Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان از تخریب ساختمان ۵ طبقه شمالی پلاسکو خبر داد و گفت: ساختمان جدید پلاسکو با احتساب ۵ طبقه پارکینگ حدود ۱۰۰ هزار مترمربع زیربنا خواهد داشت. ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ اقتصادی راه و مسکن نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، منوچهر خواجه‌ دلویی در نشست خبری با اشاره به وجود مدرسه ژاندارک در محل ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: طرح تفصیلی منطقه 12 محدودیت تراکمی دارد که برای این ارتفاع (ساختمان تخریب شده پلاسکو) دیگر مجوز نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر میراث فرهنگی می‌گفت ساختمان جدید پلاسکو حداکثر در 3 طبقه و 12 متر باید ساخته شود.

وی با بیان این‌که  تا زمانی که سطح و سوح را نداشته باشیم نمی‌توانیم ساختمان جدید را طراحی کنیم، گفت: از اسفند سال گذشته برای برگزاری مسابقه طراحی ایده ساختمان جدید مشاوری به کار گرفته شد.

وی با اشاره به الحاق پارکینگ اکبر به مجموعه سطح و سطوح ساختمان جدید پلاسکو اظهار کرد: در حال رایزنی با شهرداری منطقه 12 هستیم تا مجوز گودبرداری در محل ساختمان تخریب شده پلاسکو را دریافت کنیم.

وی با بیان این‌که برای تامین پارکینگ باید 5 طبقه زیر زمین برویم به ضوابط جدید ساخت و ساز در منطقه اشاره کرد و گفت: ضوابط جدید از جمله این‌که در سمت مدرسه ژاندارک و بر خیابان جمهوری عقب نشینی داریم.

معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به این‌که در طرح ساخت پلاسکو جدید 1000 پارکینگ ساخته می‌شود، افزود: امیدواریم ظرف روزهای آینده مجوز تخریب ساختمان 5 طبقه را دریافت کنیم، این ساختمان با ضوابط امروز نمی‌خواند و همه سه دستگاه (قوه قضائیه، شهرداری و بنیاد مستضعفان) می‌گویند این ساختمان ایمنی ندارد.

خواجه دلویی با یادآوری این‌که ساختمان 5 طبقه پارکینگ ندارد و دسترسی این ساختمان از محل برج بوده و دلیلی برای ماندن آن نیز وجود ندارد،‌ اظهار کرد: بر اساس محاسبات صورت گرفته به حق تمام صاحبان سرقفلی پلاسکو پاسخ داده می‌شود.

وی بیان کرد:‌ساختمان جدید پلاسکو حدود 100 هزار مترمربع شامل 56 هزار مترمربع زیربنای مفید و مشاع (در قالب 8 طبقه) و 46 هزار  مترمربع پارکینگ (در قالب 5  طبقه) زیربنا خواهد داشت.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن

سعید کریمی٬ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یک سری از بیمارستان ها در سطح تهران اقدام به جمع آوری نماهای کامپوزیت خود کرده اند و در این خصوص اخطارهای جدی به مراکز درمانی داده شده است. 

او بیان کرد: یک ساختمان بیمارستان حضرت رسول تخریب شده است و به نظر می رسد ساختمان دیگر هم به دلیل ناایمن بودن تخریب شود. بیمارستان جایگزین برای مرکز درمانی حضرت رسول در نظر گرفته شده است. 

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: مراکز درمانی نیازمند به بازسازی ، با مقاوم سازی بیمارستان می توانند به قعالیت خودشان ادامه دهند. صدور پروانه های ۱۰۰ بیمارستان که پروانه خود را تمدید نکرده بودند٬ با سرعت و طبق قوانین در حال انجام است.

کریمی تاکید کرد: طبق قانون بیمه ها باید ظرف مدت دو هفته ۶۰ درصد از معوقات  خود را پرداخت و در عرض سه ماه باید به طور کامل تسویه کنند.

وی اضافه کرد: بیمارستان گاندی پرونده قضائی داشته؛ اما در زمینه پرونده فعالیتش در سامانه صدور پروانه بعد از ایمن سازی ساختمان درخواست فعالیت دوباره خود را به ثبت رسانده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که ۹ بیمارستان کلاس بی تشخیص داده شده اند که مراکز درمانی که قابلیت بازسازی دارند، با تخصیص بودجه لازم این کار برایشان انجام می شود و در غیر این صورت ساختمان بیمارستان جایگزین برای آن ها در نظر گرفته می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا