Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@01:12:12 GMT

۵۰ درصد مراکز درمانی در برابر زلزله ایمن نیست!

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۴۷۴۳

۵۰ درصد مراکز درمانی در برابر زلزله ایمن نیست!

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در حاشیه اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران اظهار داشت: متأسفانه در مقابله با حوادث به جای اینکه دنبال چاره باشیم و راه حل را پیدا کنیم همیشه دنبال مقصریم آن هم مقصر‌هایی که پیدا نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مراکز درمانی در صورت وقوع حادثه جدی همچون زلزله ایمن نیست، گفت: هنگام وقوع حوادث به جای راه حل دنبال مقصری هستیم که هیچ وقت پیدا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در حاشیه اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران اظهار داشت: متأسفانه در مقابله با حوادث به جای اینکه دنبال چاره باشیم و راه حل را پیدا کنیم همیشه دنبال مقصریم آن هم مقصر‌هایی که پیدا نمی‌شود.
وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان وزارت بهداشت در موضوع ایمن‌سازی گام‌های مؤثری برداشته و دولت تلاش کرده تا مشکلات در این زمینه را به حداقل برساند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مراکز درمانی در صورت وقوع حادثه جدی مثل زلزله ایمن نیستند، گفت: طی چهار سال گذشته ۲۴ هزار تخت ایمن راه‌اندازی شده، ولی با این وجود تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.
هاشمی با تأکید براینکه باید از دانش جهت رفع مشکلات و ایمن‌سازی جامعه استفاده کنیم، بیان داشت: در مورد آلودگی و غبار اهواز اولین سالی که مشکل تنفسی با اولین بارندگی رخ داد مردم زیادی به مراکز درمانی مراجعه کردند. ولی بعد عامل مشکل تنفسی نوعی گیاهی مشخص شد که شهرداری برای سبز نگه داشتن محیط در پاییز استفاده کرده بود بنابراین با توجه و رفع این مسئله مشکلات در سال‌های بعد کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه ایمنی در همه حوزه‌ها قابل تعریف است، گفت: این موضوع از رانندگی و محیط کار گرفته تا مؤسسه‌های مالی و اعتباری که روح و روان و مال انسان‌ها در آن می‌تواند دچار خدشه شود.
وزیر بهداشت گفت: امیدواریم حمایت‌های اینچنینی دستاورد‌های زیادی در جهت کاهش حوادث و تلفات ناشی از آن داشته باشد.
هاشمی در مورد بیمه‌های درمانی گفت: با توجه به کمبود بودجه‌ها پیشنهاد‌های مختلفی در این زمینه مطرح شده و مجلس و دولت برای تأمین اعتبارات توانمند نیستند و اگر بودجه در مجلس به طوری تصویب شود که منابع و مصارف همخوانی نداشته باشد یا باید حمایت‌ها در نظر گرفته شود، یا پوشش‌ها کوچکتر شود.
وی گفت: در این زمینه شرکای ما همکاری نکردند و به نظر می‌رسد به جامعه خدمت راهی جز محدودیت نداشته باشد و سرنوشت بودجه در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
وزیر بهداشت گفت: برنامه پزشک خانواده در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت همچنین حاشیه شهر‌ها اجرا می‌شود و این برنامه با جدیت ادامه یافته است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003FM1

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس ستاد امر به معروف استان با اشاره به اجرای طرح بازرسی از مراکز درمانی و بهداشتی استان گفت: مرحله نخست طرح نور که با هداف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی اجرا می‌شود، تذکر و ارشاد است.
حجت الاسلام پیش قدم با تأکید بر اینکه کشف حجاب حرام شرعی، سیاسی و نوعی قانون شکنی است، افزود: کسی که قانون را رعایت نکند مجرم است و باید با او برخورد قانونی شود.
وی با تأکید بر لزوم تبیین گری و تذکر لسانی نسبت به افراد بدحجاب، بیان کرد: پایه و اساس طرح نور با هدف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در وهله نخست تذکر و ارشاد است، اما اگر ثابت شود فرد به صورت سازمان یافته به دنبال هنجارشکنی و ترویج فرهنگ منحط غربی است با او برخورد قانونی خواهد شد.
پیش قدم ادامه داد: به همت گروه‌های مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، بازرسی و تذکر لسانی از مراکز درمانی و بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد آعاز شد.
این طرح در راستای مطالبات مردمی و اجرای قانون درمراکز درمانی استان شروع شده است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳