Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@21:15:30 GMT

چرا باید تخم‌مرغ به‌صورت "عسلی" مصرف شود

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۱۸۴۶

مناسب‌ترین و زود‌هضم‌ترین و خون‌سازترین شکل پخت تخم‌مرغ به‌صورت عسلی یا نیم‌برشت است؛ برای تهیه تخم‌مرغ عسلی یا نیم‌برشت باید ابتدا آب را جوشانده سپس تخم‌مرغ را به‌مدت ۳ تا ۵ دقیقه در آن بجوشانند. آفتاب‌‌نیوز :  ارزش غذایی تخم‌مرغ شبیه گوشت است, بهترین تخم‌مرغ، آن است که بزرگ باشد و در همان روز تخم‌گذاری مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرمای هوا سبب فساد سریع تخم‌مرغ می‌شود و برای جلوگیری از فاسد شدن می‌توان آن را در نمک قرار داد, طبیعت زرده آن مرکب القوی و مایل به گرمی, سفیده آن سرد و تر و پوست بیرون آن سرد و خشک است.
زرده تخم‌مرغ، مقوی قلب و مغز است همچنین سبب تقویت نیروی جنسی می‌شود؛ زرده تخم‌مرغ در شخصی که خون زیاد از او دفع شده بسیار مفید است.
تخم اردک و مرغابی و تخم‌های مشابه آن‌ها غلیظ و دیرهضم‌ هستند، بوی بدی دارند و خلط فاسد تولید می‌کنند, مناسب‌ترین و زود‌هضم‌ترین و خون‌سازترین شکل پخت تخم‌مرغ به‌صورت عسلی یا نیم‌برشت است؛ برای تهیه تخم‌مرغ عسلی یا نیم‌برشت باید ابتدا آب را جوشانده سپس تخم‌مرغ را به‌مدت 3 تا 5 دقیقه در آن بجوشانند.
تخم‌مرغی که زیاد جوشانده شود, دیر هضم می‌شود و اصلاح آن با آویشن و فلفل و نمک است, تخم‌مرغ برای مزاج‌های سرد و معده‌های ضعیف مضر است؛ در صورت ضرورت بهتر است با نمک و فلفل و سرکه بخورند که سبب لطیف شدن آن می‌شود, تمامی تخم‌ها موجب تقویت نیروی جنسی می‌شوند مخصوصاً تخم گنجشک اما مداومت بر مصرف آن زیان‌آور است.
منبع:‌ تسنیم

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده

افرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟