Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:53:36 GMT

۱۸هزار سالمند در زنجان تحت پوشش کمیته امداد هستند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۶۹۵۵

۱۸هزار سالمند در زنجان تحت پوشش کمیته امداد هستند

زنجان-مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از وجود ۱۰۳ هزار و ۴۵۱ سالمند در زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۶۷ سالمند حدود ۱۷ درصد از مجموع سالمندان زنجانی تحت پوشش کمیته امدادهستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت صفری ظهر یکشنبه در جلسه شورای سالمندی در محل کمیته امداد استان زنجان، از وجود ۱۰۳ هزار و ۴۵۱ سالمند در استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد  ۱۸ هزار و ۶۷ سالمند حدود ۱۷ درصد از مجموع سالمندان زنجانی تحت  پوشش کمیته امداد استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: دوران سالمندی یکی از موضوعات مهم جامعه و خانواده  است و پدیده سالمندی بر هزینه خانوار اثر نامطلوبی داشته و تلاش کمیته امداد رفع مشکلات سالمندان تحت حمایت با مشارکت خیران بوده به است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: شش هزار و ۷۸ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر از خدمات درمانی و بیمه‌ای نهاد بهره‌مند هستند و خدمات درمانی به سالمندان بهره‌مند از خدمات بیمه‌ای کمیته امداد استان زنجان به‌صورت رایگان و با حداقل فرانشیز به آن‌ها ارائه می‌شود.

صفری ابراز کرد: ۵۰ تا ۹۰ درصد فرانشیز سالمندان بهره‌مند از خدمات بیمه مکمل به این گروه از جامعه هدف پرداخت می‌شود و پرداخت کمک‌هزینه پرستاری سالمندان فاقد توان حرکتی از خدمات ویژه کمیته امداد به سالمندان است که در قالب این خدمت ۱۲۷ سالمند تحت حمایت این نهاد در استان زنجان از خدمات پرستاری در منزل استفاده می کنند.

وی افزود: تأمین لوازم بهداشتی و توان‌بخشی به سالمندان فاقد توان حرکتی نیز از اقدامات دیگر کمیته امداد استان زنجان است و  تهیه و تحویل ویلچر، تخت، تشک طبی و مواج، واکر، عصا، دستشویی فرنگی و پوشینه با استفاده از کمک‌های خیران و منابع داخلی کمیته امداد از خدمات ویژه این نهاد است.

صفری از خدمات ارائه‌شده برای ارتقاء سلامت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به طرح غربالگری سرطان کولون این گروه از جامعه هدف اشاره کرد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان این طرح برای ۴۵۰ نفر از سالمندان مشمول اجرا و موارد مشکوک به مراکز تخصصی برای تشخیص صحیح و درمان ارجاع شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یادآور شد: طرح غربالگری بینایی‌سنجی سالمندان تحت حمایت این نهاد نیز اجراشده  و با همکاری بنیاد خیریه نوآوران سلامت ۳۶۰ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ساکن مناطق محروم از خدمات رایگان درمانی چشم ازجمله ویزیت، معاینه چشم، تجویز عینک و عمل جراحی کاتاراکت بهره‌مند شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۰ غرفه مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال در نمایشگاه اقوام ایرانی دایر شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه نمایشگاه اقوام ایرانی در زنجان به مدت شش روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی تا بیست‌ویکم اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان برای بازدید علاقه مندان دایر است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، ۱۰ غرفه برای مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال دایر شده است، افزود: این غرفه‌ها شامل غرفه صنایع‌دستی، پوشاک و مواد غذایی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از برنامه‌ریزی این نهاد برای توانمندسازی جامعه هدف خبر داد و گفت: در این زمینه در سال‌جاری و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است برای پنج هزار مددجو فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به روند اشتغال‌زایی برای مددجویان این نهاد افزود: کمیته امداد یک فرآیند تعریف شده در حوزه اشتغالزایی دارد که از استعدادسنجی متقاضیان آغاز می‌شود.

صالحی افزود: در این راستا اول مستعدین اشتغال شناسایی و سپس خدمات مورد نیاز به آنها در قالب مهارت‌آموزی ارائه می‌شود تا آنها بتوانند با موفقیت وارد چرخه کسب‌وکار شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح اشتغال‌زایی تعریف شده، مدت زمان مشخصی برای نظارت بر طرح در نظر گرفته می‌شود، مثلاً برای طرح اشتغالی که در قالب مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و خدمات تخصصی ارائه می‌شود، حداقل به مدت سه سال نظارت بر طرح‌های اشتغال انجام می‌گیرد تا پایداری لازم را داشته باشند و از مسیر اصلی منحرف نشوند.

کد خبر 751339

دیگر خبرها

  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است