Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:19:49 GMT

هدایت ۸۵ میلیون توریست در پروژه راه ابریشم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۰۸۵۴

هدایت ۸۵ میلیون توریست در پروژه راه ابریشم

رئیس بخش فرهنگی سفارت چین در ایران گفت: ۸۵ میلیون توریست چینی درآمد۱۱۰ میلیارد دلاری را برای کشورهای حوزه جاده ابریشم خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش بین المللی چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محوریت گردشگری و تجارت روز گذشته در هتل لاله تهران برگزار شد.

در این برنامه خانم دوو ژائوکینگ رئیس بخش فرهنگی سفارت چین در ایران گفت: پروژه «یک راه یک کمربند» می تواند به مسائل گردشگری رونق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای منطقه که از منابع و میراث فرهنگی خوبی در این مسیر برخوردار هستند می توانند حمایت کننده این جاده باشند. ایران و چین دارای فرهنگ و تمدن کهن هستند. فکر می کنیم هرچه نزدیکتر شدن دو کشور از طریق گردشگری می تواند کمک کننده تر باشد.

وی گفت: در سفر یک بخش عمده مربوط به اقامت گردشگران و صرف غذا است. اکنون خیلی از پروژه های جدید در حوزه گردشگری تعریف شده اند. این صنعت جزو صنایعی است که هیچ ضرری را برای هیچ کدام از طرفین به وجود نمی آورد بلکه بیشترین ارزش افزوده را ایجاد می کند. اکنون از قومیت های مختلف علاقه مند هستند که در مسیر «یک راه یک کمربند» و جاده ابریشم از منابع فرهنگی و توریستی متفاوتی استفاده کنند.

رئیس بخش فرهنگی سفارت چین در ایران تصریح کرد: تصمیم ما این است که در پروژه یک راه یک کمربند بتوانیم ۸۵ میلیون توریست را در کشورهای مختلف هدایت کنیم. برآورد این است که برای این کشورها بالغ بر ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد از طریق سفر این تعداد گردشگر به وجود می آید. این حرکت در مسیر این جاده روی صنعت توریست این منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت. این در حالی است که توریست چینی در حال پیشرفت است، پس ما می توانیم اعداد بزرگتری را در آینده از توریست چینی داشته باشیم.

وی گفت: ما به عنوان سفارت چین در ایران همیشه از آژانس هایی که مجوز داشته اند برای انجام فعالیت های توریستی بین دوکشور حمایت کرده ایم. توقع ما این بوده که بالعکس از آژانس های چینی با مجوز نیز در ایران برای فعالیت های توریستی حمایت شود.

رئیس بخش فرهنگی سفارت چین در ایران افزود: به غیر از بحث هتل و اقامت، غذای چینی نیز موضوع مهمی است. گسترش رستوران چینی و راهنمایانی که مسلط به زبان چینی باشند امر بسیار مهمی است. برخی اوقات راهنمایان در ایران نمی توانند خوب زبان چینی را بیان کنند به همین دلیل ممکن است گردشگران چینی برای ارتباط گرفتن به سمت هم ملیت های خود بروند تا اطلاعات دقیق تری دریافت کنند. هدف در دو طرف افزایش سطح همکاری های توریستی است. این موضوع ممکن است با مشکلاتی روبرو باشد اما از طریق جلسات فی مابین می توان مباحث را حل و فصل کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده

سفارت ایران در پاریس اعلام کرد که ایران از شکایت خود از فرد حمله کننده به بخش کنسولی چشم پوشیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت در رابطه با پیگیری پرونده قضایی مفتوح مراجع فرانسوی علیه هموطن ایرانی که در روز جمعه 31 اردیبهشت با پوشیدن جلیقه انفجاری تقلبی و ورود به ساختمان بخش کنسولی فضای رعب و وحشت را برای مراجعین ایرانی و همکاران سفارت ایجاد کرد، سفارت بر این باور است این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی که توسط افراد گروه‌ها و لابی‌های ضد ایرانی ایجاد و دامن زده می‌شود، اقدام مخاطره آمیز و تهدید برانگیز مزبور را انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: با وجود آنکه وی قبلاً در شهریور 1402 اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل بخش کنسولی کرده و توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، سفارت با در نظر گرفتن شرایط سنی و شکنندگی وضعیت روحی و جسمی این هموطن ایرانی و بر اساس سنت ایرانی و اسلامی رافت و بخشش تصمیم گرفت ضمن عدم پیگیری شکایت قضایی اخیر حتی شکایت پیشین خود مرتبط با پرونده آتش سوزی شهریور 1402 را نیز پس بگیرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان خانه واقعی همه ایرانیان می‌باشد، ابراز امیدواری نمود که تصمیم مزبور زمینه بازسازی روحی این هموطن برای بازگشت به زندگی عادی خود را فراهم آورد.

روز جمعه گذشته یکی از ایرانیان مقیم که دچار اختلال روانی بوده با وانمود کردن به اینکه مواد انفجاری به خودش بسته است، وارد بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس شده و در روند خدمت‌رسانی به ایرانیان مقیم اختلال ایجاد کرد.

با صحبت‌های انجام‌شده با این فرد نهایتاً قانع شده و بخش کنسولی سفارت را ترک کرده و پس از خروج از ساختمان سفارت ایران نهایتاً پلیس این فرد را دستگیر کرد.

جزئیات حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس/ اختصاصیکنعانی: ایران به اقدام متجاوزانه پاسخ قوی‌تر می‌دهد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید