Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج -ایرنا- استاندار البرز گفت که از ٤ ماهه گذشته تاکنون حدود721میلیارد تومان تسهیلات به 532 واحد صنعتی پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز شنبه در مراسم افتتاح یک واحد تولیدی مواد غذایی در شهرک صنعتی نظرآباد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، افزود: اعطای این تسهیلات از طریق فعال سازی واحدهای راکد، نیمه فعال و تکمیل طرح های نیمه تمام امکان تثبیت و ایجاد اشتغال بیش از ١٦ هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: استان البرز با استقرار بیش از ٣ هزار و ٥٩٩ واحد صنعتی فعال و تعداد زیادی از مراکز مهم علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و دانش بنیان رتبه ی هشتم کشور را از لحاظ دارا بودن واحدهای صنعتی فعال به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: کسب رتبه ی اول در تولید و صادرات صنایع غذایی و دارویی، تنها تولید کننده توربین های نیروگاهی، پل های صنعتی و کشنده های تریلر در کشور و دارا بودن بیش از 150 برند ملی و حضور هلدینگ های بزرگ خاورمیانه، رتبه سوم در فروش محصولات دانش بنیان،رتبه پنجم کشور در بخش فناوری اطلاعات از جمله مزیت های مهم استان البرز است.
نجفی افزود: همچنین سهم اشتغال البرز از ٣٣ هزارشغل به ٤٥ هزار شغل افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون ٣٢ هزار و ٣٦٩نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده و این رقم تا شهریور 500نفر بود.
استاندار البرز گفت: توجه به توسعه شرکت های دانش بنیان و ایجاد شهرک های فناوری، ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی و صنفی، توسعه اشتغال از طریق راه اندازی مراکز توانمندسازی و مراکز رشد کسب و کار ، توسعه کشت گلخانه ای از برنامه های حوزه اقتصادی و صنعتی البرز است.
وی اضافه کرد: تصویب اجرای طرح جامع گردشگری، حمایت از توسعه مراکز گردشگری، پیگیری راه اندازی واحدهای بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی، برنامه ریزی جهت اصلاح الگوی مصرف، از دیگر اقدامات و برنامه های مهم توسعه ای در حوزه اقتصادی و صنعتی این استان به شمارمی رود.
استاندار البرز، ایجاد سایت نمایشگاه بین المللی، تقویت منطقه ویژه پیام و پیگیری مصوبه مسافربری کردن فرودگاه پیام، راه اندازی سامانه دادور، اختصاص و تجهیز مرکز خدمات سرمایه گذاری، ایجاد پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی و صنایع و شرکت توسعه صادرات و راه اندازی مشاغل خرد و تشکیل تعاونی های روستایی را نیز از دیگر اقدامات دراین زمینه عنوان کرد.
وی گفت: همچنین در همین مدت بیش از 25 هیأت سرمایه گذاری خارجی در البرز حضور یافت و صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 105درصد رشد داشته است.
٢٠٩٨/1535خبرنگار: مریم صوفی** انتشاردهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند تا آسیب پذیری کشور در بخش اقتصاد را چاره‌اندیشی نماید و کام تلخ اقشار کم درآمد را تبدیل به شیرینی کند و این جز با یک حرکت هماهنگ همراه و همگام مثل عملیات وعده صادق محقق نمی‌شود و این توقع ما از دولت انقلابی و مردمی ریاست جمهور است که این اتفاق به بهترین وجه ممکن در بخش اقتصادی رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید با فعال کردن مراکز اقتصادی کشور و تقسیم کار دقیق و تشکیل مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور بتوانند رنج چند ساله تورم و کاهش ارزش پول ملی را به پایان برسانند .

خطیب جمعه کرمان عنوان کرد: ایران قوی الزاماتی دارد همانطور که در بخش نظامی آنقدر پیشرفت کرده‌ایم آنچنانکه عملیات وعده صادق را با افتخار هرچه تمام ‌تر دردنیای پرآشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌توانیم انجام دهیم و به نتیجه رساند، باید در بخش اقتصادی هم کشور در همین تراز و جایگاه قرار بگیرد.

وی همچنین شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: این امام بزرگوار دردوران امامت خود به بهترین وجه ممکن رهبری و امامت جامعه را آنطور که شایسته است به انجام رساندند، امامی که موسس حوزه‌های علمیه و مراکز فقه و فقاهت در تاریخ تشیع و اسلام است با پرورش شاگردان فراوان با تخصص‌های متعدد توانست بخش علم و فهم را در جامعه اسلامی به اوج خود برساند.

نماینده ولی فقیه در استان سپس به شرایط کنونی فلسطین اشاره کرد وگفت:درست است که فلسطین اشغالی وغزه با تقدیم شهدای بسیار در شرایط کنونی قرار دارد اما دنیا بداند و خود را آرام آرام آماده کند برای تحولات عظیم و بزرگی که اتفاق خواهد افتاد .

وی به نتیجه دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا در ۱۰ سال قبل اشاره کرد وگفت: امروز این عمل به بار نشست و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از مردم فلسطین قیام کرده‌اند، وقتی جنبش دانشجویی در دنیا متوجه شد که در مراکز و مجامع حقوقی بین الملل از مظلوم دفاع نمی‌کنند خود پرچم دفاع از مظلوم را به دست گرفته است.

مردم کرمان و برخی شهرستانها امروز پس از اقامه نماز جمعه در کنار یکدیگر با شرکت در راهپیمایی از مردم مظلوم غزه و مقاومت فلسطین و از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا حمایت کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکزهوشمند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز