Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر ارتقا هدایت تحصیلی دانش آموزان استان، گفت: امسال ۴۱ درصد دانش آموزان مازنی به رشته‌های فنی و حرفه ای هدایت شدند. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، سیدعلی قاسمی عصر امروز در همایش تجلیل از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان بهشهر در سالن توحید اظهار داشت: تا پایان برنامه ششم  توسعه باید 50 درصد دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شوند و در این راستا باید تلاش بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه با استقرار پایه دوازدهم، تعداد دانش آموزان فنی و حرفه ای مازندران از 30 هزار به 45 هزار نفر افزایش می‌یابد؛ افزود: علاوه بر افزایش تعداد دانش آموزان نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتری در این بخش هستیم.

قاسمی گفت: برای رهایی از بحران در سال تحصیلی آینده باید با استفاده از کار جمعی تلاش برای فضاسازی، تامین تجهیزات و امکانات هنرستانها را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دانش آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش با استقرار ساختار آموزشی 3-3-6، تاکنون در پایه سوم متوسطه مدرک دیپلم گرفته و از نظام آموزشی خارج می‌شدند؛ یادآور شد: با استقرار ساختار جدید آموزشی، دوره تحصیلی دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش 12 ساله شده است.

قاسمی با تاکید مجدد بر کار شورایی و مشورت در امور و کار جمعی کردن، گفت: باید با استقرار کار جمعی و گروهی جامعه به سمت کار گروهی تشویق و از آسیب‌های مختلف در امان بماند.

وی ادامه داد: اگر کار شورایی به درستی انجام و مستقر بشود بسیاری از مشکلات و معضلات در راستای کار گروهی برطرف می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر نیز گفت: جوانان ما در کنار پرداختن به امور مختلف به تمرین شاد بودن و شادزیستن نیازمند بوده و تمرین شاد بودن، موجب می‌شود تا نیمی از آسیب‌ها کاهش یابد.

قربان‌علی اصغری بیان داشت:‌ افزایش سبک مهارت آموزی در افراد و توسعه زندگی اجتماعی از مسائل و موارد مهمی است که باید توجه ویژه به آن اعمال شود.

وی گفت: افزایش نشاط اجتماعی و مهارت در مدارس از مسائل مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

در این همایش از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان بهشهر تجلیل شدند.

انتهای پیام/

R41358/P1377/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز