Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان مصرف خون و فراورده های خونی در این استان 6 برابر ظرفیت تولید آن است. ظرفیت کنونی تولید خون و فراورده های خونی در خراسان رضوی 57 هزار کیسه اما حجم مصرف 332 هزار کیسه است.

دکتر سید حمیدرضا اسلامی روز شنبه در نشست امضای تفاهمنامه با جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به منظور تامین خون در موارد بحرانی و وقایع، در مشهد افزود: با این وجود تاکنون در زمینه تامین خون برای مصرف بیماران، افراد نیازمند و حادثه دیده مشکلی وجود نداشته و هر زمان که شاهد وقوع بلایای طبیعی بوده ایم از حضور گسترده مردم دلگرم شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پارسال هزار 400 دستگاه تخت به ظرفیت بیمارستانهای خراسان رضوی افزوده شد به معنای افزایش نیاز خونی استان است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پارسال هیچ مورد عمل جراحی در خراسان رضوی به دلیل فقدان خون و فراورده های خونی لغو یا تعویق نشد بطوری که هم اینک زمان در نوبت عمل قلب ماندن برای بیماران به صفر رسیده است.
وی افزود: هم اینک 58 بیمارستان در سطح خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل انتقال خون قرار دارند.
دکتر اسلامی در ادامه یکی از شاخصه های امدادرسانی در حوادث وبلایای طبیعی را فراهم کردن فرآورده های خونی ذکر و بیان کرد: با توجه به حادثه خیزی خراسان رضوی، آمار روز افزون عملهای جراحی و افراد نیازمند به خون اگر فراورده های خونی به موقع تامین نشود ممکن است فرد جان خود را از دست بدهد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه در انعقاد تفاهمنامه با اداره کل انتقال خون کارشناسی لازم انجام شده امیدوارم به عنوان الگو و مبدا شروع کار برای دو مجموعه باشد تا بتوان از ظرفیتها وتوانمندیهای دو طرف استفاده نمود.
دکتر سیدمجتبی احمدی افزود: آمادگی در بحث فراورده های خونی و انتقال خون بسیار مهم است بطوری که در زلزله اخیر نیز شاهد آن بودیم و باید آمادگی پاسخگویی در سوانح را داشته باشیم. در مجموعه صلیب سرخ جهانی و هلال احمر اهدای خون یک ارزش کلی و اساسی برای حضور خدمات داوطلبانه است و اگر هر داوطلبی یک واحد خون اهدا کند در واقع کار خود را به عنوان داوطلب انجام داده است.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز روزافزون به فراورده های خونی در آینده امیدوارم این تفاهمنامه شروعی برای کمک به تامین فراورده های سازمان انتقال خون در استان خراسان رضوی باشد.
در چارچوب تفاهمنامه امضا شده میان جمعیت هلال احمر و اداره کل انتقال خون خراسان رضوی همکاری مشترک این نهادها در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، شرایط خاص و نیز اهدای خون از سوی داوطلبان هلال احمر پیش بینی شده است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است

علیرضا خدابنده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی، نصب این نیروگاه‌ها را به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

او افزود: مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه‌های کشاورزی می‌توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستان‌ها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خراسان رضوی است و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است.

خدابنده بیان کرد: برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

او تصریح کرد: به این منظور مقرر شده است با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، کمیته راهبری این نهضت در هر شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی موثر در جهت کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان عزیز برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند