Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مورد میزان تولید این شرکت تا پایان آذرماه سال جاری اظهار کرد: در مجموع ۱۸.۵ میلیون تن تولید داشتیم یعنی ۱۰۰ درصد برنامه پیش بینی شده و میزان تولید نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۰۶ درصد رشد داشته و فروش کل هلدینگ خلیج فارس تا پایان آذرماه ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار بوده که از این میزان ۴ میلیارد دلار از صادرات با ۱۰ درصد رشد و بقیه از فروش داخل بوده است. همچنین تا پایان آذرماه ۱۰۳ درصد از بودجهEPS را پوشش دادیم.

نژاد سلیم درباره برنامه‌های آینده شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: در برنامه استراتژی ۵ ساله اول ۶ میلیارد یورو پروژه اجرا کردیم که تا اواسط سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسند و برای برنامه پنج ساله دوم نیز برنامه ریزی شده و بخشی از پروژه ها در حال مطالعات مهندسی هستند و در نظر داریم تا ۷ میلیارد یورو پروژه توسعه ای اجرا کنیم و اردیبهشت سال آینده برنامه تدوین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در مورد روند برنامه استراتژی ۵ساله اول این شرکت گفت: شرکت را با ۱۵ واحد خوراک مایع و نگران کننده که ۷ واحد زیان ده داشت و تولید ۶۸ درصد ظرفیت اسمی آغاز کردیم. بعد براساس اهداف توسعه ای برنامه ای ۵ ساله تدوین کردیم که سه شاخه داشت ، اول توسعه واحد‌ها و شرکت های موجود که استعداد توسعه دارند و اصلاح این شرکت ها از نظر اقتصادی و تولید، دوم اجرای پروژه‌های جدید برای تکمیل سبد محصولات و کسب ارزش افزوده، سوم خرید سهام شرکت‌هایی که اقتصادی و مقرون به صرفه هستند.

وی با بیان این که برای اصلاح سبد محصولات و خارج شدن از خوراک مایع پروژه های خوراک گازی تعریف کردیم و با تصفیه طلب های شرکت،ساخت چند پروژه مثل گچساران، دهدشت، ایلام، صدف و لردگان که محصولات متفاوتی تولید می کنند را آغاز کردیم و همچنین با دریافت طرح بید بلند 2 از انرژی سپهر و فاینانس ۲.۲ میلیارد دلاری اوایل سال ۹۵ کار آغاز شد و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و طبق برنامه بهمن ۹۷ راه اندازی می‌شود.

نژاد سلیم ادامه داد: طرح بیدبلند تامین کننده خوراک اتان گچساران است که باید همزمان وارد سرویس شود و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم اواخر ۹۷ راه اندازی شود. با وارد سرویس شدن طرح های هلدینگ خلیج فارس انتظار داریم که ظرفیت تولید محصول در این شرکت به ۴۰ میلیون تن برسد.

وی در مورد پروژه های پایین دستی هلدینگ خلیج فارس گفت: قصد داریم برای جلوگیری از خام فروشی پروژه تولیدPDS از LPG را به ارزش ۲-۳ میلیارد دلار آغاز کنیم. بر این اساس مذاکراتی را با یک شرکت صاحب نام اروپایی داشتیم و FS یا مطالعات اولیه نیز آماده شده است.

وی در پایان در مورد جایگاه شرکت هلدینگ خلیج فارس در بین شرکت‌های تولید کننده محصولات پتروشیمی در جهان گفت: در بین ۱۰۰ شرکت بین‌المللی برتر فعال در صنعت پتروشیمی در جایگاه ۳۴ هستیم و در خاورمیانه درجایگاه دوم و درداخل کشورنیز پیشرو هستیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است

جواد اوجی گفت: رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی حضور پیدا کرد. اوجی درباره وضعیت کنونی صنعت نفت گفت: در دو سال و نیم گذشته، پروژه و طرح‌های نیمه تمام زیادی به بهره‌برداری رسید و پروژه‌های دیگری را شروع کردیم. در ادامه شاهد رشد تولید و صادرات بودیم که باعث شد رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در این دهه بینظیر باشد. رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است. ورود شرکت پتروشیمی در عرصه ذخیره گاز، تولید بنزین، سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین گازی و جمع آوری گاز مشعل موثر بود. بخش خصوصی می‌تواند در سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی وارد شود.

 

وی افزود: در حال حاضر وزارت نفت از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند. سال گذشته به تعهدات خود عمل کردیم. امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام و ابلاغ شده است. ۷۹ پروژه کلان در جهت جهش تولید به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین بیش از ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار شروع خواهیم کرد. در سال جاری تولید نفت و گاز افزایشی خواهد بود و بیش از ۶ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

 

اوجی در پایان با اشاره به مصرف غیر بهینه انرژی در کشور اظهار کرد: به صنایعی که مصرف بهینه ندارد و بازدهی آن‌ها پایین است، هشدار داده‌ایم. مصرف انرژی باید بهینه شود چرا که قرار نیست همه تولیدات خود را مصرف کنیم.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد