Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@00:21:26 GMT

پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی خط یک قطار شهری

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۸۶۹۲

پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی خط یک قطار شهری

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: عملیات اجرایی خط یک قطار شهری حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته و ادامه خط از میدان آزادی تا پایانه صفه تا پایان سال به بهره برداری می رسد،

جواد شعرباف در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای تامین بخشی از هزینه های قطار شهری از طریق انتشار اوراق مشارکت باید از سازمان برنامه و بودجه مجوز دریافت شود، به همین منظور در حال پیگیری مجوزها هستیم، در این راستا نامه ای به وزارت کشور نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی احداث مترو، تامین منابع مالی است، افزود: اگر از طریق فاینانس یا وام‌های خارجی این مهم تامین شود، می‌توانیم در زمانبندی مناسب ظرف مدت ۵ الی ۶ سال، خط دوم پروژه‌ مترو را احداث دهیم، برای تامین فاینانس به دنبال انعقاد قرارداد تجاری هستیم، البته در این مسیر هنوز طرف قرارداد ما مشخص نیست، اما درصددیم تا این مهم تا پایان سال محقق شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان در مورد پیشرفت خط یک مترو قطار شهری خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی خط یک قطار شهری حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته و ادامه خط از میدان آزادی تا پایانه صفه تا پایان سال به بهره برداری می رسد، درصدد هستیم تا دو ایستگاه مهم خط یک مترو یعنی ایستگاه امام حسین(ع) و انقلاب نیز تا پایان سال تکمیل شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن عذرخواهی به اطلاع مسافران محترم خط ۵ می‌رساند، صبح امروز به دلیل بروز اختلال در این خط، اعزام قطار‌های تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام‌های تندرو مجدداً از سرگرفته شود؛ اما به منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطار‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است؛ بنابراین با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقاً مشخص نیست، بعد از ظهر امروز تمام قطار‌های خط ۵ از مبدا تهران به سمت گلشهر به صورت عادی اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است اختلال پیش آمده در سیستم کنترل علائم خط بر روی اعزام قطار‌های عادی نیز تأثیر گذاشته و حرکت قطار‌ها با کندی انجام می‌شود.

 باتوجه به حذف قطار‌های تندرو و کندی حرکت در این خط، از مسافران محترم تقاضا می‌شود این موارد را در برنامه ریزی بازگشت خود لحاظ کنند تا به موقع به مقاصد خود برسند. 

اطلاعات تکمیلی در خصوص از سر گیری اعزام قطار‌های تندرو و رفع مشکل در خط ۵، متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید. از صبر و شکیبایی مسافران محترم در طول زمان رفع این اختلال سپاسگزاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی