Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از مرمت آب انبار"بی‌بی حسین‌خان" با مشارکت شورای اسلامی و دهیاری روستای بسطاق خبر داد. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب صبح امروز در بازدید از عملیات مرمت آب انبار "بی‌بی حسین‌خان" شهرستان سرایان اظهار داشت: پیگیری ‌های مداوم اعضای شورا ستودنی است و اهمیت و ارزشی که برای مواریث کهن قائل شدند بسیار جای تقدیر دارد که این تلاش و پیگیری علیرغم محدودیت‌های اعتباری که واقعا کار مرمت بناهای تاریخی در شهرستان را با مشکل روبه‌رو کرده باعث و زمینه ساز همکاری و مشارکت مردم برای مرمت این بنای تاریخی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: محوطه‌سازی اطراف بنا و مرمت سر در جزء عملیات مرمتی پیش بینی شده است که طرح محوطه سازی تهیه شده و آجرفرش، سنگ فرش، ساخت سکو و پاشیر، استحکام بخشی پی و دیوارها انجام می‌شود.

وی افزود: این بنا در  مرکز روستای بسطاق واقع شده و اجزای معماری بنا شامل سردر ورودی، پلکان، پاشیر، مخزن و پوشش مخزن است و عمده‌ترین تزئین بنا شامل آجرچینی در نمای سر در ورودی در قسمت پیشانی ایوان ورودی و سطح داخلی فضای ورودی به صورت طرحهای خفته راسته محدود می‌شود.

عرب بیان کرد: آب انبارها بناهایی هستند که در ساختار شهرها و روستاها از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است و در روستاها و شهرهای مناطق خشک و بیابانی جزو مهمترین بناهای عام‌المنفعه‌ای هستند که به دلیل شرایط اقلیمی مورد توجه زیادی است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان عنوان کرد: این بنا نیز جزو آب انبارهایی است که از سلامت زیادی برخوردار بوده و هنوز امکان استفاده از آن وجود دارد.

عرب اظهار داشت: این بنا به دوره قاجار تعلق دارد و با شماره 16466 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،هوشیاراحمدیان اظهار داشت:خط انتقال آب روستای آبخورده به طول ۸۰۰ متر و با سایز لوله ۶۳ پلی اتیلن و از طریق مسیر سخت و سنگی کوهستان و به صورت دستی با مشارکت اهالی روستا انجام شد.   وی افزود: با اتمام این خط انتقال که از چشمه جدید روستا و با احداث مخزن بتنی ۲۰ مترمکعبی انجام گرفت مشکل آب شرب ۴۵ خانوار با ۲۰۳ نفر جمعیت رفع شد.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در روستای ریحان علیا شهرستان خمین
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی