Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید محسن علوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صنعت و معدن و تجارت، نسبت به جذب نیروی غیربومی در صنایع منطقه واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از لامرود،  "نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت، در صحن علنی مجلس، تصریح کرد: جذب نیرو در صنایع انرژی بر لامرد تحت مدیریت سازمان ایمیدرو به هیچ عنوان قانونی نبوده و حساسیت های محلی ایجاد کرده است؛ لذا باید تدابیر لازم اتخاذ شود و از این بی تدبیری ها که تاکنون توسط مسئولان محلی این قسمت صورت گرفته جلوگیری شود"

  این بخشی از نطق پیش از دستور نماینده محترم مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
علوی در بخش اول این تذکر، ادعا می کند سازمان ایمیدرو برای جذب نیرو خلاف قانون عمل کرده است، البته وی دقیقا مشخص نمی کند کدام قانون مدنظر وی برای جذب نیرو بوده است، هرچند این بخش از سخنان علوی مورد بحث ما نیست و در مطالب بعدی به آن خواهیم پرداخت.   رییس ستاد دکتر روحانی در لامرد، در بخش دوم این تذکر، مسئولین محلی را سیبل قرار داده و با بکار بردن جمله "بی تدبیری مسئولان محلی" آنها را مورد عتاب خود قرار می دهد، حال سوال اینجاست این مدیر محلی ایمیدرو که در جذب نیرو با بی قانونی "باعث ایجاد حساسیت های محلی شده"، کیست؟   با یک بررسی ساده می توان فهمید فقط یک نفر می تواند مورد خطاب نماینده محترم باشد؛ محمد آشفته آج بیشه تنها مسئول محلی ایمیدرو!     اما آشفته کیست؟   سه شنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۵ بود که سید محسن علوی با تلاش زیاد حکم پایان ماموریت سید ابوالحسن حقایقی بر مدیریت صنایع انرژی بر لامرد را گرفت و دوست صمیمی و نزدیک خود را  سکان دار این مجموعه کرد. دوست صمیمی که گفته می شد با نظر مستقیم و مثبت شخص سید محسن علوی برای این پست انتخاب شده و شکی در کارایی وی نیست!   آشفته حاصل تلاش های فراوان علوی برای حذف حقایقی بود، تغییری که باعث شادی علوی و طرفدارانش شد. علوی معتقد بود با رفتن حقایقی و آمدن آشفته،  روند پیگیری پروژه ها و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تغییر خواهد کرد.     شادی که این روزها و با این‌نطق در صحن‌ علنی‌ مجلس مشخص می کند باز هم تغییری اشتباه صورت گرفته، اشتباهی که فقط دودش در چشم مردم و جوانان جویای کار منطقه می رود.   اما شواهد و اخباری که از گوشه و کنار به گوش می رسید نشان داد آشفته مدیری قانونمند است و حاضر نیست در مقابل هر درخواستی که وجاهت قانونی ندارد سر فرود آورد و این شروع اختلافات بود.   تذکر کتبی و کشاندن یک موضوع محلی به صحن علنی‌مجلس و حتی تلاش برای یافتن جایگزین برای این "مدیر محلی ایمیدرو"، همه نشانگر اختلافات شدید علوی پسر و کادر مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.    قطعا آشفته حاصل حلیمی است که سید محسن علوی برای منطقه آماده کرده و اکنون نیز خود وی مقصر است و باید پاسخگوی افکار عمومی باشد. افکار عمومی که از تغییرات یکسال به یکسال مدیران خود خسته شده اند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۰۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»

مصطفی نخعی به خبرگزاری صدا و سیما همچنین گفت: در حدود ۴ سال گذشته اتفاق خاصی که کشور در صنعت پتروپالایشگاهی به آن نیاز داشته، رخ نداده؛ در حالیکه «این صنعت می‌تواند ارزآور باشد و کشور را در تولید بنزین و فرآورده‌های مورد نیاز دیگر خودکفا کند.»  «پتروپالایشگاه‌ها» مجموعه‌های پالایشگاهی به‌روز و پیچیده‌تر از صنعت پالایشگاهی هستند که محصولات و فرآورده‌های پتروشیمی گسترده‌تری با ارزش افزوده بیشتر تولید می‌کنند.  تبدیل نفت خام به فرآورده‌های سوختی مانند بنزین، نفت گاز تنها هدف پتروپالایشگاه‌ها نیست و فرآورده‌هایی مثل خوراک‌های مورد نیاز مجتمع‌های پلیمری و شیمیایی هم در این مجتمع‌ها تولید و عرضه می‌شوند.  پیشتر و در مجلس دهم، نمایندگان پیش نویس قانونی را برای توسعه صنعت پتروپالایشگاهی با استفاده از «سرمایه گذاری مردمی» به تصویب رسانده بودند.  «قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی» که بخشی از آن در مجلس یازدهم هم اصلاح شد، فرصتی را به پتروپالایشگاه‌های تازه تأسیس می‌دهد که بدون هزینه، خوراک اولیه را برای تولید محصولاتشان دریافت کنند و بعد با دولت تسویه کنند.  معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت بهمن پارسال گفته بود که با ساخت طرح‌های پتروپالایشگاهی، ظرفیت پالایشی کشور با افزایش ۳۰ درصدی از ۲.۳ میلیون بشکه به ۳ میلیون بشکه می‌رسد. به گفته هوشنگ فلاحتیان، با قانونی که مجلس برای حمایت از سرمایه‌گذاری مردمی در صنایع پایین‌دستی نفت و گاز تصویب کرده، حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه ظرفیت پتروپالایشگاهی جدید تعریف شده است.   با این حال سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از اینکه «برخی مدیران به سرمایه گذاری دولتی در صنعت پتروپالایشگاهی بیشتر از سرمایه گذاری مردمی اهمیت می‌دهند»، انتقاد کرد و گفت: «باید آینده حوزه انرژی و این صنعت به مردم معرفی شود و ضمانت سودآوری از سوی دولت باید وجود داشته باشد تا مردم برای سرمایه گذاری در صنعت پتروپالایشگاهی مشارکت کنند.»  آقای نخعی همچنین گفت که دولت در حدود ۳ سال گذشته از مجلس برای احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی استان هرمزگان مجوز گرفته، اما این طرح رشد خاصی نداشته است.  او گفت : یکی از علت‌های رشد نکردن طرح احداث پترو پالایشگاه شهید سلیمانی، «بی توجهی به سرمایه گذاری مردمی» است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد