Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: خدمات غربالگری از سوی جمعیت هلال احمر، در حوزه سلامت به طور اختصاصی در 2 حوزه مشکلات پوستی و اختلالات حرکتی در ناحیه پا، به دانش آموزان مدارس حاشیه ای و کم برخوردار ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خدمات غربالگری فوق به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، در 126 مرکز توانبخشی سایر استان‌های کشور و در 2 مدرسه انتخابی در مناطق حاشیه‌ای به دانش آموزان عرضه می‌شود و ارائه خدمات به صورت کاملا رایگان است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اصلاح اختلال حرکتی به سن خاصی وابسته است و تیم‌های درمانی هلال احمر با حضور در مدارس منتخب مناطق کم برخوردار، دانش آموزان را از نظر اختلالات حرکتی مورد معاینه و بیماری یابی قرار می‌دهند.

صفاریه تصریح کرد: دانش آموزانی که با تشخیص تیم‌های درمانی به اختلالات حرکتی مبتلا هستند به مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر معرفی می‌شوند و پس از آن با دفترچه بیمه و همچنین حمایت مراکز توانبخشی، تحت درمان قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در حال حاضر در اکثر استان‌ها مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر به ارائه خدمات مربوط به حوزه سلامت مشغول هستند و برای اجرای طرح غربالگری در خصوص اختلالات حرکتی به اندازه ای نیرو به شهرها اعزام می شود که دانش آموزان را مورد سنجش قرار دهند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: طرح غربالگری به دلیل ضعف ارائه و به تبع آن، دریافت خدمات درمانی و سلامت در برخی از مناطق کشور که جزء مناطق کم برخوردار و ضعیف به شمار می‌آیند، در این مناطق اجرا می‌شود و تا زمانی ادامه دارد که معاینه تمام دانش آموزان مدارس منتخب انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از صدا و سیما، محمد عشقی اظهار کرد: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیر افتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متأثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

کد خبر 747969

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود