Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نماينده دفتر اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در شهر شانگهاي چين از معرفي 25 گروه سرمايه گذاري چيني براي انجام فعاليت هاي اقتصادي در ايران طي يک سال گذشته خبر داد و گفت: اشتغالزايي براي نيروهاي کار ايراني، مطالبه نخست ما در همه مشاوره هاست.

«حسين خليفي» امروز (جمعه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: فعاليت اين دفتر از سال 2010 در عرصه هاي فرهنگي و معرفي ايران آغاز شده، اما نماينده اطلاع رساني از سال 2014 استقرار يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، دفتر اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در شهر شانگهاي همواره سعي داشته تا بستري فراهم کند تا چيني ها براي افزايش شناختشان از ايران به آن مراجعه کنند و به آنان مشاوره هاي مناسب بويژه براي سرمايه گذاري در عرصه هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بدهد.
خليفي خاطرنشان کرد: اين دفتر به مديريت سرمايه گذاران چيني پرداخته و اطلاعات لازم را در اختيارشان قرار مي دهد تا به طرف هايي که آنها خواهانشان هستند، معرفي کنند؛ اما انعقاد قرارداد نهايي بر عهده خودشان خواهد بود.
وي با اشاره به معرفي ايران در خاک چين به عنوان رسالت ديگر اين دفتر، بيان داشت: ماهانه چندين همايش و سمينار مختلف اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، گردشگري و غيره در شانگهاي برگزار مي شود، در اين همايش ها اين دفتر به معرفي جمهوري اسلامي ايران و قابليت ها و پتانسيل هاي فراوان آن مي پردازد.
نماينده دفتر اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در شانگهاي اظهار داشت: سرمايه گذاري در ايران در زمينه هاي مختلف رو به رشد است، اما در برخي موارد چيني ها گرچه در آغاز کار با شور و اشتياق فراوان وارد عرصه مي شوند، اما در نهايت نمي توانند مشاوره هاي خوبي دريافت کنند، زيرا واسطه هايي که به آنها مراجعه مي کنند نمي توانند به خوبي راهنمايي کنند يا در پاره اي موارد نيت هاي ديگري در سر مي پرورانند.
وي تصريح کرد: اکنون هم دولت و هم بخش خصوصي آمادگي و اشتياق کار با چيني ها را دارند.
خليفي يادآور شد: در يک سال گذشته حدود 25 گروه سرمايه گذاري از سوي اين دفتر به ايران معرفي و آورده شده که بطور عمده در زمينه هاي ساخت بزرگراه ها، ساخت خطوط ريلي، هتل سازي، انرژي هاي نو و غيره بوده است.
وي بطور نمونه به آماده شده پيش قرارداد همکاري يک شرکت چيني با استانداري خوزستان اشاره کرد که مقرر شده در قالب قرارداد BOT ساخت بزرگراه 270 کيلومتري بين اهواز و اصفهان را در دستور کار قرار دهد که در اين رهگذر، از نيروي کار ايراني استفاده خواهند کرد.
نماينده دفتر اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در شانگهاي تاکيد کرد: مطالبه نخست اين شرکت در همه مشاوره هايي که به چيني ها و شرکت هاي چيني ارائه مي دهد، اشتغالزايي براي نيروي کار ايراني است.
به گزارش ايرنا، جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خلق چين به عنوان 2 کشور موثر و داراي سابقه تاريخي و تمدني در دو سوي آسيا، همواره داراي مناسبات معين و مثبت فرهنگي، اقتصادي و سياسي دو جانبه بوده اند.
چين با جمعيت يک ميليارد و 300 ميليون نفري دومين اقتصاد بزرگ جهان و يکي از بزرگترين کشورهاي مولد گردشگري جهان است و از اين نظر در زمره بازارهاي هدف اولويت دار بسياري از کشورها قرار دارد.
امروز چين در صدر کانون هاي تاثيرگذار در حوزه گردشگري قرار دارد.
بر اساس گزارش موسسه تحقيقات تور چين، در نيمه نخست سال 2016 حدود 64 ميليون نفر از چين سفر کرده اند و بر اساس پيش بيني بانک آمريکا تا سال 2019 حجم گردشگري خروجي چين به 173 ميليون نفر مي رسد که اين تعداد 173 ميليارد دلار نيز هزينه خواهند کرد. بر همين اساس نفوذ به بازار پر رونق گردشگري چين و جذب و ترغيب گردشگران چيني براي سفر به ايران مي تواند جزو برنامه هاي مهم و استراتژيک بازاريابي گردشگري قلمداد شود.
در اين پيوند، روز گذشته (پنجشنبه) همايش بين المللي «چشم انداز توسعه روابط ايران و چين با محوريت گردشگري و تجارت» در تهران برگزار شد که نظر دارد به صورت کاملا منسجم و تخصصي به بررسي اين مهم پرداخته و با ارائه راهکارهاي اثربخش به ارگان هاي دولتي و فعالان بخش خصوصي، ديدگاهي صحيح و واقع گرايانه از فرصت هاي پيش رو در ايران بدهد.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام* 3065* 1701
مصاحبه: محمد ملک دار* انتشار دهنده:حميد قديمي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود

ایسنا/فارس معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شهر میمند در استان فارس قابلیت تبدیل شدن به شهر ملی شیشه‌گری را دارد.

مریم جلالی جمعه، ۷ اردیبهشت‌ماه در مراسم بزرگداشت روز ملی شهر میمند و برگزاری جشنواره گل و گلاب گفت: میمند ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی زیادی دارد که باید این ظرفیت‌ها در خدمت ارزش‌افزوده و ارزش‌آفرینی شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: رویدادها زمینه تقویت توجه را ایجاد می‌کنند و تقویت توجه نخستین گام در راستای متمایزسازی و ایجاد وضعیت مطلق است.

جلالی افزود: به‌عنوان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و همکارانم در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های میراث فرهنگی و آنچه ریشه در تاریخ دارد به‌اضافه جاذبه‌های گردشگری در کنار محصولات صنایع‌دستی یک پیوستاری درست کند که به اقتصاد منطقه کمک کند که لازمه‌اش همگرایی خانواده است.

 وی ادامه داد: خانواده چه در سطح کوچک چه در سطوح محله، شهر، شهرستان و استان باید رویکرد اقتصاد هویت بنیان را سرلوحه قرار دهند و ما هم بتوانیم تسهیل گری و رفع موانع کنیم.

جلالی در ادامه خطاب به مسئولان و مدیران حاضر در این جلسه گفت: تمامی مسئولان و مدیران میراث فرهنگی، استانداری و دیگر ادارات دولتی فرزندان این دیار هستند و مانند یک خانواده کار می‌کنند و وقتی خانواده مبنا باشد دیگر فرقی نمی‌کند من چه سهمی دارم. این همکاری و هم‌افزایی و هم‌جوشی باید منجر به این شود که ما معیشت عزت‌آفرین داشته باشیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هوش و استعداد تاریخی ماست و یک پیوستار کامل است؛ یعنی یک هوش و حکمتی بوده به‌طوری‌که از گلی که می‌روییده گلاب در ظرف مسی درست می‌شود و بعد شیشه درست‌شده و ترکه‌بافی برای نگهداری شیشه درست‌شده و این توسعه است و ما باید سوار بر آن اقتصاد هویت بنیان را رونمایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فردای روشنی دارد، اضافه کرد: میراث فرهنگی ما تنها میراث، ملموس نیست بلکه در برگ این گل‌ها قصه‌ها و لالایی‌هایی نهفته است و روایت‌هایی که در دنیای امروز ارزش‌افزوده دارد.

 معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: قصه میمند خریدار دارد و ما باید ان را روایتگری کنیم تا دنیا این قصه‌ها را خریداری کند.

وی به ذکر مثال‌هایی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: یک روزگاری جمشید و اردشیر و شاپور کشورگشایی می‌کردند و جهان‌گشایی قدرت بود، یک روزگاری جهان دانی و اطلاعات قدرت بود و امروز جهان آرایی قدرت است و به همه دلیل ایران قدرت سوم را ایجاد کرده است و می‌تواند حرف در جهان داشته باشد چون روایت‌هایی زیبایی دارد.

جلالی با بیان اینکه شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری بوده و صنعت شیشه‌گری می‌تواند به دلیل بازیافت و دوست دار محیط‌زیست بودن، به ترویج گلاب‌گیری کمک کند ابراز امیدواری کرد که عزم مسئولان محلی مبنی بر ایجاد کارگاه‌ها بتواند شاخص‌های شهر ملی شیشه‌گری را برای میمند فراهم کند و ما هم تلاش می‌کنیم این پرونده کامل شود و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شهر ملی شیشه‌گری را در میمند داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه روز جمعه با سفر به شهرستان فیروزآباد ضمن حضور در مراسم روز ملی میمند از کارگاه‌های شیشه‌گری، گلاب‌گیری همچنین مزارع گل محمدی و تعدادی از اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی شهر میمند بازدید کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود