Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@00:25:05 GMT

نواي «صبا» در رودکي طنين انداز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۳۸۴۷

نواي «صبا» در رودکي طنين انداز شد

خبرگزاري آريا - موسيقي ما- کنسرت گروه «مهتاب» به سرپرستي احسان ذبيحي‌فر و خوانندگي مجتبي عسگري در نهمين روز جشنواره موسيقي فجر در تالار رودکي برگزار شد. اين گروه متشکل از نوازندگان باسابقه علاوه بر بازسازي چهارمضراب نواي استاد صبا به اجراي قطعات احسان ذبيحي‌فر، آهنگساز جوان و نيز سرپرست اين گروه پرداخت
.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين برنامه در دو بخش برگزار شد. در بخش اول که تمامي قطعات ساخته‌ي احسان ذبيحي‌فر بود، گروه در دستگاه همايون براي شروع مقدمه باکلام مي‌تراود مهتاب را اجرا کرد. سپس تصنيف «هيچ مگو» که پيش از اين آلبوم آن توسط انتشارات ماهور منتشر شده اجرا شد. اين آلبوم که به خوانندگي مجتبي عسگري منتشر شده در هفدهمين جشن خانه‌ي موسيقي عنوان «آلبوم برگزيده» براي خوانندگي و آهنگسازي را کسب کرد. پس از اجراي تصنيف، ساز و آوازي در همين مايه نواخته شد و در ادامه گروه به اجراي چهارمضرابي با نام «سرخوشان» پرداخت. در ادامه برنامه پس از اجراي ساز و آوازي ديگر براي حسن ختام بخش اول برنامه تصنيفي با نام «دلدار» نواخته شد و گروه با تشويق حاضرين صحنه را براي بخش دوم ترک کرد
.
در بخش دوم با اضافه شدن نوازنده‌ي ني، فرهاد زالي، گروه قطعاتي را در دستگاه نوا اجرا کرد. قطعاتي که در اين بخش اجرا شدند عبارت بودند از: مقدمه‌ي تَنَن تَنَن، ساز و آواز، تصنيف «در بند تو»، چهارمضراب نوا از ابوالحسن صبا، ساز و آواز، و تصنيف «بي‌پايان».
در اين اجرا احسان ذبيحي‌فر (کمانچه، آهنگساز و سرپرست گروه)، مجتبي عسگري (خواننده)، حميد قنبري (تمبک)، احسان امامي (عود)، حميد خبازي (تار)، مصطفي مؤمنيان (سنتور)، فرهاد زالي (ني)، چاوش اسکندري‌خواه (رباب)، محمد مهدي بصيرت‌منش (قيچک بم)، عابد خدامي (کمانچه آلتو)، ميلاد قريشي (دف) به اجراي قطعات پرداختند
.
 گروه «مهتاب» از سال 1375 تشکيل شده و کنسرت‌هاي متعددي را در تهران و شهرهاي ديگر اجرا کرده است. آلبوم‌هاي «سايه‌روشن مهتاب» به خوانندگي بيژن کامکار و نجمه تجدد، «هيچ مگو» به خوانندگي مجتبي عسگري، «ابرو کمان» به خوانندگي محمد معتمدي و «آن روزها» به خوانندگي فريدون پوررضا، بهرام باجلان، مجتبي عسگري و وحيد تاج آثاري هستند که تا کنون از گروه «مهتاب» منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی‌خرم و کارگردانی صابر ابر از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه رفته است.

با پایان بلیت اجرا‌های ماه اردیبهشت «امشب به صرف بورش و خون»، پیش‌فروش بلیت ۲۰ اجرای این نمایش در ماه خرداد، از طریق سایت تیوال آغاز شد.

دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند در «یکشنبه‌های دانشجویی» با تخفیف به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.

صابر ابر این مونولوگ را که بر اساس رمان «نازنین» فئودور داستایوفسکی و ترجمه یلدا بیدختی شکل گرفته است، در کنار فاطمه نقوی به صحنه می‌برد.

دیگر عوامل نمایش «امشب به صرف بورش و خون» عبارتند از: مجری طرح: امیرسپهر تقی‌لو، طراح صحنه: صابر ابر، طراح لباس: ندا نصر، طراح گرافیک: فرهاد فزونی، طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی، محمدرضا رحمتی، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صدا: عرشیا باقری، مشاور رسانه‌‎ای: فریبرز دارایی، تبلیغات: استودیو این/جا، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان (قیلم نیوز)، دستیار کارگردان: جواد باقری، گروه کارگردانی: الهام میرشفیعی، نیما سکوت، دستیار تهیه و تولید: محمدامین ساکی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا