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران که موجب ثبات منابع در اين صنعت شده است را بسيار با اهميت دانست و افزود: طبق بند 9سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي ، اصلاح و تقويت نهادهاي مالي پيش بيني شده است که شامل بيمه هاي بازرگاني نيز مي شود. شرکت هاي بيمه از طريق مديريت منابعي که از بيمه هاي عمر حاصل مي شود در مسير توسعه اقتصاد ملي قرار گرفته اند و بايد منابع مالي بيمه هاي عمر در بخش واقعي اقتصاد سرمايه گذاري شود.
رئيس هيأت مديره بيمه پاسارگاد در اين همايش بر مديريت سرمايه فکري تأکيد داشت و بيان کرد: مديريت سرمايه فکري بحث مهم مديريتي است و اين مبحث در سطح بين المللي شامل موضوعاتي است که در شرکت بيمه پاسارگاد به آن توجه شده است. ولي بايد در اين زمينه باز هم مطالعات گسترده تري صورت پذيرد. توجه و اعتماد بيمه مرکزي نسبت به شرکت بيمه پاسارگاد ، عملکرد سرمايه انساني و موارد گسترده ديگر نمونه اي از مديريت سرمايه فکري در شرکت بيمه پاسارگاد است.
دکتر عبدالناصر همتي در مراسم افتتاحيه همايش بيمه هاي عمر و تامين آتيه به ميزباني بيمه پاسارگاد، راه مطمئن براي تأمين مالي پايدار اقتصاد کشور از طريق سرمايه گذاري هاي ميان مدت و بلند مدت توسعه بيمه هاي زندگي درکشور دانست.
رئيس کل بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران در اين همايش معصوم ضميري مديرعامل بيمه پاسارگاد را پيشتاز در توسعه بيمه هاي عمر در کشور دانست و عنوان کرد : شانزده سال پيش ايشان خواستار ايجاد سازمان فروش تخصصي بيمه هاي عمر بود و امروز عملکرد بيمه پاسارگاد نشان مي دهد که اين امر شدني است و چه تأثير بزرگي در توسعه بيمه هاي عمر دارد.
دکتر همتي با بيان اين که بيمه هاي عمر از دو جهت عرضه و تقاضا قابل توسعه است ، ادامه داد: نرخ بالاي تورم ، انگيزه سرمايه گذاري در بانک ها و ساير دارايي هاي واقعي موجب شد تا در بخش تقاضا گرفتاري هايي داشته باشيم که با کنترل نرخ تورم بخش عمده اي ازاين گرفتاري ها حل شد.
دکتر همتي در اين مراسم گفت: يکي از دوره هاي رشد سريع بيمه‌هاي عمر از سال 1392به بعد است که طي اين دوره سهم بيمه‌هاي زندگي از کل بازار از 7,8درصد در سال 91به 13.4درصد فعلي رسيد.
وي بخشي از اين رشد مستمر را مربوط به تحولات عرضه بازار بيمه و بخشي را نيز مربوط به تقاضاي صنعت بيمه دانست و گفت: طي سال هاي اخير در عرضه بيمه‌هاي زندگي اتفاقات مهمي رخ داده است که يکي از اين اتفاقات توسعه کمي و کيفي سازمان فروش بيمه‌هاي زندگي است.
دکتر همتي با اشاره به رشد نمايندگان تخصصي در حوزه فروش بيمه عمر افزود: در سال 1390، تنها 16درصد نمايندگان بيمه در حوزه بيمه عمر فعال بودند اما در سال 96سهم نمايندگان بيمه عمر حدود 25درصد افزايش يافت که 5واحد از اين افزايش، مربوط به سال 95و 96است.
رئيس کل بيمه مرکزي در بخش ديگري از سخنان خود اشاره کرد: در حال حاضر در 10شرکت بيمه، سهم بيمه‌هاي زندگي بالاتر از 20درصد است که در 4مورد از آن ها اين سهم به بالاي 50درصد رسيده است.
دکتر همتي با اشاره به سياست هاي بيمه مرکزي در راستاي افزايش ضريب نفوذ بيمه هاي عمر گفت: طي سال هاي اخير، شرکت هاي بيمه نيز همگام با سياست هاي کلان صنعت بيمه، دو تغيير جهت اساسي در سياست هاي کاري خود اعمال کرده‌اند که يکي تقويت سازماندهي شبکه فروش بيمه‌هاي عمر و توجه به امر آموزش و نظارت بر آن و ديگري تغيير شيوه پرداخت کارمزد به نمايندگان بيمه عمر است.
وي در خصوص سهم تقاضاي بيمه‌هاي عمر در رشد اين رشته بيمه اي افزود: در اين مدت تغييرات مهمي در اين حوزه به وقوع پيوسته که يکي از اين اتفاقات مهم، کاهش قابل توجه نرخ تورم در اقتصاد ايران بخصوص در بازار دارايي‌هاي واقعي است. چرا که با کاهش تورم، از يکسو جذابيت دارايي‌هاي واقعي براي تأمين آتيه و سرمايه‌گذاري نزد بخش هايي از مردم کاهش يافت و از سوي ديگر از اهميت سرمايه‌گذاري‌هايي که با هدف حفظ ارزش دارائي‌ها از سوي مردم انجام مي‌شود، کاسته شد. بنابراين مردم به سرمايه‌گذاري در گزينه‌هاي سالم و مولد چون بيمه‌هاي عمر گرايش بيشتري پيدا کردند.
وي افزود: عامل ديگر براي رشد بيمه‌هاي عمر، اثرات فزاينده و جانبي رشد پرتفوي اين رشته بيمه‌‌اي است که در حال حاضر حدود 14ميليون و 200هزار نفر داراي بيمه عمر هستند که فقط 2,5ميليون نفر از آن ها در سال 1395تحت پوشش بيمه عمر قرار گرفته‌اند.
وي افزود: بسياري از کساني که بيمه عمر خريداري مي‌کنند در سال هاي بعدي حق بيمه خود را افزايش مي‌دهند تا از تسهيلات و مزاياي بيشتري برخوردار شوند و اين پديده در حال حاضر خود، عاملي فزاينده براي رشد بيمه‌هاي عمر است.
وي با اشاره به اثرگذاري سياست هاي بيمه مرکزي در افزايش رشد بيمه عمر گفت: بيمه مرکزي طي بخشنامه اي به شرکت هاي بيمه اعلام کرد، به دلايل فني و اقتصادي و به منظور کنترل کژمنشي‌ها در بازار بيمه کشور، ديگر مجوز تأسيس شرکت‌ بيمه عمومي جديد صادر نخواهد کرد و صرفاً تقاضاي تأسيس شرکت هاي بيمه تخصصي عمر را بررسي خواهد کرد که در همين راستا اولين شرکت بيمه تخصصي عمر نيز در اواخر سال 1395فعاليت خود را آغاز کرد. همچنين در اقدامي ديگر، بيمه مرکزي براي اولين بار به يکي از شرکت‌هاي بيمه کشور اجازه داد تا با يکي از شرکت‌هاي بيمه اتکايي بزرگ دنيا قرارداد واگذاري اتکايي در زمينه بيمه‌هاي عمر منعقد کند و اين نشانه عزم جدي بيمه مرکزي براي توسعه بيمه‌هاي عمر بود که طبعاً پيام مثبتي براي صنعت بيمه کشور و طرف‌هاي خارجي آن داشت.
رئيس کل بيمه مرکزي با اشاره به تصويب ماده خاص برنامه ششم، مبني برتوسعه بيمه‌هاي زندگي گفت: بر اساس اين مصوبه، بايد در پايان برنامه سهم بيمه‌هاي زندگي تا 50درصد افزايش يابد و اين هم پيام ديگري براي صنعت بيمه کشور بود که دولت و مجلس مصمم به توسعه بيمه‌هاي عمر هستند.
وي تصريح کرد: اخيراً شوراي عالي بيمه، تأسيس شرکت‌هاي تخصصي بيمه عمر توسط شرکت هاي بيمه عمومي را مجاز اعلام کرد که حاکي از تلاش و عزم بيمه مرکزي و شورايعالي براي توسعه بيمه‌هاي عمر در کشور است.
رئيس کل بيمه مرکزي با ارائه آماري از روند فعلي رشد بيمه عمر در کشور گفت: در حال حاضر تنها 18درصد مردم ايران بيمه عمر دارند و سهم بيمه‌هاي زندگي در پوتفوي صنعت بيمه کشور 13,4درصد است. اين نسبت در دنيا 55الي 60درصد و در منطقه ما حدود 25درصد است که اين ها نشانه وجود پتانسيل بالا براي رشد بيمه‌هاي عمر است.
وي در ادامه گفت: پايداري روند صعودي فعلي بيمه‌هاي عمر عمدتاً به دو عامل وابسته است. يکي نحوه ايفاي تعهدات از سوي صنعت بيمه و ديگري وضعيت تورم در اقتصاد ايران به ويژه در بازار دارايي‌هاي واقعي است. بنابراين اگر تورم را کنار بگذاريم دوام رشد بيمه‌هاي عمر به نحوه عملکرد صنعت بيمه وابسته است و اگر شرکت هاي بيمه به نحو مطلوب به تعهدات خود در قبال بيمه‌گذاران عمل کنند طبعاً پايداري توسعه بيمه‌هاي عمر تا حد زيادي قابل تحقق است و براي اين منظور شرکت هاي بيمه بايد بخصوص در امر ارزيابي ريسک و محاسبه حق بيمه، ذخيره‌گيري و سرمايه‌گذاري ذخاير بيمه‌هاي عمر حرفه‌اي و منصفانه عمل نمايند. طبعاً بيمه مرکزي نيز که متقاضي و مشوق توسعه بيمه‌هاي عمر و حافظ منافع بيمه‌شدگان است با همکاري خود شرکت هاي بيمه تلاش و نظارت خواهد کرد تا اين الزامات از سوي مؤسسات بيمه رعايت شود.
دکتر همتي، در بخشي ديگر از سخنان خود به معرفي موانع رشد بيمه هاي زندگي در ايران پرداخت و گفت: دسته‌اي از موانع رشد بيمه‌هاي عمر در بيرون صنعت بيمه و دسته‌اي ديگر مربوط به درون اين صنعت است. عمده‌ترين موانع برون‌زا براي توسعه بيمه‌هاي عمر در کشور، فضاي کسب و کار نامساعد و لذا هزينه‌هاي مبادله بالا در اقتصاد ايران و همچنين تورم هاي دو رقمي است. همچنين در تشکيلات جديد بيمه مرکزي اداره کل نظارت بربيمه هاي زندگي بزودي فعاليت خود رابراي نظارت مؤثر برتعهدات، ذخاير و سرمايه گذاري بيه هاي عمر آغاز مي کند.
در پايان دکتر همتي، از معصوم ضميري مديرعامل بيمه پاسارگاد و کارکنان اين شرکت براي برگزاري اين همايش و تلاش در راستاي توسعه فرهنگ بيمه هاي عمر قدرداني کرد.
در اين همايش مهدي شاکرين معاون فني بيمه هاي اشخاص در خصوص پوشش هاي اصلي و تکميلي بيمه هاي عمر و تأمين آتيه و عملکرد آن و ميرعلي مطهري مدير کل بيمه‌هاي اشخاص بيمه پاسارگاد گزارش کاملي از عملکرد اين شرکت در خصوص بيمه هاي عمر و تأمين آتيه ارايه کردند.
همچنين در ادامه همايش رحيم مصدق معاون طرح و توسعه بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران در خصوص اصلاح مقررات مربوط به بيمه هاي زندگي صحبت هايي را ارائه نمودند.
در پايان همايش بيمه هاي عمر و تأمين آتيه دو تن از مديران ارشد فروش بيمه هاي عمر گزارشي از تجارب و عملکرد فروش بيمه هاي عمر و تأمين آتيه را ارائه دادند. همچنين از آقايان سيروس سليمي ، محمدهاشم پاکرو و فرزين حاجتي به عنوان پيشکسوتان بيمه هاي زندگي تقدير و از مديران و نمايندگان برتر به عنوان برترين هاي فروش بيمه هاي عمر و تأمين آتيه بيمه پاسارگاد قدرداني شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی