Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هواشناسی  احتمال گردوخاک را  برای  استان مرکزی  پیش بینی کرده است.

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: بررسی الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی حاکی از ورود یک سامانه بارشی از امروز به نواحی غربی کشور می‌باشد که بتدریج کل نوار غربی کشور و پس از آن نواحی مرکزی و دامنه‌های البرز و برخی نواحی شرق کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب بارش باران و برف و وزش باد و کاهش دما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان مرکزی هم این سامانه موجب بارش برف و باران از اواخر وقت جمعه خواهد شد.

عمده فعالیت این سامانه تا صبح شنبه خواهد بود، اما طی روز شنبه بارش‌ها بصورت رگبار برف یا باران تداوم خواهد یافت.


 با عبور سامانه دمای هوا از روز شنبه کاهش خواهد یافت.


  همچنین قابل ذکر است این سامانه در عبور از کشور عراق موجب ایجاد توده گردوخاک وکاهش کیفیت هوا از عصر روز جمعه در نواحی غربی و جنوب غرب و با احتمال کمتر در نواحی مرکزی کشور خواهد شد.


 بر این اساس پیش بینی هوای استان طی روز‌های آتی بدین شرح می‌باشد:


جمعه: صاف تا کمی ابری و وزش باد و احتمال گردوخاک، از ساعات عصر بتدریج افزایش ابر و از اواخر وقت بارش برف و باران


شنبه: قسمتی ابری تا ابری گاهی رگبار برف یا باران و مه آلود گاهی وزش باد و کاهش دما


یکشنبه: کمی تا قسمتی ابری و مه صبحگاهی

انتهای پیام / ج

 پیش بینی هواشناسی استان مرکزی برای بیست و  نهم دیماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برای نخستین بار در سطح کشور سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش و دمای هوا ویژه استان گیلان را به سفارش اداره کل هواشناسی استان گیلان طراحی و راه اندازی کرد.

این سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی با توجه به جایگاه استان گیلان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در سطح کشور و همچنین آگاهی از وضعیت جوی ماه‌های آینده این استان که می‌تواند نقش بسزایی در تصمیم‌های کلان استان به ویژه در حوزه آب و کشاورزی داشته باشد توسط محققین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، طراحی و راه اندازی شد؛ این سامانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از فروردین ماه سال جاری (ابتدای فصل کشت) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هدف اصلی این پروژه بومی سازی و ارتقای دقت پیش بینی‌های بلند مدت که از طریق پس پردازش برونداد مدل‌های پیش بینی دینامیکی موسوم به (ECMWF) و با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی جهت پیش بینی وضعیت بارش و دمای هوا برای ۳ تا ۶ ماه آینده استان گیلان انجام می‌شود.

کد خبر 6100120 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جدید در راه تهران است
  • وقوع تندبادهای لحظه‌ای و گردوخاک در اصفهان/ هوا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • اعلام هشدار نارنجی باد و باران در استان سمنان
  • بارش‌های جدید و احتمال وقوع سیلاب در مازندران
  • راه اندازی سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش کشور
  • بارش تگرگ و باران شدید در غرب استان تهران
  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • بارش شدید باران در پایتخت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور