Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مورد شکاف جنسیتی درایران  گفت: در ارزیابی شکاف جنسیتی  چهار حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما در بخش آموزش و بهداشت وضعیت خوبی  داریم اما دربحث اشتغال وضعیت ‌مناسب نیست و آن هم به این دلیل است که آمارها اشکال دارد چون ما آمار بخش غیر رسمی را در نظر نگرفته ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتکار در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: ما عقب ماندگی وچالش در بحث اشتغال داریم ولی در این دوسال اخیر رشد اشتغال زنان خوب بوده است یعنی سرمایه گذاری در بحث اشتغال زنان تقریبا امیدوارکننده است اما در بحث مشارکت سیاسی  مقداری با معیارهای جهانی فاصله داریم در حال حاضر حضور زنان در مجلس حدود 7 درصد است و در دولت نیز سه معاون رئیس جمهور داریم که این  مشارکت نسبت به معیارهای جهانی مناسب نیست .

رییس سابق سازمان محیط زیست بیان کرد: دولت در حال حاضر مشخص کرده است که 30 درصد از مدیران در همه سطوح باید از بین زنان انتخاب شوند و این فرصت خوبی برای مشارکت سیاسی زنان است که امیدواریم با اجرایی شدن این تصمیم آقای روحانی این فاصله نیز پر شود.

وی در مورد اینکه آیا نیاز به حضور حداقل یک وزیر زن در دولت ها نیست گفت: ما در این بحث‌ها تلاش کردیم و آقای روحانی نیز تلاش‌های داشتند که امیدواریم شاهد تحولاتی نیزدراین زمینه باشیم و باید در مورد انتخاب وزرای زن در آینده امیدوار باشیم. همواره تحولات در این کشور مثبت بوده است و زمان برده است. در زمانی در ایران ورزش زنان ممنوع بود اما در حال حاضر تعداد زیادی از مدال آوران ما زنان هستند.

ابتکار در مورد حضور زنان در مجلس نیز گفت:در این مورد باید تلاش کنیم در انتخاباتی که در پیش است مشارکت زنان را بیشتر ببینیم. یکی ازراهکارها این است که برای زنان در مجلس سهمیه در نظر گرفته شود که همه موافق سهمیه نیستند که البته مشارکت بیشتر زنان در مجلس به رقابت و تلاشی که باید داشته باشند برمی گردد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند

محمد حسین جهانی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام اظهار کرد: از مجموع کارکنان استان تعداد ۳۶.۵ درصد بانوان و ۶۳.۵ درصد آقایان را منابع انسانی نظام اداری استان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد کارکنان نظام اداری استان متشکل از نیرو‌های آموزشی و بهداشتی هستند، افزود: وضعیت استخدامی ۷۴.۲ درصد از کل کارکنان استان رسمی و پیمانی و ۲۵.۸ درصد نیز سایر اشکال استخدامی اعم از قرارداد معین و کارگری، شرکتی و سایر قرارداد‌ها است.

جهانی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۲ تعداد نیرو‌های رسمی و پیمانی افزایش و سایر اَشکال استخدامی کاهش یافت که این نشان از عدالت محوری در استخدام‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۸۲.۵ درصد کارکنان نظام اداری استان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند، گفت: ۵۷.۱ درصد کارکنان استان دارای سنوات خدمت کمتر از ۱۴ هستند که نشان دهنده جوان بودن بدنه نظام اداری استان است.

جهانی یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد چهار هزار و ۱۸۶ نفر مطابق فصول ششم و هفتم قانون مدیریت خدمات کشور، احراز شرایط و آزمون استخدامی برگزار کرده‌اند به عبارتی ۱۲ درصد نظام اداری از نیرو‌های استخدامی جدید تشکیل یافته است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۴۴۰ نفر در هشت آزمون استخدامی جذب شده اند.

به گفته وی در راستای سنجش میزان رضایتمندی خدمت گیرندگان کد ۲ بعدی مربوط به ۶۸ درصد کارکنان بالغ بر ۲۲ هزار نفر صادر شده است که مراجعان ادارات، میزان رضایتمندی خود را در قالب چهار سوال در خصوص رعایت قانون، سرعت و دقت در انجام کار، ارائه راهنمایی‌های لازم و رفتار با کرامت و محترمانه کارمندان با فرد مرجوع را بصورت برخط با اسکن کد ۲ بعدی اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی