Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، همایش بزرگداشت بانوی بلوچ با محوریت نقش زن در سلامت و آرامش خانواده، کاهش خشونت خانواده، پیامدها و خطرات اعتیاد بر بنیان خانواده روز گذشته به همت کانون فرهنگی زنان بلوچ استان در خاش برگزار شد.

عاطفه ایرندگانی، کارشناس ارشد روانشناسی و مشاور خانواده در این همایش بیان کرد: خانواده اصلی‌ترین هسته هر جامعه و کانون ایجاد و حفظ امنیت روانی است و در این کانون، زن نقش اصلی را ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک زن قبل از هر چیزی باید سلامت روانی و عاطفی و همچنین فضای شاد در خانه ایجاد کند؛ زن اولین و مؤثرترین عامل در ارتقای سلامت روان و منشأ محبت برای همسر و فرزندانش است.

این کارشناس ارشد روانشناسی اظهار کرد: زن اگر در خانواده به وظایف خود به عنوان مادر دلسوز و همسر نمونه عمل نکند، تمام اساس و پایه خانواده از هم می‌پاشد. یک زن با تربیت صحیح فرزند خود نسلی پویا و شایسته و خادم جامعه پرورش می‌دهد.

کندری، مدرس حوزه علمیه شهرستان خاش نیز در این همایش به نقش اعتیاد در خانواده اشاره کرد و افزود: اعتیاد نوعی بیماری است که اغلب خانواده فرد معتاد را به مرز فروپاشی، برهم زدن آرامش، از بین بردن اتحاد و همدلی اعضای خانواده و آسیب دیدن سلامت جسمی و روانی اعضای خانواده پیش می‌برد.

وی افزود: کودکان فرد معتاد به علت کم توجهی و و کمبود محبت عوارضی همچون عدم اعتماد به نفس کافی، انزوا و گوشه نشینی، ناامیدی و درماندگی، نگرانی از رها شدن و افسردگی مزمن دچار می‌شوند، همچنین کودکان این خانواده ۴ برابر بیشتر از بقیه همسن و سالان خود در معرض اعتیاد قرار دارند.

مدرس حوزه علمیه شهرستان خاش ادامه داد: عواملی که فرزندان را به سمت و اعتیاد می‌برد و خطر ساز هستند سهل انگاری، توجه بیش از حد به فرزند، محافظت زیاد از حد به فرزندان، پرخاشگری و خشونت در خانواده، تحقیر و عیب‌جویی و عدم تشویق است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرآنلاین،در این نشست دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر رودرا گائوراو شرست، سفیر کبیر جمهوری هند در تهران، دکتر محمدجعفر یاحقی، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنرانی خواهند داشت.
از دیگر برنامه‌های «آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی» برگزاری نشست‌های تخصصی در روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت است که در زمان صبح و عصر برگزار می‌شود.
نخستین دورۀ «آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی» در سال ۱۳۹۷ به پیشنهاد فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد و امسال پنجمین دورۀ آن برگزار می‌شود.
شرکت در این مراسم و نشست‌های تخصصی آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904349

دیگر خبرها

  • جشن تکلیف ۵ هزار دختر در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود
  • هوش مصنوعی به فوتبال ایران می‌آید؛ دوره‌ای فشرده برای مربیان برگزار شد
  • آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود
  • «بزرگداشت مریم میرزاخانی» برگزار می‌شود
  • «بزرگداشت مریم میرزاخانی» در اصفهان برگزار می‌شود
  • «بزرگداشت مریم میرزاخانی» اصفهان برگزار می‌شود
  • طرح «نذر سلامت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو برگزار می‌شود
  • همایش دین ، سلامت و کمک های بشر دوستانه
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد