Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: خوابگاه‌های دانشجویی ارومیه ساماندهی می شوند.

به گزارش ایسنا منطقه  آذربایجان‌غربی، جعفرصادق اسکندری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان با تاکید بر ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی در شهر ارومیه اظهار کرد: از سوی دیگر باید شناسایی، جواز و پیگیری مسائل آنها از لحاظ بعد جانمایی و نرخ واگذاری از نظر صنفی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خوابگاه‌های دانشجویی از وظایف و تکالیف غیرصنفی محسوب شده و برای آنها صدور پروانه مورد نیاز نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون واحدهای خوابگاهی خصوصی و‌ یا خودگردان مکلف هستند برای واحدی که ارائه خدمت می‌دهند، پروانه صنفی گرفته اما دلیل بر این نیست که از دانشگاه مجوزی اخذ نکنند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون اتحادیه مربوطه براساس قانون مکلف است که در زمینه تعیین ضوابط و کیفیت خوابگاه، ابعاد و نقش آن و نیز ابراز و تجهیزات مورد نیاز آن از دانشگاه مربوطه استعلام کند.

اسکندری با تاکید بر اینکه باید بانک اطلاعاتی دانشجویان توسط دانشگاه ارومیه ایجاد شود افزود: در این رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: بنابراین اتحادیه مربوطه باید تمامی اطلاعات و پرونده فردی و موقعیت مکانی را تجمیع کرده و در اختیار دانشگاه گذارد تا مراکز علمی بتوانند بانک اطلاعاتی در دست داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه تمامی اتحادیه‌ها موظف هستند به هر خوابگاه دانشجویی پروانه و مجوز دهند افزود: از سوی دیگر باید از ضوابط دانشگاه پیروی کرده و برای صدور پروانه پیش از هر اقدام استعلام کنند و دانشگاه نیز شرایط و ضوابط را به عنوان مرجع تخصصی ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعیین استانداردهای ایجاد خوابگاه و تهیه بانک اطلاعاتی مورد نیاز است اظهار کرد: هم‌اینک باید ضوابطی که توسط دانشگاه و اتحادیه‌ تعریف می‌شود با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی در ادامه بیان کرد: برای ایجاد کسب و کار توسط اتحادیه مربوطه، باید براساس ضوابط عمل کرده به شرطی که اطلاعات آن در بانک اطلاعاتی دانشگاه تعریف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در ادامه جلسه با اشاره به اینکه باید واحدهای صنفی که به غیر از لوازم آرایشی و بهداشتی به فروش و عرضه سایر کالاها می‌پردازند، از هم تفکیک شوند افزود: در این صورت نظارت افزایش یافته و تخصصی‌تر و منسجم‌تر می‌شود بنابراین باید اتحادیه مستقلی در این زمینه تشکیل شود.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنند و و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا این بیداری را گسترده‌تر سازند.

بیشتر بخوانید: آزادی زیر دست و پای مأموران بایدن

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: جنایات رژیم اسرائیل در غزه و کشتار بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه طی دویست روز باعث شد ما دانشجویان ایرانی شما را خطاب نامه خود قرار دهیم. این روزها، یک نسل‌کشی هولناک در فلسطین رخ می‌دهد که در آن حدود ۲۵۰۰۰ کودک و زن به وسیله سلاح‌های اهدایی دولت شما به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) جان خود را از دست داده‌اند. ۲۵۰۰۰ نفر یک عدد ساده نیست؛ در واقع اسرائیل ۲۵۰۰۰ زندگی، ۲۵ هزار آرزو و ۲۵ هزار امید و لبخند را از بین برده است.

در این نامه مطرح شده است: شاید سوال برایتان پیش بیاید که چرا این نامه را خطاب به دولت‌مردان غربی نزدیم؟ پاسخ واضح است؛ ما سال‌ها است که از دولت‌مردان کشورهای غربی ناامید شده‌ایم زیرا اعتقاد داریم آنان آگاهانه، راه صداقت و انسانیت مبتنی بر حقوق برابر بشر را از سیاست جدا کرده‌اند. اما ما هنوز به انسانیت شما و سایر آزادی‌خواهانی که این روزها محیط دانشگاه را به رغم مرگ آزادی و عدالت در سایه نقض فاحش متمم اول قانون اساسی توسط کاخ سفید، صحنه اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) کرده‌اید، امیدواریم.

در این نامه بیان شده است: سخن ما با شما به طور خاص در مورد مظلومیت تاریخی فلسطین و جنایات هشت دهه‌ای رژیم صهیونسیتی است‌؛ در این نامه نمی‌خواهیم به صورت تاریخی و حقوقی به بررسی ریشه‌های تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و نامشروع بودن آن بپردازیم، اگرچه کسانی که اهل اندیشه‌اند، می‌توانند با بررسی بی‌طرفانه متون تاریخی به حقایق مهمی در رابطه با تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) دست یابند؛ حقایقی که هیچگاه دولت‌های غربی پیرامون آن صحبت نمی‌کنند و اجازه گفتگو و بحث آزادانه در این رابطه را به شهروندان خود نمی‌دهند.

در بخشی از این نامه مطرح شده است: ما به جای بررسی متون حقوقی و تاریخی در این نامه از شما به عنوان نماینده‌ای از جامعه نخبگانی آمریکا فقط یک سوال می‌پرسیم: رژیمی که برای بقا خود در هفت ماه به راحتی ۲۵ هزار زن و کودک بی‌گناه را می‌کشد، برای ایجاد سانسور رسانه‌ای دست به ترور ۱۰۰ خبرنگار می‌زند، مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند و در نهایت مانع از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه می‌شود و در این رابطه حتی با راکت، ماشین نمایندگان سازمان ملل را هدف قرار می‌دهد، آیا می‌تواند رژیمی مشروع در دنیا باشد؟ ما منتظر پاسخ شما به این سوال هستیم و خوشحال می‌شویم نظر شما را در این رابطه بدانیم.

در بخش پایانی این نامه آمده است: جنایات گسترده صهیونیست‌ها و اتفاقات تلخی که این روزها در باریکه غزه می‌گذرد، امروز باعث اعتراضات وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان از جمله دانشگاهی که شما در آن فعالیت می‌کنید، شده است. ما دانشجویان مسلمان از شما نخبگان گرامی می‌خواهیم مانند سایر آزادی‌خواهان جهان، از هر امکانی که در اختیار دارید برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنید و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا نیز می‌توانید، تصاویر و مستندات اعتراضی خود در دانشگاه را برای ما ارسال کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228980 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد
  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح