Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌ جمهور روابط جمهوری اسلامی ایران و قبرس را دوستانه و دیرینه دانست و سفیر جدید این کشور را به تلاش برای تقویت روابط بانکی و توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور توصیه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز شنبه در دیدار «پتروس ت. ناکوزیس» سفیر جدید قبرس با بیان اینکه دو کشور از سابقه تمدنی بسیار دیرینه‌ای برخوردارند، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی بین دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی وجود دارد که با ارتقاء سطح روابط بانکی می‌توان جهشی در مناسبات اقتصادی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برجام را در زمینه صلح ثبات و توسعه منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تا زمانی که طرف‌های مذاکرات ما در برجام به تعهدات خود پایبند باشند ما نیز پایبند خواهیم ماند.

روحانی با تأکید بر لزوم توسعه روابط بانکی تهران و نیکوزیا و نقش آن در ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دو کشور، تصریح کرد: برای توسعه همه جانبه روابط نیازمند وجود مناسبات بانکی مطلوب هستیم و همانطور که امروز با بسیاری از کشورهای اروپایی و منطقه‌ای همکاری‌های بانکی داریم، این نوع روابط می‌تواند بین تهران و نیکوزیا هم توسعه یابد.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح و توسعه در منطقه و جهان است، گفت: معتقدیم مشکل قبرس از طریق گفتگو قابل حل و فصل است و ایران از استقلال و یکپارچگی قبرس حمایت می‌کند.

«پتروس ت. ناکوزیس» سفیر جدید قبرس نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود روابط تهران – نیکوزیا را تاریخی و مستحکم توصیف کرد و با تقدیر از مواضع اصولی ایران در خصوص قبرس، گفت: قبرس از نقش بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران در خصوص ترویج صلح و امنیت در منطقه و جهان کاملاً آگاه است و آن را قابل تحسین می‌داند.

سفیر جدید قبرس افزود: تهران و نیکوزیا هدف مشترکی دارند و آن برقراری صلح، آرامش و ثبات در منطقه است و معتقدیم برجام باید پابرجا بماند و این قرارداد می‌تواند به گسترش صلح و ثبات در منطقه کمک کند.

وی با تأکید بر اهتمام کشورش نسبت به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: قبرس مصمم است در کلیه زمینه‌ها و از جمله مناسبات بانکی، روابط خود را با تهران گسترش دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است