Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@18:57:31 GMT

چربی های بدن را با این میوه آب کنید

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۷۲۰۵۱

چربی های بدن را با این میوه آب کنید

خبرگزاری میزان- یک متخصص تغذیه گفت: با خوردن روغن آووکادو در غذاهای مختلف می‌توان چربی‌های شکمی را تا حدود زیادی کاهش داد و در نتیجه خطر ابتلا به سندروم متابولیک در فرد کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، محمدآذرفر متخصص تغذیه در خصوص خواص آواکادو برای کاهش وزن توضیح داد: محققان می‌گویند با خوردن روغن آووکادو در غذاهای مختلف می‌توان چربی‌های شکمی را تا حدود زیادی کاهش داد و در نتیجه خطر ابتلا به سندروم متابولیک در فرد کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نتیجه مطالعه‌ای دیگر نشان می‌دهد رژیم غذایی که در آن از مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع استفاده شده است توزیع چربی در اطراف شکم را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو دارای حدود 120 کالری و 10 گرم چربی تک غیر اشباع است. این روغن از لحاظ تغذیه‌ای و خواص مشابه روغن زیتون فوق بکر است. اما روغن زیتون فوق بکر نقطه دود پایینی دارد که آووکادو برخلاف آن نقطه دودش بسیار بالا است و از این رو می‌توان برای سرخ کردن مواد از روغن آووکادو استفاده کرد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه رادیکال‌های آزاد با بدن مبارزه می‌کنند و این یک جنگ درون بدن است گفت: رادیکال‌های آزاد مولکول‌های اکسیژن مخربی هستند که می‌توانند آغازگر واکنش‌های زنجیره ای متعددی در بدن باشند که باعث تخریب سلول‌ها و DNA می‌شود.

آذرفر در پایان افزود: این موضوع می‌تواند سلامت بدن را به خطر بیندازد. آنتی اکسیدان‌هایی که در میوه‌های تازه و سبزیجات وجود دارند توانایی این را دارند که برخی از این رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند اما گاهی این نیرو کافی نیست و در این شرایط بهتر است آووکادو را هم به رژیم غذایی خود اضافه کنیم. به عقیده محققان با خوردن آووکادو بدن بهتر و بیشتر می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند. بهتر است از میوه تازه آووکادو به جای روغن آن استفاده کنید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر امروز هر یک ریال عربستان در بازار آزاد با قیمت ۱۶۵۶۰ تومان، هر ۱۰۰۰ دینار عراق با قیمت ۴۱,۴۵۰ تومان و هر درهم امارات با قیمت ۱۶,۹۱۰ تومان معامله می‌شود این ارزها که این روزها به عنوان ارزهای پرطرفدار شناخته می‌شوند نسبت به هفته گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای دارند که علت اصلی کاهش قیمت آنها افت قیمت دلار در بازار آزاد است.

کد خبر 6089839 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته