Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هنری چله نمایش ما گفت: اجرای "چله نمایش ما" تئاتر مردمی مشهد را از مهجوریت خارج می‌کند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ استانها خراسان رضوی نظرات

محمد ملتجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: تئاتر آئینه‌ای از وقایع و حوادث جامعه است و در ایران، حادثه‌ای مهمتر از انقلاب اسلامی نداریم که دارای ابعاد مردمی است اما چه میزان برای این پدیده شگفت‌انگیز فعالیت شده و تولید فکر و ادبیات صورت گرفته است؟ بخش مظلوم انقلاب ما حوزه هنر است که نتوانست حق مطلب را ادا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هنری "چله نمایش ما" افزود: برگزاری چله نمایش ما حرکت هنری مناسبی است و قطعاً این روش‌ها بهترین اقدامات تبلیغاتی است و حوزه هنری خراسان رضوی در این زمینه پیشگام شده و چله نمایش را تدارک دیده که مردم انقلاب در آن درگیر هستند و 40 روز نمایش در مسجد، محلات و مدارس صورت می‌گیرد.

ملتجی بیان کرد: فراخوانی برای این چله در نظر گرفته شده و در ارتباط با طرح چله نمایش ما محورهای موضوعی ارائه شده تا گروه‌های نمایشی براساس آن در چله نمایش ما حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به رونمایی از پوستر فرخوان «چله نمایش ما» با حضور مادر شهید هنرمند مسعود سهیلی تصریح کرد: مهمترین پایگاه‌های فعال در حوزه فعالیت هنری و فرهنگی، مساجد و مدارس و محلات هستند و در این فراخوان نیز ما این پایگاه‌های هنری را لحاظ کرده‌ایم؛ برای مرحله نخست که اولویت کاری ما است از 9 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و از 5 بهمن ماه، طرح‌ها را مطالعه می‌کنیم و گروه‌های بازبین نیز به صورت منفک، کارها را بازبینی می‌کنیم.

پیشکسوت تئاتر مشهدمقدس ادامه داد: چله نمایش ما در دو مرحله تا 22 اسفندماه برگزار می‌شود و فرم‌های مربوط به این چله نمایش باید از سوی گروه‌های داوطلب پر شده و به حوزه هنری خراسان رضوی ارائه شود.

ملتجی با اشاره به پیش‌بینی خود از میزان استقبال از چله نمایش ما گفت: تئاتر قبل از انقلاب، خصلت مردمی نداشت و با پیروزی انقلاب اسلامی، درب‌های سالن سینما و تئاتر و هنر به روی مردم باز شد و پس از پیروزی انقلاب، هنرمندانی از دل این مردم برخاستند؛ تا دهه 60 و 70 این قضیه ادامه داشت و حتی در دوران جنگ تحمیلی کارهای خوبی ارائه شد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم چله نمایش ما، احیای تئاتر مردمی و انقلابی است و وجهه مردمی تئاتر باید احیا و حفظ شود و سعی ما این است که در این وادی حرکت کنیم، اگر مسجد را انتخاب کرده‌ایم به این دلیل است که در دوران پس از انقلاب مسجد در مشهد نقش بارزی در توسعه تئاتر داشت و مساجدی مانند فقیه سبزواری و مسجد ایزدی و مسجد مالک اشتر نمونه‌هایی از این مثال هستند و بسیاری از هنرمندان امروز ما، فعالیت خود را از همین مساجد آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/ز

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری