Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@12:39:48 GMT

به یاد پلاسکو...

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۱۷۹۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مراکز استان ها، ساعت 7:59 دقیقه 30 دی ماه سال گذشته، وقتی آتش به جان نخستین آسمان خراش تهران افتاد کسی باورش نمی شد که 3 ساعت و نیم دیگر، ساختمان 17 طبقه با 560 واحد تجاری به یک باره فرو بریزد.

پلاسکو را همه می شناسیم، ساختمانی با سبک و معماری خاص در قلب پایتخت؛ باورش برایمان سخت بود که در مقابل دیدگانمان شاهد سوختن پلاسکو باشیم؛ نخستین آسمان خراش تهران به یکباره فرو ریخت و مردانی از جنش آتش را در کام مرگ فرو برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نخستین سالگرد مردان مردی است از جنس عشق و  ایمان؛ مردانی که با اراده پولادین خود، آتش را شرمگین کردند؛ مردانی که مردانه به مبارزه با دود و آتش رفتند.

30 دی ماه سال گذشته وقتی اعلام حریق ساختمان پلاسکو به آتش نشانی اعلام شد، ماموران آتش نشانی با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند؛ آتش تقریبا در حال مهار شدن بود که ناگهان شعله های آن از بخش شرقی ساختمان زبانه کشید و حدود ساعت 11/5 در بهت و حیرت همگان به صورت کامل فرو ریخت.

آخرین نفس های پلاسکو 54 ساله جانسوز بود، 15 آتش نشان و 5 شهروند را به کام مرگ برد؛ همه ما پلاسکو 54 ساله را می شناختیم و شاید برای یک بار هم شده به دیدنش رفته بودیم.

پلاسکو رفت اما داغی جانکاه را بر جان ما گذاشت؛ با گذشت یک سال از این حادثه اما هنوز هم اشک های مردان مردی که به مبارزه با آتش رفتند در یادمان هست؛ امروز نخستین سالگرد حادثه پلاسکو است، حادثه ای که در ذهنمان ماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش کولبران برای نخستین بار در تلویزیون

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 در بخشی از سریال نون خ 5 ساخته سعید آقاخانی برای نخستین بار کولبران در تلویزیون در قالب یک مجموعه نمایشی، نشان داده شده‌اند و سختی کاری که می‌کنند، به تصویر کشیده شد. این سکانس‌ را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • نخستین نشست سخنگوی جدید قوه قضاییه آغاز شد
  • نمایش کولبران برای نخستین بار در تلویزیون
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد