Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - لایحه اصلی پایان برتری قوانین اروپا در انگلیس شامگاه چهارشنبه با اکثریت آرا در مجلس عوام انگلیس به تصویب رسید و برای تائید نهایی به مجلس اعیان فرستاده شد.

به گزارش ایرنا، در جریان این رأی‌گیری 324 تن از نمایندگان در مقابل 295 نماینده، به این لایحه رأی موافق داده و بدین ترتیب گام اصلی برای ابطال قوانین اروپایی در انگلیس برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون نمایندگان مجلس اعیان که حزب محافظه‌کار در آنجا اکثریت کرسی‌ها را در اختیار ندارد این لایحه را بررسی خواهند کرد و درصورتی‌که به آن اصلاحیه وارد کنند، لایحه دوباره به مجلس عوام برمی‌گردد. اما اگر مجلس اعیان، نظر مجلس عوام را موردقبول قرار دهد، این لایحه عملاً تصویب و از سوی دولت به اجرا گذاشته خواهد شد.
دیوید دیویس وزیر برگزیت انگلیس طی اظهاراتی در مجلس عوام گفت: از اینکه لایحه یادشده این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشت خرسندیم. این یک سند مهم است که به افزایش اطمینان افراد و بازار کسب و کار در دوره پسابرگزیت منجر خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس اعیان نیز پس از بررسی های خود در اواخر ماه جاری میلادی به آن رای مثبت بدهند.
با تصویب این لایحه «قانون جوامع اروپایی 1972» از قوانین انگلیس حذف شده و قوانین انگلیسی بار دیگر مرجع اصلی قانونی در این کشور خواهند شد.
همچنین قوانین اتحادیه اروپا در چارچوب لایحه یادشده، به قوانین مدنی انگلیس منضم شده و قانون‌گذاران انگلیسی کار تطبیق قوانین اتحادیه اروپا با قوانین انگلیس، که گفته می‌شود در نزدیک به پنج دهه گذشته بیش از 80 هزار صفحه از قراردادهای اتحادیه اروپا تصویب‌شده‌اند، شروع خواهند کرد و تصمیم می‌گیرند کدام‌یکی از آن‌ها باقی و کدام تغییر کنند.
کلیات این لایحه اولین بار در سپتامبر (شهریور) گذشته از سوی نمایندگان مجلس عوام به تصویب رسید؛ اما نمایندگان چندین بار تلاش کردند تا با عناوین مختلف متمم‌هایی را به این لایحه الحاق کنند که به‌غیراز یک مورد موفق نشدند.
آذرماه گذشته نمایندگان مجلس عوام که شماری از آن‌ها از اعضاء کابینه ترزا می‌بودند، برخلاف خواست دولت این کشور به متممی رأی دادند که بر اساس آن توافق نهایی با اتحادیه اروپا در پارلمان به رأی گذاشته شود.
اکثر مردم انگلیس در ژوئن سال 2016 میلادی به خروج از اتحادیه اروپا رای داده و این کشور قرار است به‌طور رسمی در ماه مارس سال آینده (2019 میلادی) از اتحادیه اروپا خارج شود.
مرحله اول مذاکرات برگزیت در ماه دسامبر (آذرماه) سال گذشته به پایان رسید و گفت‌وگو درباره آینده روابط و همکاری‌های تجاری میان دو طرف، از ماه مارس آغاز خواهد شد.
هرچند رهبران اتحادیه اروپا طی روزهای اخیر چندین بار نسبت به بازگشت انگلیس به این اتحادیه چراغ سبز نشان داده‌اند اما دولت انگلیس مصمم است تا مطابق با برنامه اعلام‌شده، 29 مارس 2019 به‌وقت محلی (بامداد 10 فروردین 1398) از اتحادیه اروپا خارج شود.
اروپام ** هـ ن **3404**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم به سیاق دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با حضور و ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی، پس از دو روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی، عصر امروز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟