Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار مرکزی کاشمر با بیان اینکه به دلیل عدم نظارت و بررسی کافی، اعتبارات هزینه شده در روستاها بازدهی کافی را نداشته است، گفت: هشت میلیارد تومان اعتبارات هزینه شده در روستاهای کاشمر بازدهی کافی نداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر، سعید چیتی امروز در دیدار دهیاران بخش مرکزی کاشمر با امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: وظایفی که بر عهده دهیاران قرار دارد دارای دو جنبه است؛ اول اینکه تمام وظایفی که بخشدار در بخش بر عهده دارد در روستا به دهیار محول شده است و به عبارتی دهیار نماینده مستقیم بخشدار در روستا می‌باشد و دومین وظیفه دهیار نیز اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های شورای روستا است و در مجموع می‌توان گفت که دهیار، در مدیریت روستا اختیارات کاملی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بخشدار مرکزی کاشمر ادامه داد: هم اکنون در 24 روستای بخش مرکزی کاشمر، ساختمان دهیاری با تجهیزات کامل اداری وجود دارد و تنها در دو روستا در این زمینه با کمبود مواجه هستیم ضمن اینکه در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت، دهیاران به صورت تمام وقت و روزانه هشت ساعت باید در محل دهیاری حضور داشته باشند که این افراد بر اساس قانون کار حقوق دریافت می‌کنند و در روستاهای کمتر از 1500 نفر نیز دهیاران به صورت پاره وقت و روزانه چهار ساعت در محل دهیاری حضور دارند و نیمی از حقوق قانون کار را هم دریافت می‌کنند.

 

وی افزود: هم اکنون در روستاهای بخش مرکزی کاشمر 16 دهیار به صورت تمام وقت و مابقی به صورت پاره وقت فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن در 12 دهیاری نیز یک نفر به عنوان دفتردار حضور دارد ضمن اینکه در خارج از ساعت اداری هم دهیاران، مدیر بحران روستا هستند و اگر اتفاقی در طول شبانه‌روز رخ دهد مسئولیت آن بر عهده دهیاران است و لذا دولت در این بخش‌ها هزینه‌هایی را متحمل می‌شود تا کار مردم راه بیفتد و بر زمین نماند.

 

چیتی گفت: هم اکنون در تمامی روستاها کار جمع‌آوری زباله با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود به عنوان مثال در روستای رزق آباد ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان برای این کار به بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

 

وی ادامه داد: از حدود دو ماه قبل شناسنامه‌ای مشتمل بر اطلاعات دقیق روستاهای بخش در حال جمع‌آوری است که در این موضوع اطلاعات جالبی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستاها به دست آمده است به عنوان مثال 53 نفر از فرزندان روستای تربقان پزشک هستند که اگر ارتباط این نخبگان با روستاهای خودشان حفظ شود، تأثیر مهمی در ارتقاء وضعیت روستا خواهند داشت به عنوان مثال یکی از بهترین خانه‌های بهداشت روستایی در روستای تربقان توسط خانواده مرحوم دکتر شمس شریعت تربقان احداث شده است.

 

بخشدار مرکزی کاشمر خاطرنشان کرد: در مجموع به استثنای روستای گندم‌بر که محرومترین روستای بخش مرکزی کاشمر به حساب می‌آید و دسترسی به راه روستایی و نیز آب آشامیدنی ندارند و هفته‌ای یک بار با تانکر برای آن‌ها آب تأمین می‌شود، سایر روستاها از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند؛ اما هنوز این وضعیت در شأن مردم نیست.

 

چیتی تصریح کرد: در طی چهار سال گذشته هشت میلیارد تومان سهمیه اعتبارات روستاهای بخش مرکزی کاشمر بوده ولی باید اعتراف کنیم که هزینه کرد این اعتبارات، بازدهی مناسبی نداشته است؛ چراکه در بسیاری از موارد شاهد اجرای طرح‌هایی بدون بررسی و تحقیق کافی بوده‌ایم و همین موضوع باعث حیف و میل بخشی از اعتبارات در اجرای پروژه‌ها شده است.

 

وی ادامه داد: دهیاران در صف مقدم هستند و باید وظایف نظارتی خود را به خوبی انجام دهند؛ چراکه ما به عنوان مثال نمی‌دانیم در روستاهای نای یا فرشه چه اتفاقی در حال رخ دادن است و یا حتی از روستاهای نزدیک به خود مانند قوژد هم ممکن است بی‌خبر باشیم؛ اما این دهیاران هستند که در روستا حضور دارند و باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

 

بخشدار مرکزی کاشمر با تأکید بر لزوم مشارکت مردمی خاطرنشان کرد: در هر جا که مردم را وارد کرده‌ایم نتایج خوبی حاصل شده است به عنوان مثال اخیراً کار جدیدی را آغاز کرده‌ و با توجه به اینکه در روستاها در مراسم ترحیم اموات، گاهی اوقات هزینه‌های زیادی برای ناهار و یا شام انجام می‌شود از مردم خواسته‌ایم با حذف این کار، هزینه‌های مربوطه را برای امور عمرانی روستاهای خود انجام دهند که خوشبختانه در همین سه ماه اخیر بین هشت تا 9 میلیون تومان از همین محل توسط مردم پرداخت شده است تا در امور روستاهای خودشان هزینه شود.

 

چیتی گفت: هر جا که به مردم بها داده‌ایم نتایج خوبی حاصل شده است به عنوان مثال در روستای رزق‌آباد کلنگ احداث سالن ورزشی بر زمین خورده و طی 20 روز در همین وضعیت اقتصادی نامناسبی که وجود دارد حدود 15 میلیون تومان اعتبارات دولتی جمع‌آوری شده است و لذا مردم نشان داده‌اند که پای کار هستند و اگر در جایی کم‌کاری صورت گرفته است تقصیر من مسئول و مدیریت ما بوده است.

 

وی اظهار کرد:‌ قطب کشاورزی و قطب صنعتی کاشمر در بخش مرکزی واقع شده و لذا نبض اقتصاد کاشمر در بخش مرکزی می‌تپد و این بیانگر اهمیت این بخش است و لذا باید توجه ویژه‌ای به حل مشکلات و کمبودهای بخش مرکزی کاشمر وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهاد صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب بیجار در سال ۱۴۰۴ که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده تصمیمات خوبی در راستای پروژه های آب و فاضلاب در بیجار اتخاذ شده و با همکاری مسولین پروژه های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مذاکراتی که با نماینده مردم بیجار صورت گرفته و حمایت هایی که از وزرارت نیرو داشته اند قول هایی در راستای پیگیری پروژه های آبرسانی و عمرانی در سطح استان داده شده که انتظار می رود به زودی این اقدامات اجرایی شود.

فرهاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح های عمرانی که شامل اعتبارات ملی و استانی تا کنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تا کنون مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بیجار هزینه شده است که تمامی این اقدامات تقدیم به مردم شریف شهرستان بیجار خواهد شد.

کد خبر 6092819

دیگر خبرها

  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی