Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:49:43 GMT

ویروس آنفلوانزا با تنفس هم منتقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۲۰۹۴

مطالعه جدید دانشگاه "مریلند" نشان می‌دهد که چگونه آنفلوانزا بدون نیاز به سرفه یا عطسه، به راحتی توسط تنفس طبیعی پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا، و به نقل از گیزمگ، در یک مطالعه جدید یک گروه از دانشمندان شواهدی را دریافتند که نشان می‌دهد ویروس آنفلوانزا راحت‌تر از چیزی که تا کنون تصور می‌شد قابل انتقال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مطالعه، بر خلاف باورهای رایج، ویروس آنفلوانزا به سادگی با نفس کشیدن و دم و بازدم افراد مبتلا به دیگران منتقل می‌شود.

"دونالد میلتون"، پژوهشگر ارشد تحقیق می‌گوید: ما دریافتیم که افراد مبتلا به آنفلوانزا، هوای اطرافشان را تنها با نفس کشیدن به ویروس‌های عفونی آلوده می‌کنند و پخش این ویروس لزوما نیازی به سرفه یا عطسه ندارد.

پژوهش دانشگاه "مریلند" برای بررسی نحوه انتقال ویروس آنفلوانزا توسط 142 فرد مبتلا به آنفلوانزا انجام شد.

نمونه‌هایی از بازدم هر یک از افراد در چهار حالت بالقوه انتقال؛ تنفس طبیعی، صحبت کردن، سرفه و عطسه بررسی شد.

نتایج دلهره‌آور و دور از انتظار بود، چرا که آلودگی در 39 درصد از نمونه‌های افراد در طول تنفس طبیعی دیده شد.

در حالی که سرفه علت شایع عفونت در مشاهدات مطالعه بود، در عطسه به ندرت مشاهده شد و وجود RNA قابل تشخیص در یک عطسه بیشتر از یک سرفه نبود.

محتمل است که قطرات تولید شده توسط عطسه می‌تواند باعث آلودگی سطحی بیشتر شود.

"میلتون" می‌گوید: افرادی که مبتلا به آنفلوانزا هستند، حتی زمانی که مبتلایان سرفه نمی‌کنند، باعث ایجاد "ایروسول‌"های عفونی (قطرات کوچکی که در مدت زمان طولانی در هوا به حالت تعلیق در می‌آیند) می‌شوند.

وی افزود: ایروسول‌ها به خصوص در اولین روزهای بیماری ایجاد می‌شوند. پس وقتی کسی دچار آنفلوانزا می‌شود، باید به خانه برود و در محل کار نماند تا دیگران را آلوده نکند.

یک مطالعه در سال 2013 از همین گروه تحقیقاتی نشان داد که استفاده از ماسک به طور قابل توجهی انتقال آنفلوانزا را کاهش می‌دهد.

بنابراین مهم نیست که شما سرفه یا عطسه نکنید، شما بدون سرفه و عطسه و تنها با تنفس در نزدیکی دیگران هم به راحتی آنفلوانزا را به آنها انتقال می‌دهید، مگر اینکه یک ماسک بزنید.

مطالعه جدید در مجله PNAS منتشر شده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت

وزیر تندروی رژیم صهیونیستی پس از واژگونی خودروی خود، به دلیل برداشتن جراحت به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی امروز جمعه گزارش کردند «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی در نزدیکی محل عملیات با سلاح سرد در منطقه الرمله دچار حادثه رانندگی شد و به بیمارستان منتقل شد.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت خودروی بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات در الرمله واژگون شد و وی به بیمارستان «شامیر» (آساف هروفیه) در شهر «بئر یعقوب» منتقل شد و وضعیت سلامتی وی تقریبا خوب ​​است.

دفتر بن گویر هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: خودروی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی دچار سانحه رانندگی شد. وضعیت وی خوب است و برای درمان به بیمارستان منتقل شده است‌.

قابل ذکر است که بن گویر به دلیل وقوع عملیات با سلاح سرد که توسط یکی از اهالی منطقه الرمله انجام شد، در این منطقه حاضر شد.

در این عملیات یک زن صهیونیستی مجروح شد و عامل عملیات به شهادت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه