Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با نقل قولی از وزیر ارشاد به این مضمون که حضور زنان نوازنده روی صحنه مشکلی ندارد، گفت: از یک سو اعمال سلیقه فردی و از سوی دیگر عدم نظارت درست در این زمینه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، سیده فاطمه ذوالقدر روز شنبه با انتقاد از اعمال سلیقه‌ای که برای حضور زنان نوازنده روی صحنه می‌شود، افزود: اگرچه در تهران بسیاری از نوازنده‌ها بانوان هنرمند هستند اما ممکن است این مسئله در برخی از شهرهای کشور پذیرفته شده نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: اگر ماده‌ای قانونی برای جلوگیری از فعالیت زنان در حوزه نوازندگی و موسیقی وجود ندارد نباید از روی صحنه رفتن آنها جلوگیری شود؛ در این زمینه باید طبق قانون عمل شود و در قانون منعی برای فعالیت زنان در موسیقی وجود ندارد؛ سلیقه و تمایلات افراد تعیین‌کننده نباشد.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در کشور به موسیقی زنان توجه چندانی نمی‌شود و تبلیغات زیادی برای آنها صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: با توجه به اینکه موسیقی هنر بسیار ارزشمندی است باید برای آموزش و یادگیری زنان تلاش‌های لازم انجام گیرد تا همان‌گونه که آقایان از این هنر بهره‌مند هستند بانوان نیز از آن استفاده کنند.
بنابر گزارش خانه ملت، عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه تاکید کرد: یکی از دلایلی که تلاشی برای پیشرفت موسیقی زنان در کشور انجام نمی‌گیرد، از یک سو اعمال سلیقه و تمایلات فردی است و از سوی دیگر عدم نظارت درست و دقیق در این زمینه است.
ذوالقدر افزود: وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرادی در فعالیت زنان در موسیقی نمی‌بیند و مجوز اجرا به زنان می‌دهد باید نظارت‌های لازم را نیز انجام دهد تا کوتاهی رخ ندهد و در صورت بروز مشکل برای زنان در حوزه موسیقی این موانع را برطرف کند.
فراهنگ*3061**1823 تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حامد رستمی اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت همه توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار داشت: فرهنگسازی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.
رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.
وی اظهاری امیدواری کرد اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقا کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.
به گفته این مقام مسئول، تشکیل شورای جوان سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • فیلم| محیط بان اعمال قانون کرد؛ متخلفان ماشین اورا آتش زدند!
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود