Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عصر ديجيتال مرز ميان کار و زندگي را از ميان برداشته و روز به روز آن‌ها را بهم نزديک مي‌کند. اين فاصله براي برخي از شاغلان حتي مرز مشخصي هم ندارد و به طور کلي از بين رفته است. اين روزها فعاليت‌هاي فوق برنامه‌ ي شما مي تواند نقشي اساسي در بارخورد محيط کاريتان ايفا کند.
نه اشتباه نکنيد، منظور اين نيست که تمام وقت خود را به فعاليت‌ کاري بپردازيد و ساعات اضافه‌ کاري جمع کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است برخي از فعاليت‌هاي فوق برنامه‌ يتان(حتي آنهايي که تفريح به حساب مي‌آيند) موجب شوند که نحوه‌ي نگرش همتايان و رؤسايتان نسبت به شما تغيير کند.
شما مي‌توانيد با انتخاب درست اين فعاليت‌ها، موجب شويد که با هوش‌تر، با نفوذ‌تر و تاثيرگذار‌تر به نظر برسيد. فعاليت‌هاي فوق برنامه‌ در صورت مناسب بودن مي‌توانند به چند شکل به موفقيتتان کمک کنند؛
فعاليت‌هاي فوق برنامه‌ به شما توانمندي‌هاي جديدي اضافه مي‌کنندارتباطات کاري خود را به وسيله‌ي آشنايي با افراد جديد در فعاليت‌هاي فوق برنامه گسترش دهيد. فعاليتتان را در يک ارگان عام المنفعه، کميته‌ي ‌هاي مختلف يا باشگاه‌‌ها افزايش دهيد و از اين طريق توانايي‌هايي جديد کسب کنيد. مطمئنا اين توانايي‌ها مي‌توانند در محيط کاري به ياري شما بيايند. اصولا افرادي که در مراسم‌هاي مختلف شرکت مي‌کنند ايده هاي جالبي از فعاليت‌هاي فوق برنامه‌ به جلسات کاري مي‌آروند. برخورداري از توانايي‌هاي مختلف شما را به فردي چند بعدي تبديل مي‌کند.

فعاليت‌هاي فوق برنامه‌ خلاقيت شما را تقويت مي‌کنندشبکه‌ ارتباطي شما به عنوان يک کارمند مي‌تواند هميشه ارزشمند باشد. با گسترده شدن دايره ارتباطيتان مي‌توانيد راهکارهاي بيشتري ارائه کرده در نتيجه مشکلات را سريعتر‌ حل کنيد. با درگير شدن در دو نوع فعاليت کاري و غير کاري مي توانيد شبکه‌ي اجتماعي خود را بالا برده، راه‌حل‌هاي بهتري پيدا کرده و نوع تفکر متفاوتي را به محيط کار خود وارد کنيد.
فعاليت‌هاي فوق برنامه‌ منابع بيشتري در اختيار شما مي‌گذارنداگر صاحب يک برند غير کاري معتبر باشيد، در جامعه‌‌ي کاري خود شناخته شده‌تر خواهيد بود و طرفداران خود را پيدا خواهيد کرد. اين بدين معني است که دسترسي بيشتري به رهبران کليدي و افراد تاثيرگذار در صنعتتان خواهيد داشت. درست است که شهرت عواقب خطرناکي دارد اما شناخته شدن در بين فعالان بخش کاري مي‌تواند دسترسي‌هاي خوبي نه تنها در بين همکاران بلکه فعالان بخش‌هاي متفاوت برايتان به ارمغان آورد.

فعاليت‌هاي فوق برنامه‌ شما را به فرد تاثيرگذارتري تبديل مي‌کنندوقتي شما مطالبي غير کاري در لينکدين يا شبکه‌هاي اجتماعي مختلف منتشر کرده و با کاربران ديگر به اشتراک مي گذاريد، توجه مخاطبين را به طرز تفکر خود جلب مي‌کنيد. افراد به حرف شما بيشتر گوش داده و گروهي دنبال‌کننده پيدا خواهيد کرد.
فعاليت‌هاي فوق برنامه‌ شما را مفيدتر جلوه مي‌دهندزماني که با افراد خارج از زمينه‌ي کاريتان ارتباط برقرار مي‌کنيد(براي مثال با مدير روابط عمومي يک شرکت فعال در زمينه محيط زيست) مي‌توانيد با توجه به عقايد و تفکرات طرف مقابل درس‌هاي خوبي براي بکار گيري در رسيدن به اهداف کاري خود آموخته و موثر‌تر عمل کنيد. اين روش باعث مي‌شود که نقطه‌نظرهاي متفاوتي در انجام مسئوليت‌هاي شغلي خود بکار گيريد.

فعاليت‌هاي فوق برنامه‌ شما را به سفيري از محيط کارتان مبدل مي‌کنندزماني که اتفاقات کاري خود را با دوستانتان به اشتراک مي گذاريد به نوعي سفير محيط کار خود مي‌شويد. در اين صورت تبليغات مجاني براي فعاليت شما و شرکتتان بوجود مي‌آيد. البته بايد توجه داشته باشيد مطالبي را به اشتراک بگذاريد که تاثير مثبتي داشته و محرمانه نباشند. بدين شکل اشتياق شما با توجه به بازخوردي که مي‌گيريد بيشتر مي‌شود.
 فعاليت‌هاي فوق برنامه‌ توانايي مديريتي شما را تقويت مي‌کنندپذيرفتن مسئوليت يک کلاس يا رهبري فعاليت فوق برنامه، به شما اين موقعيت را مي دهد که توانايي‌هاي مديريتي خود را بهبود ببخشيد. در اين صورت مجبور خواهيد بود براي لذت بردن از فعاليت فوق برنامه‌ ي خود، اداره‌ي يک گروه را بدست گرفته و مديريت کنيد. اين مهم باعث مي‌شود حتي اگر مسئوليت مديريتي در شغل خود نداريد توانايي‌هاي مهمي کسب کرده تا در زمان مناسب از آنها بهره‌ گيريد.
شايد در برخي موارد عالي بودن در انجام مسئوليت‌ها براي پيشرفتتان کافي نباشد. در اين صورت مي‌توانيد توانايي‌هايي خارج از محيط کار خود ايجاد کنيد و با بهره‌گيري از اين قابليت‌ها عملکردتان را ارتقا دهيد. در اين صورت به مهره‌اي بدون جايگزين در محيط کار و بالعکس تبديل خواهيد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت جدید برای کاراته خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دوره داوری آسیایی، بین المللی درحاشیه مسابقات کاراته قهرمانی آسیا برگزار شد که حسین مقدم داور جوانان استان موفق درجه B کاتا و B کومیته را با امتیاز بسیار بالا کسب کند و دوره با موفقیت پشت سر بگذارد.

مقدم بدون هیچ حمایتی از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیئت کاراته استان موفق به کسب این دوره شد و این درجه پس از گذشت یک دهه برای خوزستان به ارمغان آورد.

همچنین علیرضا لفیطه پور به همراه تیم پاس قم به عنوان قهرمانی لیگ برتر نوجوانان باشگاه‌های کشور شد و امیرعلی بیگدلی و ابوالفضل مردان پور نیز مدال برنر مسابقات آینده سازان کاراته پسران کشور به گردن آویختند.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از پانزدهم اردیبهشت ماه با حضور رزمی کاران ایران، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان در ازبکستان آغاز شده است که ۲۸ داور کشورمان موفقیت به کسب درجه بین المللی شدند.

هفته پایانی لیگ برتر کاراته و آینده سازان پسران باشگاه‌های کشور در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • انتقال فرعون به صلاح همه!
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • موفقیت جدید برای کاراته خوزستان
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • کار نکونام سخت‌تر از قبل شد/ شرط موفقیت استقلال در ۵ هفته آخر لیگ