Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ رضا ناصری اظهار کرد: سطح زیر کشت حبوبات در این شهرستان 2 هزار و 970 هکتار بوده که بیشتر از ارقام محلی و سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده می شود.

او گفت: به دلیل کم آبی کشت حبوبات بویژه نخود به صورت دیم در منطقه صورت می گیرد متوسط عملکرد آن در هکتار 500 کیلوگرم می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: میزان کل تولیدات حبوبات در این شهرستان یک هزار و 400 تن می باشد و با تمهیداتی که اندیشیده شده نخود رقم بیله سوار که رقمی پرمحصول و سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه است در بهار سال آینده در اراضی این شهرستان کاشته خواهد شد.

او افزود: کارشناسان مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بر روند رشد این رقم در منطقه و میزان عملکرد هکتاری آن نظارت خواهند داشت و در صورت رضایت بخش بودن اقدام به توسعه کشت آن در منطقه خواهد شد.

وی گفت: در سال جاری در سطح 50 هکتار اقدام به کشت حبوبات و عمدتا نخود در منطقه شده ، کشت پاییزه از مهرماه تا بهمن ماه انجام می گیرد.

در کشت انتظاری حبوبات با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در اولین فرصت کشت انجام گرفته و بذر در داخل خاک قرار داده می شود ، طوری که به محض آغاز بارش های اواخر زمستان و اوایل بهار، گیاه به تدریج جوانه زده و سر از خاک بیرون می آورد.

شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سطح مزارع گل‌محمدی در این منطقه، اکنون ۱۵ هکتار است که سه هکتار از آن، به بهره برداری اقتصادی رسیده است.

به سبب ارزش اقتصادی بالا، نیاز آبی کم و سازگاری با اقلیم منطقه، سالانه تا ۵ هکتار به این سطح افزوده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • (ویدیو) غذای خیابانی در پاکستان؛ پخت و سرو ۵۰۰ کیلو آب نخود با مرغ و تخم مرغ
  • ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار