Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@17:51:18 GMT

فیلم/ برای پدربزرگ مقاومت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۷۷۷۹۹

فیلم/ برای پدربزرگ مقاومت

‍‍‍‍‍‍

به گزارش مشرق، روز 23 آذر 1396 «حاج فایز صالح مغنیه» معروف به «ابوعماد»، پدر اسطوره‌ی مقاومت اسلامی «شهید عماد مغنیه» به فرزندان شهیدش پیوست

خانواده «مغنیه» نامش بیش از سه دهه با «نهضت امام خمینی» گره خورده است. پیش از «حاج عماد»، سه تن از فرزندان مرحوم «فایز مغنیه» به نام های «جهاد»، «فواد» و «عماد» توسط سرویس های تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«جهاد فایز مغنیه» به تاریخ 21 خرداد سال 1363 شمسی، در جریان بمب‌گذاری رژیم صهبونیستی و آمریکا در منطقه‌ی «بئرالعبد» (واقع در ضاحیه‌ی جنوبی «بیروت») شربت شهادت نوشید. «فواد» برادرِ دیگر «عماد مغنیه» نیز در مورخه‌ی 1 دی 1373 شمسی، توسط رژیم صهیونیستی ترور شد و به برادرش پیوست.

«عماد فایز مغنیه» فرمانده‌ی کل «مقاومت اسلامی لبنان» (شاخه ی نظامی حزب الله لبنان) و ابَرمجاهدِ اسطوره‌ای اسلام ناب محمدی(صلوات الله علیه و آله)، 13 سال بعد از شهادت «فواد»(23 بهمن 1386 شمسی)، با عملیات مشترک سرویس های امنیتی آمریکا، اسراییل و مزدوران منطقه‌ای آنان، در سوریه با خون خویش وضو گرفت.
«جهاد» فرزندِ «عماد»(که به یاد عموی شهیدش نام گذاری شده بود) چهارمین عضو از خاندان «مغنیه» است که در تاریخ 28 دی 1393 شمسی، هنگام دفاع از حرمِ بانوی مقاومت «حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)» در سوریه، نامش به فهرست شهدای وفادار به آرمان های «خمینی کبیر» اضافه شد.

«مصطفی بدرالدین» فرمانده‌ی مقاومت اسلامی در سوریه و دامادِ «حاج فایز» (شوهر خواهر «عماد مغنیه») پنجمین شهیدِ این خانواده‌ی مجاهد است که در 21 اردیبهشت 1395 شمسی در سوریه به یاران شهیدش پیوست.

در آستانه اربعینِ درگذشت «حاج فایز صالح مغنیه»، نماهنگ زیبایی توسط موسسه فرهنگی «قاف» منتشر شده است که آن را مشاهده خواهید کرد:
روحمان با یادشان شاد
هدیه به ارواح بلند پروازشان صلوات

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حملات جدید خود علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز چهارشنبه هشتم ماه مه ۲۰۲۴ پس از رصد و دنبال‌کردن تحرکات نظامیان دشمن اسرائیلی در موضع المالکیه و ورود آنان به یکی از سنگرهایشان، این نظامیان را با موشک هدایت‌شونده هدف گرفته و آن‌ها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همزمان با این اقدام، رزمندگان، این موضع را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند و نظامیان نگهبان آن را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند. علاوه بر این رزمندگان مقاومت اسلامی تجهیزات جاسوسی این موضع را هدف گرفتند و آن‌ها را ویران کردند.

همچنین حزب‌الله لبنان از حمله به مقر فرماندهی تازه‌تاسیس تیپ غربی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیست‌نشین «یعرا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی با استفاده از پهپادهای انتحاری خبر داد.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی به روستاهای جنوبی و خانه‌های امن و هدف قراردادن غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز چهارشنبه هشتم ماه مه ۲۰۲۴ مقر فرماندهی لشکر ۹۱ در پادگان برانیت را با موشک سنگین برکان هدف گرفته و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی در روز جاری به ۹ عملیات می‌رسد.

کد خبر 6100786

دیگر خبرها

  • تداوم حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه»
  • حزب‌الله پاسخ حملات اسرائیل را داد
  • حزب الله با پهپاد انتحاری به جان افسران صهیونیست افتاد
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»