Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ گمرک ایران از راه اندازی سامانه آنلاین گوشی های مسافری خبرداد که این سامانه با هدف دسترسی آسان مسافران و امکان خود اظهاری برای گوشی های مسافری از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی صورت گرفته است.
 
بنابراین گزارش، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با ارسال بخشنامه‌ای به گمرکات مستقر در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، مهلت زمانی و نحوه ثبت نام IMEI تلفن همراه مسافران ورودی در سامانه گمرک را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در این بخشنامه با اشاره به نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک آمده است:  
 
۱- کلیه مسافران ورودی مکلفند حداکثر ظرف ده روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت IMEI تلفن همراه خود در سامانه مربوطه به آدرس اینترنتی http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام کنند.
 
۲- مسافرین از طریق سامانه مذکور با احتساب ۸۰ دلار معافیت نسبت به پرداخت حقوق و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده مابقی ارزش گمرکی یک دستگاه تلفن همراه برای هر مسافر (حسب ارزش‌های گمرکی مندرج در سامانه) وفق مقررات مسافری اقدام کنند.
 
۳- با عنایت به نامه صدرالذکر معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌المللی آدرس اینترنتیhttp://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister جهت ثبت IMEL تلفن همراه راه‌اندازی گردیده و لینک آدرس و دستورالعمل اجرایی سامانه مذکور بر روی پورتال گمرک قابل رویت می‌باشد، لذا ضمن اطلاع‌رسانی تأکید نمایید اطلاعات مربوطه صرفاً در لینک مذکور درج و ثبت گردد.
 
۴- در صورت درخواست مسافر جهت انجام عملیات فوق‌الذکر، در هنگام ورود گمرک مربوطه می‌بایست از طریق لینک مذکور نسبت به انجام فرآیند ثبت رجیستری اقدام نماید.
 
۵- تأکید می‌گردد با عنایت به بند ۲ صورتجلسه فوق‌الذکر مراتب فوق به طریق مقتضی با نصب بنر، تابلو و توزیع بروشور به مسافرین ورودی و خروجی اطلاع‌رسانی و همچنین مقرر فرمایند نسبت به  اعلام مراتب به شرکت‌های هواپیمایی جهت اطلاع‌رسانی به مسافران به طریق مقتضی اقدام گردد.
 
بنابراین گزارش جهت دسترسی آسان تر به سامانه آنلاین رجیستری گوشی های مسافری و استعلام شماره سریال IMEI گوشی های تلفن همراه وارداتی می توانید از Google Chrome استفاده نمایید . ضمن اینکه لینک ورود به این سامانه ها در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir قرار داده شده است .
 
شایان ذکر است از حدود دو ماه پیش طرح رجیستری با همکاری گمرک و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملیاتی شده است .

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران

تین نیوز

شماری از آگاهان امور اقتصادی افغانستان می گویند که این کشور می تواند خط آهن قزاقستان را که از طریق این کشور به جنوب آسیا وصل می شود، از طریق اسلام قلعه به خط آهن ایران وصل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان به تازگی با سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان درمورد احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کرد.

اکنون این موضوع مطرح است که ایجاد این شبکه خط آهن چه اهمیتی برای افغانستان و کشورهای منطقه دارد؟ و افغانستان چه سودی از آن می برد؟

شبیر بشیری آگاه امور اقتصادی در این ارتباط، گفت: افغانستان بدنبال گسترش تجارت دوجانبه با کشورهای همسایه و منطقه و همچنین گسترش شبکه حمل و نقل و ترانزیت افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی با کشورهای همسایه و منطقه است.

بشیری با بیان اینکه حکومت سرپرست افغانستان و بخش خصوصی افغانستان از ایجاد این شبکه راه آهن استقبال می کنند، اظهار داشت: با تطبیق این شبکه خط آهن، افغانستان بر اساس موقعیت ژئوپلیتیک که در منطقه دارد می تواند نقش استراتژیک را بازی کند و آسیایی مرکزی را به آسیایی جنوبی وصل کند.

این آگاه امور اقتصادی گفت: با ایجاد این خط آهن، ترانزیت و حمل و نقل تجارتی ایجاد می شود و افغانستان نقش پل ارتباطی میان آسیای مرکزی و آسیایی جنوبی را به خوبی ایفا می کند.

بشیری خاطرنشان کرد: در صورت محقق شدن این ایده تجارتی و حمل و نقلی، منافع اقتصادی زیادی عاید افغانستان و کشورهای منطقه خواهد شد.

در همین حال، آذرخش حافظی آگاه امور اقتصادی گفت: افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی به انواع مختلف حمل و نقل زمینی نیاز دارد و ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا نقش ترانزیتی افغانستان را ارتقا بخشیده و حمل و نقل را تسهیل می کند.

حافظی افزود: ایجاد این شبکه برای رونق اقتصادی و ارایه بهتر خدمات، بالا رفتن نقش ترانزیت افغانستان اثر مثبت دارد و درعین حال و برای همگرایی منطقه ای مفید می باشد.

این آگاه امور اقتصادی افزود: ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا، سبب گسترش مناسبات تجارتی، صنعتی و خدماتی میان آسیایی مرکزی و آسیایی جنوبی و سایر کشورهای منطقه می شود.

وی تصریح کرد: ما با جمهوری اسلامی ایران خط آهن از طریق اسلام قلعه را داریم و می توانیم خط آهن قزاقستان را که خاک افغانستان را به جنوب آسیایی وصل می کند، به جمهوری اسلامی ایران هم وصل کرده و این پروژه بزرگ اقتصادی را محقق کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه