Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تعداد بي‌شمار و روزافزون از کاربران واتس‌آپ در سرتاسر جهان اين نرم‌افزار کاربردي را به يکي از مشهورترين‌ها در بين نرم افزارهاي کاربردي ارتباطي و ارسال پيام فوري در دنيا بدل کرده است،
تعداد بي‌شمار و روزافزون از کاربران واتس‌آپ در سرتاسر جهان اين نرم‌افزار کاربردي را به يکي از مشهورترين‌ها در بين نرم افزارهاي کاربردي ارتباطي و ارسال پيام فوري در دنيا بدل کرده است، اين امر باعث شده تا بسياري از کاربران به اين نتيجه برسند که اين نرم‌افزار کاربردي بهترين است و به دنبال يافتن نرم‌افزار کاربردي ديگري به عنوان جايگزيني که بتواند امکاناتي بهتر از واتس‌آپ براي آنها فراهم کند، نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفت مزيت نامرغوب و باورنکردني در نرم افزار کاربردي واتس‌آپ به شرح ذيل مي باشند:
1-ثبت نام در واتس‌آپ فقط از طريق شماره تلفن همراه است
فقط با داشتن شماره تلفن همراه مي‌توان در واتس‌آپ ثبت نام کرد. اين موضوع يکي از نقاط ضعف اين نرم افزار کاربردي است که تاکنون هيچ‌ گزينه ديگري براي آن فراهم نشده است. امنيت اطلاعات کاربران از اين جهت ضعيف است زيرا که نرم‌افزار امکان ثبت نام از طريق پست الکترونيک يا "رايانامه" را فراهم نکرده، روشي که مي‌تواند در مقايسه با استفاده از شماره تلفن همراه، امنيت بيشتري داشته باشد.
از آنجايي که اين نرم‌افزار کاربردي اساسا با شماره تلفن همراه کار مي‌کند موقعي که کاربر اقدام به تغيير شماره تلفن همراه خود مي‌کند مخاطبان او بدون اينکه متوجه تغيير خط تلفن بشوند به ارسال پيام به شماره قديم، حتي بعد از تغيير يا از کار افتادن آن ادامه مي‌دهند.
2- واتس‌آپ فقط بر روي يک دستگاه قابل استفاده است
اگر کاربري مايل باشد از نرم‌افزار کاربردي واتس‌‌آپ بر روي لوح رايانه iPad استفاده کند يا ورود به نرم‌افزار را از طريق ايميل يا رايانامه انجام دهد و نخواهد هر لحظه به نرم افزار وارد شود در اين صورت انتخاب واتس‌آپ مي‌تواند گزينه نامناسبي باشد.
علي‌رغم اينکه امکان ثبت نام در نرم‌افزار کاربردي واتس آب از طريق WhatsApp Web فراهم است اما نمي‌توان واتس‌آپ را در آن واحد از دو دستگاه تلفن همراه استفاده کرد.
به عنوان نمونه مي‌توان نرم‌افزار کاربردي تلگرام را بر روي دو دستگاه تلفن همراه استفاده کرد و بسياري ديگر از اين قبيل نرم افزارهاي کاربردي مانند فيسبوک.
3- WhatsApp Web شبه نرم‌افزاري که بيشتر به يک شوخي شباهت دارد
صفحه WhatsApp Web در نوع خود يک نرم‌افزار کاربردي نيست بلکه شبه نرم‌افزاري است که بيشتر به يک دستگاه کنترل از راه دور شبيه است. در اين جا موضوع عجيب و باورنکردني اين است که تا زماني که گوشي تلفن همراه هوشمند شما به انترنت متصل نباشد WhatsApp Web کار نخواهد کرد. و در صورتي که شارژ برق گوشي تلفن همراه شما که نرم افزار کاربردي اصلي واتس‌آپ روي آن نصب شده، تمام و خاموش شود، استفاده از شبه نرم‌افزار WhatsApp Web امکان‌پذير نخواهد بود.
4- ذخيره اطلاعات و داده‌ها
نرم‌افزار کاربردي واتس‌آپ بر روي گوشي‌هاي تلفن همراهي که به سيستم عامل اندرويد مجهز هستند از اين قابليت برخوردار است که اطلاعات و داده‌هاي شما را در جايي ديگر ذخيره کند که بر روي همه نرم‌افزارهاي کاربردي ديگر قابل دسترسي است. اضافه بر اين، ديگر نرم‌افزارهاي کاربردي مشابه باهوش‌تر هستند و به طور مثال نرم‌افزار کاربردي تلگرام عکس‌ها را در چارچوب خود مکالمات حفظ و ذخيره مي‌کند.
5- علي‌رغم کدگذاري اطلاعات با روش end_to_end واتس‌آپ شناخت کافي از شما دارد
نرم‌افزار کاربردي واتس‌آپ امکان دسترسي به اطلاعات و داده‌هاي شخصي شما از قبيل، پيام‌ها، عکس‌ها و مکالمات صوتي و تصويري را ندارد اما در عوض به ليست کساني که با آنها پيام مي‌دهيد و يا تماس برقرار مي‌کنيد دسترسي کامل دارد و مي‌تواند داده‌هاي شما را با شرکت مادر يعني فيسبوک همزمان مطابقت کند.
6- مزيت حذف پيامها از دو طرف مکالمه
نرم‌افزار کاربردي واتس‌آپ به شرط اينکه 7 دقيقه از زمان ارسال پيام نگذشته باشد، امکان حذف پيام از سوي هر کدام از دو طرف مکالمه را فراهم مي‌کند. اين مزيت در مقايسه با نرم‌افزارهاي کاربردي ديگر مثل مسنجر فيسبوک و تلگرام به نوعي نقص به شمار مي‌آيد.
7- مديريت گروه در واتس‌آپ
در مقايسه با نرم‌افزارهاي کاربردي ديگر مديريت گروه‌ها در واتس‌آپ از بدترين معايب در اين نرم‌افزار به شمار مي‌رود که علل آن به شرح ذيل مي‌باشند:
• هر گونه روش به اشتراک گذاري در آن فراهم نيست.
• گروه‌هاي واتس‌آپ از هوش کافي برخوردار نيستند به طوري که براي همه کساني که داخل گروه هستند امکان دسترسي به شماره تلفن همراه شما را خواهند داد.
• تا زماني که تمام اعضاي گروه از آن خارج نشوند بستن گروه و حذف آن امکان‌پذير نيست.
• نرم‌افزار واتس‌آپ دسترسي شما به گروه‌هايي را که در آنها عضو بوديد را نمي‌دهد.
• براي هر کسي اين امکان فراهم است تا شما را به هر گروهي دعوت کرده و عضو کند حتي اکثر مايل به آن نباشيد.
• اگر شماره تلفن همراه خود را تغيير داديد همه اعضاي گروه‌هايي که در آنها عضو هستيد متوجه آن خواهند شد.
علي‌رغم تمام معايبي که بر شمرديم تاکنون نرم‌افزار کاربردي واتس‌آپ با داشتن بيش از يک ميليارد کاربر پرنفوذترين و تاثيرگذارترين نرم‌افزارهاي کاربردي در جهان است.
منبع: farsi.alarabiya.net

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!

به گزارش تابناک، سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره حواس‌پرتی رانندگان هشدار داد و گفت: متاسفانه در بسیاری از تصادفات شاهد هستیم که علت حادثه عدم توجه کافی راننده به جلو است. هر چیزی مانند دخانیات، تلفن همراه، خوردن و آشامیدن باعث حواس‌پرتی راننده شده و توجه کافی را از او می‌گیرد، بنابراین ممنوع است.

یک عادت بد در رانندگی
وی ادامه داد: به عنوان مثال، همه رانندگان می‌دانند استفاده از تلفن همراه حین رانندگی باعث حواس‌پرتی راننده می‌شود. اما متاسفانه هنوز هم این اشتباه را تکرار می‌کنند و این مسئله به یک عادت بد در رانندگان تبدیل شده است که می‌تواند فجایع بسیاری رقم بزند.

کشیر افزود: بارها مشاهده شده برخی از رانندگان که پشت چراغ قرمز متوقف می‌شوند، تا لحظه‌ای که چراغ سبز شود مدام با تلفن همراه خود مشغول هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در این فاصله چند ثانیه‌ای که رانندگان پشت چراغ قرمز متوقف هستند، آنقدر سرگرم تلفن همراه خود و فضای مجازی هستند که حتی کشیدن ترمز دستی را هنگام توقف فراموش می‌کنند و با خودروی جلویی برخورد می‌کنند.

چرا نباید هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده کنیم؟
کشیر گفت: تلفن همراه به گونه‌ای است که وقتی فرد از آن استفاده می‌کند تمام حواسش را می‌گیرد، بنابراین از اطراف غافل شده و نمی‌تواند تصمیم درست بگیرد یا در شرایط حساس و مهم واکنش درستی داشته باشد.

وی افزود: همچنین استفاده از سایر تجهیزات تلفن متصل به گوشی نیز ممنوع است زیرا باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده شده می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: راننده موظف است تمام هوش و حواس خود را در رانندگی به جلو معطوف دارد و به عنوان یک راننده باید از هر چیزی که باعث بر هم زدن هوش و حواس شود، اجتناب کند.

علت ممنوعیت سیگار کشیدن حین رانندگی
کشیر با اشاره به اینکه استفاده از دخانیات نیز باعث حواس‌پرتی رانندگان می‌شود؛ گفت: ماده ۱۸۰ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت هشدار می دهد که رانندگان حق ندارند حین رانندگی دخانیات استفاده کنند زیرا علاوه بر ایجاد حواس‌پرتی، ممکن است ته‌سیگار روی لباس راننده بیفتد و حوادث ناگواری را رقم بزند.

وی افزود: همچنین راننده حق ندارد در حین رانندگی مواد خوراکی و آشامیدنی استفاده کند چراکه ممکن است یک لحظه آب در گلوی راننده پریده و باعث خفگی و واژگون شدن خودرو شود و این حادثه دیگر خودروها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

پشت چراغ قرمز این کارها را انجام ندهید
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست حتی در زمان توقف پشت چراغ قرمز یا ترافیک نیز از استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و استفاده از تلفن همراه خودداری کنند و همه حواس خود را برای حفظ سلامتی خود و دیگران در رانندگی بگذارند.

آمار دخالت تلفن همراه در تصادفات
وی افزود: با توجه به تحقیقات میدانی همکاران من در پلیس راهور، یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده و مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی است و متاسفانه ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می‌افتد.

آمار دخالت پیامک در تصادفات
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در بررسی‌ها مشخص شد ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷ درصد در بروز تصادفات نقش دارد.

تاثیر مکالمه تلفنی با هندزفری در تصادفات
کشیر گفت: همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد، استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روان‌گردان‌ها به میزان ۱۳ درصد و مصرف مواد مخدر نیز ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات نقش دارند.

کاری که مواد مخدر با راننده می‌کند
وی درباره استفاده از مخدر گفت: استفاده از مواد مخدر باعث می شود که روح و روان و سیستم اعصاب افراد تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین باعث می شود تاری دید، کاهش شدید شنوایی ، درگیری ذهنی و مغزی , درک نکردن فاصله نیز رخ دهد بنابراین افراد نباید در این شرایط پشت فرمان بنشینند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ هشدار داد که این اعداد و ارقام مواردی نیستند که بخواهیم با آنها شوخی کنیم. شوخی با این اعداد یعنی شوخی با جان و زندگی خود و خانواده. بنابراین از رانندگان درخواست می‌کنیم عواملی را که باعث حواس‌پرتی در رانندگی می‌شوند، حذف کنند.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی