Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور گفت:  با فروش همه معادن و نفت کشور، بودجه جاری دولت که حقوق پرسنل و کارکنان دولت است، تأمین نمی‌شود.   به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  اظهار کردزمان اداره کشور با منابع طبیعی به سر آمده است. در حال حاضر کشوری 80 میلیونی هستیم که در آن مطالبات مردم رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با فروش همه معادن و نفت کشور، بودجه جاری دولت که حقوق پرسنل و کارکنان دولت است، تأمین نمی‌شود؛ با فروش همه معادن و نفت کشور 120 هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنیم اما بودجه جاری دولت 250 هزار میلیارد تومان است باید اتکا به نفت را کاهش دهیم و به مغز جوانان و شرکت‌های دانش بنیان اتکا کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: در سال 2017 چند شرکت بزرگ دنیا در اقتصاد در حوزه مجازی فعالیت داشتند اما ما در کشور دعوا می‌کنیم که چرا کانالی اخلاق جوانان را خراب می‌کند و فکر می‌کنیم فضای مجازی همین یک تکه‌ای است که مردم ما از آن استفاده می‌کنند. یک شرکت فضای مجازی در دنیا درآمد 5 هزار میلیارد دلاری دارد در حالی که کل اقتصاد ملی ایران 450 هزار یا در نهایت هزار و 200 میلیارد دلار است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: رشته‌های آی‌تی و آی‌سی‌تی و پس از آن بایو‌تکنولوژی مهمترین رشته‌های توسعه‌ای در دنیا هستند.

وی افزود: یک شرکت دارویی توانسته درآمد یک میلیارد دلاری داشته باشد در حالی که میانگین سنی آن 32 سال و همه جوان هستند، نباید برای جوانان در داخل کشور یا نخبگانی که از ایران رفته‌اند و می‌خواهند برگردند، مدام مشکل ایجاد کنیم و فکر کنیم این مدیریت کردن است، در حالی که این کار بی‌خاصیت کردن مغزهای جوانان در داخل کشور، نام دارد. باید از مهمترین امکانات کشور که مغز جوانان است، استفاده کنیم، با مغز جوانان می‌توان کشور را به حرکت درآورد. مشکلاتی که مردم و مسئولان را آزار می‌دهند با گشایش در سیاست‌ها و به کمک جوانان قابل حل است.

وام 4 درصدی به شرکت‌های دانش بنیان رانت بزرگی است

جهانگیری اشاره کرد: 2 وام بسیار خوب در داخل کشور داریم که بسیار گران‌ قیمت است. وام‌های صندوق توسعه ملی و وام‌ شرکت‌های دانش‌بنیان این دو  وام هستند، بعد از برجام 10 هزار میلیارد دلار خط اعتبار داده شد که باید از آن استفاده کنیم، 12 هزار میلیارد تومان به عنوان اشتغال تصویب کردیم و اگر کسی در روستا واحد تولیدی راه اندازی کرد، می‌تواند وام 6 درصدی دریافت کند، در حالی که برای شرکت‌های دانش بنیان وام 4 درصدی می‌دهیم.

وام 4 درصدی به شرکت‌های دانش بنیان رانت بزرگی است زیرا به جای سود 20 درصد باید 4 درصد پرداخت کنند.

 

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: هرچقدر پنجره تعامل کشور با دنیا کاهش پیدا کند، فرصت‌ها برای ارتباطات حوزه کسب و کار هم کاهش می‌یابد.

اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود، اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آنها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشور‌ها در روز‌های تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • دنیا روی سر دانیال اسماعیلی‌فر خراب شد
  • پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳