Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته، محدودیت نوازندگی برای بانوان در کنسرت‌های برگزار شده در اصفهان خبرساز شد. مهدی مقدری (عضو شورای شهر اصفهان) ازجمله افرادی بود که بیش از سایران نسبت به چنین تصمیم‌هایی واکنش نشان داد.

مقدری در پاسخ به این پرسش ایلنا که آیا محدودیت‌های برگزاری کنسرت در اصفهان نسبت به سایر شهر‌ها بیشتر است، گفت: در جلساتی که به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اهالی موسیقی و به ویژه تهیه‌کنندگان کنسرت‌ها، داشتم چند محور اقتصادی به مثابه بزرگ‌ترین موانع مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست، محدودیت اجرای کنسرت‌ها در ماه است. ظاهرا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سقفی برای اجراهای کنسرت در ماه گذاشته است که متناسب با هیچ مقررات و نیاز بازار اصفهان نیست. دوم، محدودیت یک شب اجرا برای هر کنسرت پاپ است که عملاً سبب ضرر تهیه‌کننده می‌شود، چراکه درآمد حاصل از یک شب اجرا تنها برای پرداخت کرایه سالن، حق‌الزحمه خواننده و نوازندگان و عوامل اجرایی و فنی شاید کفایت هم نکند و عملاً در اجراهای شب‌های بعدی است که سودی برای تهیه‌کننده و نیروهای شاغل در یک اجرا حاصل می شود. سوم، تعیین نرخ بلیت‌ها توسط این اداره است که برای چند سالی تغییر قیمت نداشته و عملاً در دو نرخ ثابت مانده. چهارم، به واسطه همین مشکل هیچ تفاوتی در سالن‌های قدیمی و مدرن اتفاق نمی‌افتد و عملاً برگزاری کنسرت در سالن‌های قدیمی با امکانات کمتر برای تهیه‌کنندگان مقرون به صرفه می‌شود چون راهی جز کاهش هزینه‌ها ندارند که البته این موضوع اخیر عدم رضایت مخاطبان را به همراه دارد.

مقدری درباره برنامه‌های شورای شهر اصفهان برای تقویت موسیقی به‌ویژه موسیقی محلی این استان گفت: در شورای شهر اصفهان در همین مدت اندک طرح‌ها و سیاست‌گذاری‌های خوبی با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر داشتیم. نمونه آن تصویب طرح توسعه صنایع خلاق شهر اصفهان است که با هدف تقویت اقتصاد هنر تنظیم شده و مشارکت بیش از ۴۰ چهره فعال عرصه‌های فرهنگی و هنری اصفهان را به همراه داشت. در این طرح، شهرداری اصفهان و به ویژه نهادهای فرهنگی و هنری و دفا‌تر تخصصی هنری شهرداری نقش تهسیل‌گر و یاری‌دهنده بخش خصوصی و متخصص را صرفاً دنبال می‌کنند و دیگر قرار نیست رقیبِ بخش خصوصی هنری باشند و امکانات و برنامه‌ها مطابق با این طرح و به صورت منصفانه در اختیار قرار خواهد گرفت. پیام این شورا به مشارکت طلبیدن بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و تصدی‌گری در برنامه‌ها و اجرای امور فرهنگی و هنری است تا هم اقتصاد آن‌ها پویا و توانا شود، هم نشاط و شادابی به شهر برگردد و نیز به سمت توسعه صنایعی برویم که در عین حال که بازار و قابلیت‌های خودش را دارد، به محیط زیست و توسعه پایدار آسیبی نرساند. یادمان باشد اصفهان از بزرگ‌ترین گنجینه‌های سرمایه انسانی و پتانسیل‌های طراز اول توسعه صنایع مرتبط با فرهنگ و هنر و میراث ناملموسی است که مغفول مانده است.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی درباره دلیل مخالفت‌ها و محدودیت برخی نهادها با برگزاری کنسرت نیز گفت: این را باید از خود مدیران مرتبط با این دستور‌ها بپرسید؛ اما من با نظر آقای مهرعلیزاده (استاندار اصفهان) موافقم که محافظه‌کاری را آفت توسعه اصفهان برشمردند. معتقدم بسیاری از این تحدید‌ها، توجیه منطقی، اقتصادی و فرهنگی ندارد و صرفاً به روحیه مدیران برمی‌گردد تا رویه‌های قانونی و عرفی.

مقدری در پایان در پاسخ به این پرسش که کدام نهاد‌ها با برگزاری کنسرت و حضور نوازندگان زن مخالفت می‌کنند؟ گفت: بهتر است پاسخ به این پرسش شما را ندهم! سینه مالامال درد است،‌ ای دریغا مرهمی.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است

تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است. - اخبار بازار -

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : بر اساس اطلاع رسانی های انجام مطلع شدم، تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است.
وی در ادامه ورود ذوب آهن اصفهان به عرصه تصفیه پساب را اقدامی شاخص عنوان کرد و اظهار داشت : با توجه به شرایط جوی کشور، بهره گیری از پساب در خطوط تولیدی می تواند بسیار به تداوم تولید و کاهش مصرف آب خام کمک کند.
معاون حقوقی رییس جمهور در ادامه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پرداخت و تصریح کرد : بنده به عنوان یک ایرانی به این تولید ملی که بسیار در کشور با استقبال مواجه شده، افتخار می کنم. محصولی که همه بخش های مختلف کشور را به یکدیگر متصل نموده و توسعه را در عمل به منصه ظهور رسانده است.
دهقان با بیان اینکه دستاوردهای ذوب آهن در خدمت توسعه کشور است، اظهار داشت : تولید آرک معدن جهت استفاده در سقف تونل های معدنی نیز اقدامی قابل تقدیر است و توسعه ایمن معادن را در پی دارد.
وی تصریح کرد : این شرکت در کنار تامین نیاز بازار داخل در عرصه صادرات و تامین ارز نیز موفق عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • محدودیت ترافیکی روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • مخالفت شدید روزنامه سپاه به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس