Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@22:51:33 GMT

شاخص بورس آسیا بالا آمد/ طلا کم فروغ شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۵۴۹۳

شاخص بورس آسیا بالا آمد/ طلا کم فروغ شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز، به دنبال روند صعودی شاخص بورس وال استریت آمریکا و افزایش اعتماد سرمایه گذاران به شرایط اقتصادی، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه رکورد جدیدی را از خود به جای گذاشت.

همچنین انتظار می رود در اروپا شاخص بورس داکس آلمان  و کاک فرانسه هر کدام به ترتیب ۳ دهم درصد و ۲ دهم درصد رشد داشته باشد؛ اما فوتسی لندن با یک دهم درصد روند نزولی روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با رشد ۴ دهم درصدی شروع بکار کرد و یک رکورد جدیدی را از خود به جای گذاشت. بورس کاسپی کره جنوبی بدون تغییر بود و نیکی ژاپن هم در نهایت ۴ دهم درصد کاهش پیدا کرد؛ اما شاخص SSEC شانگهای ۴ دهم درصد بالا آمد.

همچنین در آمریکا شاخص داوجونز برای اولین بار از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و یک رکورد از خود به جای گذاشت و به طور کل روند افزایشی بورس آمریکا تاثیر مثبتی بر روی تقویت ارزش دلار گذاشته است. در بازار جهانی ارز، شاخص ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با ۰.۲۵ درصد به ۹۰.۷۶۵ واحد رسید؛ این در حالی است که شاخص دلار در اوایل هفته با رسیدن به ۹۰.۲۷۹ واحد به کمترین حد خود در ۳ سال اخیر رسیده بود.

از سویی هر یورو به ۱.۲۲۰۴ دلار کاهش پیدا کرد و از رکورد ۳ سال اخیر خود فاصله گرفت. هر دلار به ۱۱۱.۱۸۰ ین رسید که حاکی از افت ارزش دلار در برابر پول ژاپن دارد. اوراق قرضه ۲ ساله آمریکا هم با رشد ۲.۰۵۱ درصدی به رکورد افزایشی تقریبا ۹ سال اخیر رسید.

قیمت منطقه ای طلا هم با یک دهم درصد کاهش به یکهزار و ۳۲۷ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید و از بیشترین بهاء خود در ۴ ماه اخیر که در روز چهارشنبه با رسیدن به یکهزار و ۳۴۴.۴۳ دلار ثبت شده بود، فاصله گرفت.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاملا رکورد فروش را جابجا کرد

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در این مطلب قصد داریم تا گزارش فروش ماهانه گروه پتروشیمیایی که شامل ۱۷ نماد می‌باشد را مورد بررسی قرار دهیم. عملکرد نماد‌های این گروه چگونه بود؟ بیشترین و کمترین میزان فروش در فروردین ماه؟ نماد شپاس با فروش 1065.9 میلیارد تومان بیشترین میزان و شرنگی با میزان فروش 0.3 میلیارد تومان کمترین میزان فروش را در فروردین ماه به خود اختصاص دادند. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iz5

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • جم رکورد فروش را شکست
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد