Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ مراسم سالگرد ارتحال و یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب، امام و رهبری امروز از سوی دفتر حوزه علمیه آیت الله صالحی مازندرانی، با حضور استاندار مازندران و فرزند این مرحوم، محسن هاشمی، در محل حسینیه امامزاده یحیی ساری برگزار شد.

محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در این مراسم گفت: یک سال از فقدان آیت الله هاشمی می گذرد و ما شرمنده مردم هستیم که در طول این مدت با همدردی که داشتند باعث شده دردهای خانواده کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تمام فضلا، علما،اساتید و مردم در برگزاری یاد و خاطره هاشمی رفسنجانی قدردانی کرد و افزود: حضور مردم از لحظه فوت این بزرگوار تا اکنون که یک سال از فوت ایشان می گذرد، نشان دهنده ارائه خدمات شایسته این مرحوم به ملت ایران است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امیدوارم راه آیت الله هاشمی رفسنجانی تداوم پیدا کند، چراکه ایشان با پشتکاری که داشت، با همه اقشار جامعه رابطه برقرار می کرد.

فرزند ارشد یار دیرین امام و رهبری بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره تلاش می کردند جناح ها را به هم نزدیک کنند و تاکید داشتند باید نقاط مشترک بین جناح ها را پیدا کنیم.

هاشمی در بخش دیگری به شخصیت اجتماعی و فرهنگی آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول عمرش اشاره کرد و افزود: راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی با پنج میلیون فارغ التحصیل یکی از نمونه های بارز خدمت ایشان در اقتصاد مقاومتی است و این دانشگاه از بودجه دولتی استفاده نمی کند.

وی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مولف چندین کتاب است و علاوه بر اینکه تاریخ ایران را به درستی تفسیر کرد، خودش هم تاریخ ساز شده است.

محسن هاشمی ادامه داد: کتاب سرنوشت فلسطین و امیر کبیر و قهرمان مبارزه با استکبار مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی جهانی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مرحوم پدر بدنبال ایجاد رفاه برای آحاد مردم بود و اعتقاد داشت ایران با ملتی بزرگ و متمدن باید پیشرفته باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از 35 جلد تقویم خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، 16جلد تقویم آن منتشر شده، اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی حذف فقر در ایران را با منش اعتدال گرایی دنبال می کرد و همه خاطرات آن نیز در همین راستاست.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی، دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه جلسه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌هایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد و آنان را به سوی پیروزی رهنمون کردند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند. روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنان را به معجزه‌هایی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام، تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ‌شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور به شمار می‌رود.

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند و ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، گفت: فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم. همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901263

دیگر خبرها

  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش