Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم دریافت استوارنامه سفیران کشورهای غنا ، شیلی و کوبا در دیدار با رییس جمهور برگزارشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ،دکتر روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کوبا گفت:

اراده تهران گسترش روابط با هاوانا است/ ایران با تحریم به عنوان ابراز ناصحیح و کهنه مخالف است

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کوبا دو کشور انقلابی با روابطی در سطح بسیار خوب هستند، اظهار داشت: اراده دولت جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با دولت کوبا است و این راه را ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه پس از دریافت استوارنامه «الکسیس باندریچ وگا» سفیر جدید کوبا با اشاره به اینکه روابط تهران با هاوانا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح بسیار خوب جریان دارد، گفت: ایران و کوبا پس از دوران انقلاب خود با توطئه های مشترکی مواجه بودندو بدون شک در میان تاریخ انقلاب‌های جهان نام امام خمینی(ره) به عنوان رهبر مسلمان انقلابی و فیدل کاسترو به عنوان یکی از رهبران انقلابی در تاریخ ثبت شده است.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور است، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط تهران- هاوانا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بویژه در بخش علمی و انرژی وجود دارد که باید این ظرفیت ها را به نفع دو ملت فعال کرد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه تهران با تحریم به عنوان ابراز ناصحیح و کهنه مخالف است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت های مستقل و از جمله کوبا مخالف است.

«الکسیس باندریچ وگا» سفیر جدید کوبا نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور، از نقش مؤثر تهران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و جهان تجلیل کرد و  اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران جایگاه خاصی در روابط خارجی کوبا دارد و مصمم هستیم مناسبات و همکاری‌های خود را با ایران در همه زمینه‌های اقتصادی همپای روابط سیاسی خود توسعه داده و روابط خود را روز به روز ارتقاء دهیم.

سفیر جدید کوبا تصریح کرد: کوبا معتقد است برقراری روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران بهترین ابزار برای مقابله با تحریم‌های غیرمنصفانه علیه دو کشور است و در این برهه که ایالات متحده با زورمداری قصد دارد نظرات خود را بر دنیا تحمیل کند، توسعه روزافزون کشورهای مستقل و آزادیخواهی مثل ایران و کوبا می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

همچنین روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید غنا افزود:

اراده ایران توسعه روابط با غنا به عنوان کشوری دوست و برادر است/ تهران آماده توسعه همکاری‌های فرهنگی، بهداشتی و درمانی با غنا است

رییس جمهور هنگام دریافت استوارنامه «الحاجی سایوتی یاهایا ایدی» سفیر جدید غنا، گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط و همکاری ها در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی با غنا به عنوان کشوری دوست و برادر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در این دیدار اظهارداشت: کمیسیون مشترک همکاری های ایران و غنا باید با شناسایی ظرفیت ها و توانمندی‌های موجود برای گسترش همکاری و فعال کردن بخش های خصوصی دو کشور، فضای مناسبی را در راستای توسعه مناسبات تهران- آکرا ایجاد کند.

دکتر روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همکاری‌های فرهنگی، بهداشتی و درمانی با غنا است.

«الحاجی سایوتی یاهایا ایدی» سفیر جدید غنا نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور کشورمان، از کمک های جمهوری اسلامی ایران به غنا بویژه در زمینه سلامت و بهداشت تقدیر کرد و گفت: پتانسیل های فراوانی برای توسعه روابط و همکاری های دو کشور وجود دارد و ما همواره خواهان گسترش مناسبات با ایران هستیم.

رئیس‌ جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید شیلی گفتند:

ایران خواهان توسعه همکاری ها با کشورهای آمریکای لاتین و از جمله شیلی است/ تاکید بر ضرورت تشویق بخش های خصوصی و تسهیل در روابط بانکی ایران و شیلی

رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه «ایگناسیو یانوس» سفیر جدید شیلی، گفت: توسعه روابط و همکاری ها با کشورهای منطقه آمریکای لاتین و از جمله شیلی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در این دیدار، روابط ایران و شیلی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: تهران و سانتیاگو ظرفیت ها و توانمندی های بسیار خوبی در بخش های مختلف دارند که باید از آنها برای توسعه و تقویت روابط و همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی استفاده کنیم.

دکتر روحانی تشویق بخش های خصوصی و فعالان اقتصادی برای توسعه همکاری و سرمایه گذاری‌های مشترک و تسهیل در روابط بانکی دو کشور را در توسعه مناسبات مهم دانست و افزود: امروز بواسطه برجام و رفع تحریم‌ها فضای مناسبی برای گسترش بیش از پیش روابط تهران – سانتیاگو فراهم شده که امیدوارم در آینده با بهره‌گیری از آن شاهد توسعه و تحول در مناسبات فی مابین باشیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما خواهان صلح و ثبات پایدار و مبارزه با تروریسم و خشونت در جهان هستیم و معتقدیم همه کشورها باید در این راستا با هم همکاری و مشارکت کنند.

دکتر روحانی عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی در جهان را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: امروز رقابت تسلیحاتی در جهان و تهدید کشورها نگرانی‌هایی را برای همه کشورها و ملت های جهان به دنبال دارد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ایران و شیلی می توانند همکاری ها و رایزنی های مثبتی در زمینه صلح و امنیت و توسعه جهانی داشته باشند.

«ایگناسیو یانوس» سفیر جدید شیلی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور کشورمان، با اشاره به روابط خوب ایران و شیلی و ظرفیت های فراوان موجود در دوکشور برای توسعه و تقویت مناسبات فی‌ما بین، بر ضرورت رفع موانع بانکی برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد و خواستار حضور بخش خصوصی شیلی در بازار های سرمایه گذاری ایران شد.

سفیر جدید شیلی اظهار داشت: تقویت صلح و امنیت جهانی و گسترش همکاری های بین المللی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار برای شیلی حائز اهمیت است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در سایه تداوم تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و فراخوان‌های متعدد جهت تحریم این رژیم در سطوح مختلف برای حمایت از مردم فلسطین، کمپین تحریم محصولات شرکت‌ها و برندهای حامی اسرائیل مانند استارباکس، مک دونالد ، کی اف سی، کارفور و سایر شرکت‌های مربوطه در حال شتاب گرفتن بوده و این کمپین توانسته موفقیت‌های بسیاری در کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای عربی و اسلامی به دست بیاورد. تحریم رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف در حال حاضر تبدیل به یک فرهنگ عامه پسند برای ابراز مخالفت با اشغالگری و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در نقاط مختلف جهان شده است.

کمپین تحریم اسرائیل در اردن

در همین زمینه در اردن شعبه‌های شرکت کارفور که در این کشور فعال بود، تعطیل شده است. همچنین استار باکس یکی از شعبه‌های خود در امان، پایتخت اردن را تعطیل کرد. کمپین‌های تحریم اسرائیل بسیاری از برندهای آمریکایی و غربی را مجبور به کاهش تولید و کاهش ساعات کاری و نیز اخراج بسیاری از کارکنان خود کرده است.

همچنین در شهرهای مختلف اردن، رستوران‌ها و کافه‌های معروف مانند مک دونالد، کی اف سی، برگر کینگ و پیتزا هات تقریباً خالی شده و هیچکس برای خوردن غذا به آنجا نمی‌رود و این در حالی است که قبل از آغاز کمپین تحریم اسرائیل این کافه‌ها و رستوران‌ها در اردن بسیار شلوغ بودند.

علاوه بر آن کالاها و محصولات برندهای معروفی که قبلاً محبوب بودند همچون پپسی و کوکاکولا و نستله در فروشگاه‌های شهرهای اردن انباشته شده‌اند و کسی آنها را نمی‌خرد.

شروق طومار یکی از فعالان رسانه‌ای در کمپین تحریم اسرائیل می‌گوید که موفقیت کمپین‌های تحریم رژیم صهیونیستی در اردن بی‌سابقه است؛ زیرا مردم اردن به شدت از تجاوزات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه خشمگین هستند و جنبش بزرگی در محکومیت این تجاوزات به راه انداخته‌اند. بر همین اساس شهروندان اردنی به هیچ وجه به سمت خرید محصولات برندهای حامی رژیم صهیونیستی نمی‌روند؛ حتی اگر جایگزینی برای این محصولات وجود نداشته باشد. ما می‌بینیم که حتی کودکان هم به این کمپین پیوسته‌اند و این یک موضوع کاملاً بی‌سابقه است.

وی تاکید کرد که کمپین تحریم رژیم صهیونیستی علاوه بر حمایت از مردم فلسطین تاثیر قابل توجه و روشنی بر حمایت از محصولات و کالاهای ملی اردن داشت و بسیاری از شرکت‌های داخلی می‌توانند نیازهای بازار را تامین کنند و همچنین شهروندان اردنی متوجه شدند که کالاهای خارجی نسبت به کالاهای داخلی برتری ندارند و باید از محصولات ملی حمایت کرد.

احمد عوض مدیر مرکز مطالعات اقتصادی در امان پایتخت اردن در این زمینه گفت: برخی قصد دارند بگویند تحریم شرکت‌های خارجی حامی رژیم صهیونیستی موجب بیکار شدن شمار زیادی از کارگران اردنی می‌شود و برخی درباره بیکار شدن حدود ۱۵ هزار نفر صحبت می‌کنند، اما من به عنوان یک ناظر مستقل می‌توانم تایید کنم که این اعداد بسیار اغراق آمیز است و بعد از گذشت هفت ماه از کمپین تحریم اسرائیل، کسانی که از مشاغل خود در شرکت‌های خارجی اخراج شده‌اند، جذب بازارهای داخلی و شرکت‌ها و موسسات ملی گشته‌اند که از این تحریم سود بردند و فروش خود را افزایش دادند.

تحریم رژیم صهیونیستی در جهان عرب

درخصوص مصر نیز باید گفت که خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مدیریتی در شرکت مک دونالد اعلام کرد که فروش این شرکت در اکتبر و نوامبر گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است.

همچنین در کشور مغرب نیز فرهنگ تحریم رژیم صهیونیستی در میان اقشار وسیعی از مردم که همدردی خود را با مردم فلسطین ابراز و تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه را محکوم می‌کنند، به خوبی خود را نشان داده و موجب شده شعبه‌های برندهای بین‌المللی حامی اسرائیل در مغرب تحریم شوند.

در کویت نیز خانواده‌ها و شهروندان این کشور و همچنین مقیمان خارجی از خرید محصول از شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی اجتناب می‌کنند و به دنبال جایگزین‌هایی در بازار محلی کویت هستند و بر همین اساس میزان فروش این شرکت‌ها به شدت کاهش یافته است.

تحریم صهیونیست‌ها در مالزی و اندونزی

اما علاوه بر کشورهای عربی بسیاری از کشورهای جهان نیز به کمپین تحریم رژیم صهیونیستی پیوسته‌اند. در همین زمینه در کشور مالزی ۱۰۸ شعبه از رستوران‌های کی آف سی تعطیل شدند. همچنین شعبه‌های پیتزاهات، استارباکس و مک دونالد نیز به صورت موقت بسته شدند و در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای بازگشایی آنها وجود ندارد.

از سوی دیگر، فایننشنال تایمز گزارش داد که شرکت جنرال آتلانتیک و سی وی سی کاپیتال پارتنرز فروش سهام چند میلیون دلاری شرکت‌هایی را که برندهای فست فود آمریکایی در مالزی و اندونزی را اداره می‌کنند به دلیل اعتراضات و تحریم‌ها علیه اسرائیل، متوقف کرده‌اند.

مردم در کشورهای اندونزی و مالزی که اغلب مسلمان هستند از زمان شروع تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اکتبر ۲۰۲۳ از خرید محصولات با برندهای آمریکایی اجتناب و برندهایی از جمله استار باکس و کی اف سی و پیتزاهات را به دلیل حمایت واشنگتن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحریم کرده اند.

همچنین در ترکیه، پارلمان این کشور محصولات کوکاکولا و نستله را از رستوران‌های خود حذف کرد و یک منبع پارلمانی در ترکیه خشم عمومی مردم این کشور علیه این دو برند را نشان داد.

جالب توجه است که در راستای رونق کمپین جهانی برای تحریم رژیم صهیونیستی در ترکیه یک اپلیکیشن کاربردی برای حمایت از فلسطین ایجاد شده که به مردم برای مشارکت در کمپین تحریم شرکت‌های حامی اسرائیل کمک می کند. این اپلیکیشن توسط یک دانشجوی فلسطینی به نام احمد پاپاش در ماه نوامبر تحت عنوان «نه متشکرم» راه‌اندازی شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در عرض یک ماه ۱۰۰ هزار کاربر، این اپلیکیشن را نصب کردند.

کد خبر 6097312

دیگر خبرها

  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه