Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@05:27:21 GMT

هویت دینی تاریخی آذری ها، شیعی است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۱۲۱۸

هویت دینی تاریخی آذری ها، شیعی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن عاملی افزود: متاسفانه این واقعیت های تاریخی که اسناد و مدارک آن فراوان است از سوی عده ای نادیده گرفته می شود و شاهد تحریف تاریخ در این زمینه هستیم.
وی اظهار کرد: امروز هر آذری در دورترین جای جهان خود را ابتدا مسلمان، شیعه و وطن اصلی اش را ایران می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اردبیل با اشاره به تلاش های مذبوحانه حاکمان شوروی پیشین اظهار کرد: آنها در دوره تاریک کمونیسم تلاش بسیاری برای زدودن هویت اسلامی - ایرانی آذری ها انجام دادند اما با شکست مواجه شدند و اکنون نیز برخی ها سعی دارند این راه غلط را ادامه دهند.
وی از ایران به عنوان نقطه اتکای آذری ها یاد کرد و گفت: باید توجه داشت کسانی که اقدام به جعل هویت آذری ها می کنند باید در مقابل مردم و تاریخ پاسخگو باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز در این همایش با بیان اینکه اسلام امروز چون چشمه ای ناب در منطقه و سراسر جهان جاری است، گفت: با وجود اینکه جریان های مختلفی علیه دین و مذهب وارد عمل شده اما به علت استحکام و صلابت منطقی اسلام، همواره این هجمه ها با شکست مواجه شده است.
عزیز جوان پور افزود: به برکت انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی (ص) امروز با صلابت و اقتدار روز به روز قوی تر می شود.
وی مسلمان و شیعه بودن آذری ها را افتخاری مهم برای آنان در جهان توصیف و اظهار کرد: بدون تردید آذربایجانی ها در اتحاد مسلمانان جهان نقش مهم و تعیین کننده ای دارند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، متن نامه به شرح ذیل است:   جناب آقای دکتر وحیدی وزیر محترم کشور   سلام علیکم.   با صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن‌ترین شهر‌های جهان با قدمت بیش از ۸ هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.    پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استان‌های تهران غربی و شرقی، تاکید می‌گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنجگانه ... ری گردد.   هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه‌های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می‌آورد؛ لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.    بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت‌های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

دیگر خبرها

  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است