Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز؛ «استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرد که توافق هسته‌ای گروه 1+5 با ایران باید حفظ شود.

در بیانیه دوجاریک که به مناسبت دومین سالگرد آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به نیابت از گوترش منتشر شده، ضمن استقبال از عمر دو ساله این توافق، این روز «نقطه عطفی» برای «توافق تاریخی» به دست آمده میان ایران و گروه 1+5 توصیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این بیانیه می‌افزاید: «برجام دستاوردی بزرگ در زمینه منع گسترش و دیپلماسی است و به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی کمک کرده است. دبیر کل همچنان معتقد است که برجام بهترین راه برای اطمینان از ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران و تحقق منافع اقتصادی ملموس وعده داده‌شده به مردم ایران است. او یادآور شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تائید کرده است که ایران تعهدات مرتبط با هسته‌ای خود ذیل برجام را اجرا می‌کند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «دبیر کل خواستار آن است که نگرانی‌ها درباره اجرای این توافق از طریق ساز و کارهایی که این توافق ایجاد کرده، پاسخ داده شود. او معتقد است که موضوعاتی که مستقیما ارتباطی با برجام ندارند، باید بدون ضربه زدن به این توافقنامه و دستاوردهای آن، پاسخ داده شوند.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در دوران رقابت‌های انتخاباتی برجام را «بدترین توافق» توصیف کرده و وعده داده بود به سرعت از آن خارج شود، هفته گذشته هرچند بار دیگر تعلیق تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ایران را تمدید کرد، اما تا ضرب‌الاجل بعدی، یعنی ۴ ماه دیگر، به اتحادیه اروپا و کنگره آمریکا فرصت داد که راهی برای اصلاح مفاد این توافق بیابند.

وی گفته است که اگر محدودیت‌های اعمال‌شده بر برنامه هسته‌ای ایران دائمی نشوند و همچنین برنامه موشکی ایران به نحوی تحت محدودیت قرار نگیرد، از این توافق خارج می‌شود.
منبع: فارس
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال

ایسنا/فارس متولی هندبال استان فارس از تایید سالن‌ها و هتل‌های شیرازی برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا توسط مسئول جهانی این رشته ورزشی خبر داد.

رئیس هیئت هندبال استان فارس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «بدر الذیاب» نایب رییس فدراسیون جهانی هندبال و «احمد ابوالیل» مدیر اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا در سفر به شیراز از وضعیت سالن‌های ورزشی و هتل‌های این شهر بازدید کردند.

رضا غلامشاهی افزود: برای برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در شیراز، چند هتل را در نظر داریم که هتل‌های ۵ ستاره برای تیم‌های سطح یک و سایر هتل‌ها برای تیم‌های سطح ۲ و ۳ در نظر گرفته‌ شده‌اند.

متولی هندبال فارس با بیان اینکه همگی هتل‌ها مورد تایید و رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان قرار گرفته‌اند، گفت: آن‌ها که پیش‌تر از امکانات شهر اصفهان بازدید کرده بودند، شیراز را از نظر برخورداری از هتل‌های باکیفیت، بالاتر از شهر اصفهان قرار دادند.

وی با تصریح اینکه سالن‌های دانشگاه آزاد اسلامی صدرا و شرکت عمران صدرا برای میزبانی از این رقابت‌ها در نظر گرفته شده‌اند، گفت: امیدواریم استاندار فارس و اداره ورزش استان دست به دست هم دهند تا هر چه زودتر شاهد تکمیل سالن ۶ هزارنفری شیراز باشیم و بتوانیم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را در این ورزشگاه برگزار کنیم.

غلامشاهی در پایان گفت: با توجه به ابراز رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان، امیدواری زیادی وجود دارد که بتوانیم میزبانی شایسته‌ای را در شهر شیراز داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا از ۱۳ تا ۲۴ شهریور در شیراز برگزار خواهد شد و تیم‌ هندبال نوجوانان کشورمان در گروه یک با هند و عراق همگروه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بازگشت مربی جنجالی: توافق سه ساله با ناپولی
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور