Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز از تصویب برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآن کریم و کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله فقیه خبر داد.

فاطمه قرایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآن کریم و کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله فقیه مصوبه سفر معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نی ریز بود گفت: اولین نشست فعالان قرآنی شهرستان نی ریز با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرمانداری نی ریز برگزار شد که در این نشست، مهدی امید بخش، معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مهدی احمدی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس و مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان و جمعی از مسئولین و مدیران و فعالان موسسات قرآنی حضور داشتند، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه ما باید با باور و عمل صحیح قرآنی، آموزگار عمل و سبک زندگی قرآنی باشیم، از تدوین سامانه جامع فعالان قرآنی کشور خبر داد و از تفاهم‌نامه‌هایی برای اجرایی کردن این سامانه خبر داد و  این کار را برای پیشگیری از موازی کاری ها و تضعیف و عدم مدیریت منسجم فعالیت های قرآنی کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که به گفته فقهی زاده، موسسات باید با هم تعامل داشته باشند چرا که ما در مقابل یکدیگر نیستیم؛ تاکید دولت و وزارت ارشاد توجه درست و بهینه به مؤسسات مردمی است، هدف ما اول و آخر توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش‌های قرآنی است و این وظیفه و شناسنامه ماست.

وی با اعلام نگرانی از کاهش بودجه های فرهنگی کشور در سال آینده گفت: هر مؤسسه‌ای باید بتواند برای خودش تولید فرهنگی داشته باشد، البته ما هم تلاش می‌کنیم تا برای مؤسسات مردمی خود یک نوع خوداتکایی فراهم کنیم، و حمایت‌ از برنامه‌ های قرآنی را گسترش خواهیم داد که این مسئله دو فایده دارد، نخست اینکه از برخی از سلیقه کاری‌ها و ارتباطات خاص می‌کاهد و دوم اینکه مایه و ماده علمی و معنوی اثرگذاری انواع آموزش‌های قرآنی را در مؤسسات مردمی می‌افزاید.

فقهی زاده همچنین به برخی از موارد مطرح شده مبنی بر وجود تبعیض‌ها در تخصیص بودجه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: اگر قبلاً امتیازات خاص بوده و به جاهای خاصی داده شده است حتماً تعدیل خواهیم کرد و قطعاً بازنگری صورت می‌گیرد و این عزم وجود دارد تا عدالت نسبی را برقرارشود.

وی از مسئولان شهرستان نی‌ریز خواست تا الگوهای قرآنی را معرفی و تجلیل کرده و به آن‌ها مسئولیت دهند.

فقهی زاده تصریح کرد: مسئولان ماهی یک بار از جلسات قرآنی شهر خود سرکشی کرده و با نسل خردسال ارتباط برقرار کنند چرا که این مسئله به درخشش فرهنگ‌های قرآنی در شهرستان‌های بزرگ و کوچک می‌افزاید.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز همچنین اعلام کرد:  در بخشی از این نشست فعالان قرآنی و مدیران موسسات قرآنی به طرح ایده ها و بیان مشکلات خود پرداختند.

وی افزود: در پایان با قول مساعد دکتر فقهی زاده برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآن کریم و کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله فقیه، مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به نی ریز دیدار با امام جمعه، بازدید از موزه خط و کتابت، مسجد جامع و آرامگاه استاد میرزا احمد نی ریزی و بازدید از ساختمان قرآنی خیابان نواب صفوی بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، این مسابقات به یاد شهید سرافراز محمد معماریان و با شعار قرآن ناطق، تحقق وعده صادق برنامه‌ریزی شده و در دو روز به میزبانی موقوفه قرآنی سعدالحکما و اردوگاه تفریحی ملاصدرا در شهرستان کهک اجرا خواهد شد.

در مرحله آموزشگاهی این مسابقات که در آبان پارسال برگزار شد، بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و در مرحله نواحی آموزش و پرورش هم ۱۲ هزار دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و از این تعداد یک هزار نفر به مرحله استانی که مسابقات آن از امروز آغاز شد، راه یافتند.

برترین های این مرحله در دو بخش دختران و پسران به مرحله کشوری مسابقات که در مرداد سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی