Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - معاون استاندار یزد گفت: طرح شناسایی پاتوق‌ها و اماکن پرخطر و معتادان تزریقی در استان یزد اجرایی می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدعلی طالبی در نشست کارگروه ارتقای امنیت اجتماعی که با موضوع مبارزه و پیشگیری در حوزه اعتیاد برگزار شد؛ اظهار داشت: در حوزه مواد مخدر و در بحث پیشگیری و درمان و مقابله باید بیش از گذشته کار و تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح شناسایی پاتوق‌ها و اماکن پرخطر و معتادان تزریقی اجرایی می‌شود و امید است با ایجاد مراکز دی.آی.سی و همکاری گروه‌های فعال، تشکل‌ها و دستگاه‌های مربوطه وظایف و مسئولیت‌های این حوزه با شناخت دقیق‌تری دنبال شود.

 این مسئول با تأکید بر توجه بیشتر به ابعاد پنهان و ناپیدای مواد مخدر تصریح کرد: برخی آمارها و وضعیت‌ها در دسترس است و بخش زیادی از آن را در دسترس نداریم و پنهان از دیده مردم و مسئولان است.
معاون استاندار یزد بابیان اینکه معتادان تزریقی مشکلات بیشتری را نسبت به دیگر معتادان برای جامعه ایجاد می‌کنند؛ گفت: بحث دستیابی به اطلاعات و آمار کامل و جامع نسبت به شیوع مصرف مواد مخدر و تعداد مصرف‌کنندگان امری مهم است ، البته لازم است برنامه‌ای که دنبال می‌شود در سطح کشور نیز اجرایی گردد تا بتوانیم مقایسه‌ای بین استان و سایر مناطق کشور داشته باشیم.
وی بابیان اینکه اهداف اجرای طرح شناسایی پاتوق‌ها و اماکن پرخطر و معتادان تزریقی اجرایی می‌شود گفت: شناسایی پاتوق‌ها و مکان‌های مهم تجمع مصرف‌کنندگان در استان و برآورد جمعیت مصرف‌کنندگان تزریقی نیز لازم و ضروری است.
طالبی مهم‌تر از شناخت پاتوق‌ها و افراد را اقدامات پس‌ از آن برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با ایجاد مراکز دی.آی.سی و همکاری گروه‌های فعال، تشکل‌ها و دستگاه‌های مربوطه وظایف و مسئولیت‌های این حوزه با شناخت دقیق‌تری دنبال شود.
معاون استاندارخاطرنشان ساخت: باید از ظرفیت دستگاه‌ها برای پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم و دستگاه‌ها باید با همکاری یکدیگر در زمینه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر برنامه‌ریزی کنند تا از گرایش افراد به مصرف مواد مخدر جلوگیری شود.
 

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۲۴۷ کیلوگرم حشیش در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اقدامی اطلاعاتی، یک محموله مواد مخدر را ردزنی و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی در اقدامی غافلگیرانه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی را در یکی از خیابان‌های شهر مشهد متوقف کردند.

وی افزود: در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از خودرو موردنظر ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف و یک متهم زن و یک متهم مرد تبعه خارجی را نیز دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان در بلوار توس، ۱۹۷ کیلوگرم حشیش را کشف کردند، تصریح کرد: در مجموع در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۴۷ کیلو گرم حشیش را کشف و دو متهم دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 748535

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند