Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين در بيانيه اي به مناسبت 29 دي‌ ماه پاسداشت روز غزه تاکيد کرد: مي‌توان با توکل به خدا، عزم و بردباري، عصاره زورگويان عالم و هيمنه پوشالي رژيم غاصب صهيونيست را به خاک زبوني و ذلت نشاند.
العالم ـ فلسطين اشغالي
به گزارش روز پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، کميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين به مناسبت 29 دي‌ماه پاسداشت روز غزه در بيانيه‌اي از تمام آزادگان و مسلمانان به ويژه هموطنان خواست به تاسي از انديشه غزه مقاوم، با تجميع تلاش‌هاي خود در مسير پايان بخشيدن به اشغال سرزمين‌هاي فلسطين و آزادي قدس شريف زمينه‌ساز بازگرداندن تمام فلسطين به مردم آن فراهم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين بيانيه با اشاره به اين که 29 دي ماه، يادآور پيروزي مقاومت مردم غزه و نمايش نماد مقاومت، فرياد مظلوميت و حق طلبي مردم مظلوم غزه است که با دستان خالي و اوج مظلوميت مقابل حمله‌اي وحشيانه و غيرانساني رژيم غاصب صهيونيستي به ملت‌هاي جهان نشان دادند که مي‌توان با توکل به خدا، عزم و بردباري، عصاره زورگويان عالم، هيمنه پوشالي رژيم غاصب صهيونيست را به خاک زبوني و ذلت نشاند، آمده است، اين رژيم کودک کش بر اين باور بود که مي تواند طي يک دوره کوتاه 7 تا 10 روزه محور مقاومت را از بين ببرد يا آن که آن را تا حد زيادي تضعيف کند به طوري ‌که توانايي مخالفت با طرح‌هاي اسرائيلي، آمريکايي را نداشته باشد اما پس از 22 روز ايستادگي مردم مظلوم غزه ، مفتضحانه از نوار غزه مجبور به عقب نشيني شد و از اين رو به خاطر حماسه آفريني اين مردم شجاع در دفاع از سرزمينشان اين روز، به نام روز ملي غزه نام‌گذاري شده است.
در بخش ديگري از بيانيه مزبور آمده است مسلمانان جهان و آزاديخواهان عالم بايد بدانند که جنايات وحشيانه رژيم پليد صهيونيستي در سال 1378 هجري شمسي عليه مردم مظلوم نوار غزه در حالي صورت گرفت که رسانه‌هاي غربي و مزدور عربي، عمق جنايات و کشتار رژيم صهيونيستي را سانسور و تلاش مي‌کردند که جنبش حماس را مقصر اين حملات معرفي کنند و از طريق بايکوت رسانه‌اي، تصوري نادرست از واقعيت اين جنگ وحشيانه به شهروندان خود مي‌دانند.
کميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم غزه در بيانيه خود افزود، نظام مقدس جمهوري اسلامي همواره حامي جريان مقاومت و مردم مظلوم فلسطين بوده و شعار دفاع از مظلومين را در سراسر جهان مقابل زورگويان سرلوحه قرار داده است و مساله فلسطين و دفاع از مسلمانان آن سرزمين مقدس را از دغدغه‌هاي مردم ايران اسلامي مي داند و هميشه در طول سال‌هاي اشغالگري رژيم صهيونيستي، با هدف بازگويي مظلوميت مردم ستمديده فلسطين و رساندن نداي مظلوميت آنان به جهانيان و همچنين حمايت و تجليل از حماسه آفريني هاي ملت مقاوم و مجاهدان مقاومت برابر وحشي گري هاي رژيم غاصب قدس را در اذهان يادآوري کند و حامي راستين آنان بوده و خواهد بود.
کميته مزبور، ضمن ارج نهادن به روز غزه که يادآور نماد مقاومت و ايستادگي بر اصول و جلوه اي از تقويت قدرت ايمان بر زورگوي و همچنين سازش ناپذيري برابر اشغال دانسته، اقدام نابخرادانه استکبار صهيونيستي در به رسميت شناختن قدس عزيز را به عنوان پايتخت رژيم غاصب صهيونيستي محکوم کرده و قدس يکپارچه را پايتخت هميشگي فلسطين اعلام مي کند.
در پايان بيانيه آمده است، رجاء واثق داريم با استعانت از فضل بي منتهاي رب العالمين، تحقق وعده هاي الهي در نصرت مومنين و نابودي ظالمين بر مبناي آيه وَ کانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ خواهد بود و از تمام آزادگان و مسلمانان به ويژه هموطنان ايران اسلامي مي خواهد به تاسي از انديشه غزه مقاوم، با تجميع تلاش هاي خود در مسير پايان بخشيدن به اشغال سرزمين هاي فلسطين و آزادي قدس شريف زمينه ساز بازگرداندن تمامي فلسطين به مردم فلسطين فراهم شود.
نوار غزه در جنوب‌ غربي‌ سرزمين‌هاي‌ اشغالي فلسطين، با مساحتي بيش از ‌360‌ کيلومتر مربع‌ واقع شده و يک‌ ميليون‌ و400 هزار نفر جمعيت دارد.
اين باريکه‌ هم مرز با مصر، فلسطين و ساحل‌ مديترانه است‌. رژيم صهيونيستي با محاصره دريايي و زميني اين منطقه باعث شد که تنها راه ارتباطي اين منطقه با دنياي خارج، تنها گذرگاه رفح، در مرز مشترک با مصر باشد.
هفتم دي ماه 87 روز حمله رژيم صهيونيستي به غزه و آغاز عمليات سرب گداخته عليه مقاومت بود. اين رژيم باور داشت طي يک دوره کوتاه 7 تا 10 روزه مي‌تواند جريان مقاومت را از بين ببرد يا آنکه آن را تا حد زيادي تضعيف کند به طوري‌که توانايي مخالفت با طرح‌هاي اسرائيلي، آمريکايي را نداشته باشد اما پس 22 روز مفتضحانه از نوار غزه مجبور به عقب نشيني شد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي 27 آبان 1388 با انتخاب روز 29 دي ماه به عنوان روز غزه نماد مقاومت فلسطين موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند

منابع فلسطینی اعلام کردند که با گذشت بیش از ۲۰۹ روز از جنگ غزه، هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر همچنان در زیر منازل ویران شده مدفون هستند.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری شهاب، «محمود بصل» سخنگوی رسمی سازمان دفاع مدنی غزه اعلام کرد: این در حالی است که قایق های جنگی رژیم صهیونیستی مناطق ساحلی دیرالبلح در مرکز غزه را زیر آتش گرفتند.

منابع محلی از بیرون کشیدن پیکرهای ۶ شهید از منزلی در محله شیخ رضوان در غزه خبر دادند که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته بود.

همزمان شهرداری دیرالبلح در غزه در بیانیه ای اعلام کرد: زباله‌ها در خیابان، مراکز اسکان و نزدیکی مراکز آب آشامدینی انباشته شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: آب آشامیدنی به شدت کمیاب است و حشرات و خزندگان و پشه ها و بیماری های واگیر بیداد می کنند.

از سوی دیگر حماس در بیانیه ای اعلام کرد: ورود کامیونها امدادرسانی و کمکها پس از ورود به غزه از طریق گذرگاه بیت حانون در صبح امروز را با اهتمام زیادی دنبال می کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما و ملتمان از همه طرفهایی که به مردم ما در غزه کمک می کنند، قدردانی می کنیم و ضمن تمجید از طرفهایی که حامی این کمکها هستند خواستار هدف قرار نگرفتن این کمک ها از سوی اشغالگران هستیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه